Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple iPhone SE Review - Kleine telefoon met grootse accuduu

Pagina: 1
Acties:

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
In reviews: Apple iPhone SE: kleine telefoon met grootse accuduur staat in de 'Gemiddelde grijswaardenfout' de volgende fout:

code:
1
Telefoon / Tablet   DeltaE2000 in ∆E2000, lager is beter

En diezelfde fout komt ook voor als je doorklikt naar het overzicht: http://tweakers.net/benchdb/test/1143

Dat moet natuurlijk zijn: ∆E2000

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-04-2016 08:13 ]

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11 20:26
"Het formaat is iets wat je moet liggen, maar wie een kleine *smartphone* wil, heeft niet veel keuze. De iPhone SE is dan eigenlijk de enige optie en die is in vrijwel alle opzichten uitstekend."

Dit moet natuurlijk iPhone zijn. Genoeg kleine Android smartphones.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dit moet natuurlijk iPhone zijn. Genoeg kleine Android smartphones.
Noem er eens een paar? Van de maat van de iPhone SE is er alleen de LG Wine Smart, een klaptelefoon met Android http://tweakers.net/categ...Td8M47vW_r1Cj7DyVRS0gpfQE

Als je het iets oprekt kom je nog op de Samsung S4 mini van drie jaar geleden. Er is nog wat budget-spul met 3,5"-schermen, maar ook die zijn al jaren oud. Nee, er is gewoon weinig keuze, ik kan er niets meer van maken :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:57
Nou, als ik met de Pricewatch simpelweg filter op 4" android toestellen:
http://tweakers.net/categ...rLEQVkJX_Cph0_iPIsj-hjjF8
... dan komt daar een behoorlijke lijst met kleine smartphones uit. En DAT is precies wat er in die zin stond:
Het formaat is iets wat je moet liggen, maar wie een kleine *smartphone* wil, heeft niet veel keuze. De iPhone SE is dan eigenlijk de enige optie en die is in vrijwel alle opzichten uitstekend.
Als het nou ging om *moderne* kleine smartphones, dan had ik je wel gelijk gegeven.

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
vanaalten schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:18:
Nou, als ik met de Pricewatch simpelweg filter op 4" android toestellen:
http://tweakers.net/categ...rLEQVkJX_Cph0_iPIsj-hjjF8
... dan komt daar een behoorlijke lijst met kleine smartphones uit. En DAT is precies wat er in die zin stond:

[...]

Als het nou ging om *moderne* kleine smartphones, dan had ik je wel gelijk gegeven.
Ik denk dat ook jij weet wat de reviewer bedoeld. Er is gewoon GEEN high end 4inch smartphone met de specs van 2015/2016 punt.

Zeer vervelend overigens dat er bij elke apple nieuwsgeving, het overspoeld is met ''anti apple users'' die achter alles iets aan het zoeken zijn (gek genoeg zie je dit nooit andersom?). Ik hoop dat Tweakers hier iets tegen gaat doen. Er zijn in ieder geval genoeg -3tjes uitgedeeld.

• vanaalten
AlphaWierie schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:21:
Ik denk dat ook jij weet wat de reviewer bedoeld. Er is gewoon GEEN high end 4inch smartphone met de specs van 2015/2016 punt.
Klopt helemaal, wat mij betreft.
Maar genoeg mensen die een smartphone enkel voor wat basisdingen gebruiken, beetje bellen en whatsappen en geen high-end nodig hebben. DIE zoeken een gewoon goedwerkende smartphone met klein display en daar is keus genoeg voor.
En inderdaad had ik best door wat de reviewer bedoelde, maar is het wel handig als het ook een beetje goed geformuleerd in het artikel staat.
Zeer vervelend overigens dat er bij elke apple nieuwsgeving, het overspoeld is met ''anti apple users'' die achter alles iets aan het zoeken zijn (gek genoeg zie je dit nooit andersom?). Ik hoop dat Tweakers hier iets tegen gaat doen. Er zijn in ieder geval genoeg -3tjes uitgedeeld.
Ik hoop niet dat je mijn reactie daaronder schaart? Sinds afgelopen woensdag heb ik mijn iPhone 4S vervangen door een SE. Ik geloof niet dat je mij "anti apple" kan noemen en hoop niet dat je iedereen die wat commentaar heeft "anti apple" noemt. :)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 08:56

World Citizen

FreeReef.nl

Heren, Arnoud,

Ik wil iets vragen/kwijt..

In de iPhone review zie ik onderstaande beargumentering staan van Arnoud omtrent de opslag capaciteit van de iPhone...

