euh, als je dvd wilt kijken is het sowieso niet aan te raden dma uit te hebben.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
en hoe zo niet??Op zaterdag 23 juni 2001 21:07 schreef Zeepoog het volgende:
Nee, als je goed leest:Op zaterdag 23 juni 2001 21:07 schreef Zeepoog het volgende:
"Moet ik PIO (i.p.v.) DMA inschakelen etc.."
Goed lezen is het halve werk
Dit antwoord slaat nergens op.
Gewoon DMA aan laten staan, en geen system check uitvoeren.
PIO zorgt ervoor toch dat het via de processor zal gaan dus hij zal veel druk krijgen en warm worden..maar ja daar heb je koelers voor..., dus de processor zal voor de snelheid zorgen..Op zaterdag 23 juni 2001 15:35 schreef willem169 het volgende:
GoT,
Mijn ATI Multimedia Center geeft de volgende error als ik een system check uitvoer:
- Schakel DMA over DVD uit
Moet ik dan in de device manager PIO (only) inschakelen ? En wat voor gevolgen kan dit hebben ?
PIO = programmed I/O
Bij de PC wordt dan de I/O (input-output) tussen computer en hardware-device door een programma gedaan. In de praktijk zit dit ingebouwd in het besturingssysteem. Het is niet gezegd dat je CPU hier echt warmer van wordt (dat is een beetje onzinnig), maar het is wel zo dat de CPU een relatief intensieve taak hieraan kan hebben.
DMA=Direct memory acces betekent dat het hardware-device ata rechtstreeks mag schrijven naar een aangewezen stuk geheugen. Dit is minder CPU belastend sneller maar vereist compatible hardware en software.
Bij de PC wordt dan de I/O (input-output) tussen computer en hardware-device door een programma gedaan. In de praktijk zit dit ingebouwd in het besturingssysteem. Het is niet gezegd dat je CPU hier echt warmer van wordt (dat is een beetje onzinnig), maar het is wel zo dat de CPU een relatief intensieve taak hieraan kan hebben.
DMA=Direct memory acces betekent dat het hardware-device ata rechtstreeks mag schrijven naar een aangewezen stuk geheugen. Dit is minder CPU belastend sneller maar vereist compatible hardware en software.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Pagina: 1