Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Battlefield 4 met name), VMware dev machines draaien. Ik draai gerust 4 - 6 virtuele machines (windows, linux) op mn pc voor development en testen. Qua gamen hoeft het niet op ultra
te draaien, gameplay is voor mij altijd de hoofdzaak geweest. Echter zit ik met Q6600 en GTX560Ti aan de max van mijn systeem. Dus na 9 jaar wordt het toch tijd om te gaan upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar gok dat het rond de 1500 euro prima moet kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
250GB SSD (Samsung EVO). Behuizing (Coolermaster HAF XB), 3 raspberry's
1TB disk (storage), rest loopt via mijn NAS, DVDRW
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua core systeem alles nieuw. (Mobo, cpu, geheugen, vga, cpu koeler)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia, Asus, Gigabyte, maar wil best een keer de switch naar AMD vga maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB3.x frontpanel zou wel makkelijk zijn. Kleur boeit me niet, het is een pc.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nooit echt gedaan, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben.
Wat verwacht je van ons?[i]
advies voor eventueel ander moederbord, geheugen, voeding en cpu koeler. Indien jullie andere adviezen hebben dan hoor ik het ook graag.
Een socket 1151 (i5) setup heb ik zitten bekijken, maar na 2 jaar ben ik daar door de opties heen gok ik
Ik heb gekozen voor een 2011-3 setup, ivm future proof en dat ik een veelzijdige setup wil, die rustig 6 - 8 jaar mee kan gaan en waar ik de VGA en cpu wel een keer zal gaan upgraden.
- Qua geheugen heb ik weinig kaas gegeten van OC geheugen, latency, etc.
- Moederbord. ik heb er 'gewoon' 1 gekozen.
- Voeding. ik heb een goede 650W nodig
- CPU Koeler. mag deze wel stil zijn.
- VGA. keuze gemaakt voor AMD, welke door iedereen in de adviezen wordt aangeprezen eigenlijk. deze uitvoering ivm dat de fans pas aanspringen bij belasting en bij idle draaien minder lawaai zou maken.
Extra:
Berekening verbruik systeem:
Nvidia setup: http://outervision.com/b/GegeuS = 480W
AMD R9 390 Setup: http://outervision.com/b/3ecyyb = 566W
Gamen (Battlefield 4 met name), VMware dev machines draaien. Ik draai gerust 4 - 6 virtuele machines (windows, linux) op mn pc voor development en testen. Qua gamen hoeft het niet op ultra
te draaien, gameplay is voor mij altijd de hoofdzaak geweest. Echter zit ik met Q6600 en GTX560Ti aan de max van mijn systeem. Dus na 9 jaar wordt het toch tijd om te gaan upgraden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar gok dat het rond de 1500 euro prima moet kunnen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
250GB SSD (Samsung EVO). Behuizing (Coolermaster HAF XB), 3 raspberry's
1TB disk (storage), rest loopt via mijn NAS, DVDRW
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua core systeem alles nieuw. (Mobo, cpu, geheugen, vga, cpu koeler)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia, Asus, Gigabyte, maar wil best een keer de switch naar AMD vga maken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
USB3.x frontpanel zou wel makkelijk zijn. Kleur boeit me niet, het is een pc.
Ga je overklokken?
Overklokken heb ik nooit echt gedaan, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben.
Wat verwacht je van ons?[i]
advies voor eventueel ander moederbord, geheugen, voeding en cpu koeler. Indien jullie andere adviezen hebben dan hoor ik het ook graag.
Een socket 1151 (i5) setup heb ik zitten bekijken, maar na 2 jaar ben ik daar door de opties heen gok ik
Ik heb gekozen voor een 2011-3 setup, ivm future proof en dat ik een veelzijdige setup wil, die rustig 6 - 8 jaar mee kan gaan en waar ik de VGA en cpu wel een keer zal gaan upgraden.
- Qua geheugen heb ik weinig kaas gegeten van OC geheugen, latency, etc.
- Moederbord. ik heb er 'gewoon' 1 gekozen.
- Voeding. ik heb een goede 650W nodig
- CPU Koeler. mag deze wel stil zijn.
- VGA. keuze gemaakt voor AMD, welke door iedereen in de adviezen wordt aangeprezen eigenlijk. deze uitvoering ivm dat de fans pas aanspringen bij belasting en bij idle draaien minder lawaai zou maken.
Extra:
Berekening verbruik systeem:
Nvidia setup: http://outervision.com/b/GegeuS = 480W
AMD R9 390 Setup: http://outervision.com/b/3ecyyb = 566W
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 392,95 | € 392,95 |
| 1 | Gigabyte GA-X99-UD3 | € 205,95 | € 205,95 |
| 1 | Asus Strix Radeon R9390-DC3OC-8GD5 Gaming | € 354,95 | € 354,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 51,48 | € 51,48 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15D8K2/32 | € 116,- | € 116,- |
| 1 | Corsair RM650x | € 101,92 | € 101,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.259,20 | |
[ Voor 6% gewijzigd door NLMaca op 09-04-2016 13:04 . Reden: systeem aangepast ]