Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 16:34
Mijn vraag:

Wat is de betere variant voor de twee? Momenteel zit ik nog telkens met een hdmi kabel films naar mijn tv te sturen. Ik gebruik zelf altijd Kodi i.c.m. Exodus. En wil dit ook blijven doen in de toekomst. Eventueel wil ik in de toekomst een NAS gebruiken maar deze hoeft niet samen te werken met de media speler. Niet persee tenminste, omdat ik toch niks meer download.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kodi
VLC

**EDIT** Er zit een Raspberry Pi Zero aan dit topic gekoppeld, moet een Pi 3 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaAresX op 07-04-2016 23:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het belangrijkste verschil is denk ik dat de Fire TV op Android draait en bij de Pi kun je 'native' Kodi draaien.

Allebei hebben zo hun voor en nadelen. Als je 99% van de tijd in Kodi te vinden bent, dan kun je wat dingen tegen komen waarbij Android dwarszit. Vind je het idee van Android wel aardig en probeer je daar ook weleens dingen uit, dan kan dat juist weer een stukje toegevoegde waarde hebben.

Los daarvan, de Pi 3 is gewoon een volle generatie nieuwer dan de Fire TV. Dus 64-32bit, 4 ipv 2 cores etc. etc. Maar ja, de prijs van de Pi 3 is dan ook weer hoger als je er ook nog een behuizing bij moet doen.

Persoonlijk ben ik geen fan van wireless streamen van spul, want bij elke storing/probleem gaat je beeld haperen. Dus daarom zou ik altijd een ding willen met een ethernet poort. Maar dat is heel persoonlijk.
Ik zelf zou trouwens op dit moment geen Pi meer kopen als media center. Je koopt voor minder geld gewoon een boxje dat voor geïnstalleerd kodi heeft en netjes is afgewerkt en ook iets meer 'power' aan boord heeft. De Pi begint grafisch toch wel moeite te hebben, ik heb een 4k TV, dus wil ik ook wel een boxje die dat aankan. Ik ben zelf druk bezig met de S905/RK3368 boxjes aan het testen. Waarschijnlijk blijft er een over die ik dan onder de TV zet als tv-box.
(Ik gebruik ze niet voor Android/Kodi oid. Vandaar dat ik je nog niet kan zeggen of ze goed zijn als tv-box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 14:16
Het is denk ik met name afhankelijk van wat je precies als doel hebt. Zie je het als hobby, vind je het leuk om te knutselen aan die rommel en processen te automatiseren, dan zou ik voor de Pi kiezen aangezien je daar veel meer vrijheden op hebt. Wil je zo goedkoop mogelijk een functionerende oplossing, dan kom je uit bij de Fire TV.
Ik zou zelf dan ook voor de Pi kiezen, maar ik denk dat je met alle twee geen miskoop zal doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Tenzij je waarde hecht aan netflix, dan is het met een pi volgens mij nog wat dun bezaaid. Daar loop ik nu namelijk tegenaan, een Rpi met Kodi is leuk, maar mijn vriendin kijkt bijna alles via netflix wat daarop niet te doen is... Dus toch weer een laptop eraan hangen.