(Ik neem trouwens aan dat Arnoud de min en pluspunten doet ondanks dat hij onderstaande post begint met "eens, staat mi" Dit doet ergens vermoeden dat hij die min en pluspunten niet heeft gemaakt)
16gb, te weinig.
Eens. Staat mi ook heel terecht in de minpunten. Dat foto's etc naar de cloud kunnen, verlicht die pijn wat. Maar Apple neemt ten eerste de keuze weg en ten tweede wekken ze de indruk dat het alleen is om de verkopen van de 64GB-versies te verhogen. En die truc werkt.
Allereerst, ik ben hier echt niet om een mening aan te vallen... Ik vind de bijdrages van Arnoud altijd top.. en leuk... en wil meer :) Dus Arnoud, ik hoop dat je dit ook gewoon als vraag en niet te veel als aanval ziet !

Het komt er een beetje op neer dat ik moeite heb met het maken van een minpunt in de review op basis van je mening.
Ik vind het prima (en ben het wellicht met je eens) dat Apple potentieel de 16GB als marketing item heeft gelanceerd om zo de 64GB beter te verkopen.
Dat mag.. prima mening, velen zullen die delen, en die mag je naar mijn mening ook vermelden in de review..
Maar om daar nou een minpunt tegenover te zetten vind ik opvallend. In hoeverre is onze mening belangrijk bij de afweging naar een telefoon?

Dat wij denken dat Apple een spelletje speelt heeft geen bewijs.. ik vind dat niet thuishoren in een +/- tabel. Als je het dan in review vermeld moet het ook duidelijk zijn dan dit je mening is.

Je schrijft in de review
Apple heeft ook bij deze iPhone weer gekozen voor een 16GB-optie. Met Live Photos, 4k-video en talloze games in de App Store die boven de 1GB wegen, is dat uiteraard anno 2016 aan de krappe kant. Omdat het de 'budget-iPhone' is en omdat er een 64GB-variant is, voor opnieuw honderd euro meer, is dat misschien te verdedigen, maar we zouden iedereen die intensief gebruik wil maken van de SE aanraden om ver weg te blijven van de 16GB-variant.
Dit is inderdaad je mening.. "We zouden iedereen die intensief...etc " is dan ook een prima advies.

We zitten op Tweakers en niet op het huishoudforum, dus ik begrijp dat je de huismoeders en talloze andere gebruikers die niet meer dan 2 apps en 25 foto's hebben uitsluit om die reden.Toch vind ik het vreemd om het dan in de minpunten te zetten. Immers zijn Tweakers .. tweakers.., dus die zouden zelf ook aardig moeten kunnen bepalen hoeveel geheugen ze nodig hebben.

Ik schrijf je dit omdat ik het opvallend vind, en het er dan ook niet echt mee eens ben. Als ik je dit zou vertellen in de bar met een biertje.. zou ik het met een lach en een grap brengen, en er niet meer dan 20 seconden over praten, dus ik hoop dat je mijn tekst zo ook opneemt. Maar... inderdaad.. ik moest het wel ff kwijt..

Thanks! en nogmaals.. ik lees alles van je met liefde en plezier! Keep it up!

FreeReef.nl

• vanaalten
Tweakers is in de loop van de jaren flink breder geworden qua bezoekersgroep - het zijn lang niet meer alleen de technische geeks van vroeger, ook mensen die niet zo goed zelf kunnen bepalen hoeveel geheugen nodig is.

Daarnaast: "Als je het dan in review vermeld moet het ook duidelijk zijn dan dit je mening is."... een review is toch per definitie een mening?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de opmerkingen :)
Het komt er een beetje op neer dat ik moeite heb met het maken van een minpunt in de review op basis van je mening.
Ik vind het prima (en ben het wellicht met je eens) dat Apple potentieel de 16GB als marketing item heeft gelanceerd om zo de 64GB beter te verkopen.
Dat zijn twee verschillende dingen, en ik haal ze even uit elkaar
1. De iPhone SE heeft een 16GB-versie en dat vind ik, gezien de capaciteiten van dat ding (4k video, Live Photos etc) aan de krappe kant
2. Apple laat een groot gat tussen 16GB en 64GB om meer varianten van de 64GB te verkopen (want ze zouden er vermoedelijk minder verkopen als het gat minder groot zou zijn).

Dat de 16GB tussen de minpunten staat, is alleen te wijten aan het eerste. Het tweede heb ik geopperd in de reacties en ik kan daar feitelijke argumenten voor geven (sinds Apple dit doet, is de gemiddelde verkoopprijs van een iPhone gestegen, wat erop wijst dat de duurdere varianten beter worden verkocht), maar dat is het punt niet.

In een high-end smartphone is een niet-uitbreidbare opslag van 16GB simpelweg niet meer van deze tijd. Die 16GB was okee in de tijd van de iPhone 4s, maar inmiddels nemen systeembestanden, apps en beeldmateriaal zoveel meer ruimte in beslag, dat die 16GB veel minder waard is.

En uiteraard stel ik de plus- en minpunten zelf samen :)
Pagina: 1