Heren, Arnoud,
Ik wil iets vragen/kwijt..
In de iPhone review zie ik onderstaande beargumentering staan van Arnoud omtrent de opslag capaciteit van de iPhone...
(Ik neem trouwens aan dat Arnoud de min en pluspunten doet ondanks dat hij onderstaande post begint met "eens, staat mi" Dit doet ergens vermoeden dat hij die min en pluspunten niet heeft gemaakt)
16gb, te weinig.
Eens. Staat mi ook heel terecht in de minpunten. Dat foto's etc naar de cloud kunnen, verlicht die pijn wat. Maar Apple neemt ten eerste de keuze weg en ten tweede wekken ze de indruk dat het alleen is om de verkopen van de 64GB-versies te verhogen. En die truc werkt.
Allereerst, ik ben hier echt niet om een mening aan te vallen... Ik vind de bijdrages van Arnoud altijd top.. en leuk... en wil meer

Dus Arnoud, ik hoop dat je dit ook gewoon als vraag en niet te veel als aanval ziet !
Het komt er een beetje op neer dat ik moeite heb met het maken van een minpunt in de review op basis van je mening.
Ik vind het prima (en ben het wellicht met je eens) dat Apple potentieel de 16GB als marketing item heeft gelanceerd om zo de 64GB beter te verkopen.
Dat mag.. prima mening, velen zullen die delen, en die mag je naar mijn mening ook vermelden in de review..
Maar om daar nou een minpunt tegenover te zetten vind ik opvallend. In hoeverre is onze mening belangrijk bij de afweging naar een telefoon?
Dat wij denken dat Apple een spelletje speelt heeft geen bewijs.. ik vind dat niet thuishoren in een +/- tabel. Als je het dan in review vermeld moet het ook duidelijk zijn dan dit je mening is.
Je schrijft in de review
Apple heeft ook bij deze iPhone weer gekozen voor een 16GB-optie. Met Live Photos, 4k-video en talloze games in de App Store die boven de 1GB wegen, is dat uiteraard anno 2016 aan de krappe kant. Omdat het de 'budget-iPhone' is en omdat er een 64GB-variant is, voor opnieuw honderd euro meer, is dat misschien te verdedigen, maar we zouden iedereen die intensief gebruik wil maken van de SE aanraden om ver weg te blijven van de 16GB-variant.
Dit is inderdaad je mening.. "We zouden iedereen die intensief...etc " is dan ook een prima advies.
We zitten op Tweakers en niet op het huishoudforum, dus ik begrijp dat je de huismoeders en talloze andere gebruikers die niet meer dan 2 apps en 25 foto's hebben uitsluit om die reden.Toch vind ik het vreemd om het dan in de minpunten te zetten. Immers zijn Tweakers .. tweakers.., dus die zouden zelf ook aardig moeten kunnen bepalen hoeveel geheugen ze nodig hebben.
Ik schrijf je dit omdat ik het opvallend vind, en het er dan ook niet echt mee eens ben. Als ik je dit zou vertellen in de bar met een biertje.. zou ik het met een lach en een grap brengen, en er niet meer dan 20 seconden over praten, dus ik hoop dat je mijn tekst zo ook opneemt. Maar... inderdaad.. ik moest het wel ff kwijt..
Thanks! en nogmaals.. ik lees alles van je met liefde en plezier! Keep it up!