2e hands MBP 15.4 mid 2010 overgenomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36
Vanmiddag een 2e hands MBP voor erbij op wezen halen voor mijn wederhelft. Uiteraard op locatie werkend bekeken. Niet via Tweakers voor de duidelijkheid.

Gaat om een 15.4 inch -mid 2010 - 2,4 Ghz i5 - 8g 1067 Ghz DDR3 - 126GB SSD - Intel HD graphics met de nodige gebruikerssporen. De krassen op de klep en bekraste onderkant etc. nam mij vriendin voor lief. Stond ook immers netjes in de advertentie.

Al was er niet aangegeven dat er ook een wit streepje (soort gloed) door het scherm loopt en ook vanaf bepaalde kijkhoeken vooral een witte vlek (waas achtig). Alle twee vooral goed te zien bij een witte of zwarte achtergrond. Bij die vlek lijkt het wel of er te fanatiek is schoongemaakt oid.
Ook blijkt het toetsenbord verlichting alleen in het midden goed te functioneren en/of door te komen.

Dit hebben mijn vriendin en ik allemaal niet opgemerkt bij het ophalen bij daglicht.

Nu ben ik vooral benieuwd naar de meningen aangezien ik er een beetje een dubbel gevoel aan over heb gehouden. Is deze MBP de 500 euro wel waard?

www.gevoeligeplaten.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Weet je zeker dat je dat wilt weten? ;)

Toetsenbord duidt er vaak op dat er vloeistof overheen is gegaan in het verleden. Die vlek kan vanalles zijn. De prijs is op zich niet heel vreemd voor een dergelijke MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
Ik heb zelf op mijn MacBook pro 2009 ook dat in het midden het licht er slecht doorheen komt.
Maar bij mijn toetsenbord licht het aan het vele gebruik (sommige toetsen zijn "glad")
Misschien is dit ook zo bij jouw MacBook?

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

BCC

Die vlek op het scherm is waarschijnlijk de coating die er af is; standaard probleem helaas

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Bedankt voor de feedback heren. Ja zij is er best content mee en wat dat betreft wat sneller tevreden dan ik. Dacht ook al aan de coating. Het is ook eigenlijk voor erbij en om in de tuin te werken (heeft al een recente iMac). Verder is de MBP heel vlot, natuurlijk mede door de SSD en de 8gb.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
Ik denk dat de macbook het geld wel waard is hoor, ondanks de probleempjes. Zonder die problemen had de vorige eigenaar er wel iets meer voor kunnen vangen.

Ik snap het "genaaid" gevoel wat je een beetje hebt, misschien maakt dit het beter.
Rond 2011 heb ik een Macbook 2008 gekocht (de enige macbook 13 met het uiterlijk van een pro 13) waar ik in al mijn enthousiasme de helft van de problemen niet opgemerkt heb.
Er zat een spaans toetsenbord op :z , het was geen macbook pro maar een gewone 8)7 en er zaten toch wel aardige krassen in het scherm.....
Geloof het of niet maar ik heb geen van alle punten opgemerkt terwijl ik me daar stond te verlekkeren in de woonkamer.

Zie het gewoon als een wijze les, ik heb daarna een heleboel mooie deals kunnen ophalen door wat beter op te letten :) En trouwens, de gebruiker (je vriendin) is toch hartstikke blij ermee? Jij ook blij dus :+

[ Voor 7% gewijzigd door Electromonkey op 08-04-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Electromonkey schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:47:
Ik denk dat de macbook het geld wel waard is hoor, ondanks de probleempjes. Zonder die problemen had de vorige eigenaar er wel iets meer voor kunnen vangen.

Ik snap het "genaaid" gevoel wat je een beetje hebt, misschien maakt dit het beter.
Rond 2011 heb ik een Macbook 2008 gekocht (de enige macbook 13 met het uiterlijk van een pro 13) waar ik in al mijn enthousiasme de helft van de problemen niet opgemerkt heb.
Er zat een spaans toetsenbord op :z , het was geen macbook pro maar een gewone 8)7 en er zaten toch wel aardige krassen in het scherm.....
Geloof het of niet maar ik heb geen van alle punten opgemerkt terwijl ik me daar stond te verlekkeren in de woonkamer.

Zie het gewoon als een wijze les, ik heb daarna een heleboel mooie deals kunnen ophalen door wat beter op te letten :) En trouwens, de gebruiker (je vriendin) is toch hartstikke blij ermee? Jij ook blij dus :+
Ja in zo'n zonnige woonkamer ziet het er toch net wat beter uit. ;)
Ik ben best een Pietje Precies. Maar scherm e.d. is mij totaal niet opgevallen.
Wel al een paar vastlopers gehad. Doet nu een fresh install.
Die tevredenheid zit wat in. Ja mooie deals heb ik ook kunnen maken via Tweakers bijv. :P
Kijken het nog even aan.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
BCC schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:23:
Die vlek op het scherm is waarschijnlijk de coating die er af is; standaard probleem helaas
Nope. Dit lijkt mij meer op waterschade. zeker als ook de backlight maar half werkt.
Er zat een spaans toetsenbord op :z ,het was geen macbook pro maar een gewonee 8)7 en er zaten toch wel aardige krassen in het scherm.....
Dat is ook precies zoals het hoort. De 2008 13" was toen nog een Macbook en geen Macbook Pro. dat is in 2009 pas veranderd.

[ Voor 48% gewijzigd door supersnathan94 op 08-04-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:22
Als je scherm echt die coating is zou ik een ritje naar de Apple Store doen. Ik ben er maandag geweest vanwege het coating-probleem, en had dinsdagavond (laat) m'n Macbook weer terug, met een gratis vervangen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22
Geteisem schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:57:
Vanmiddag een 2e hands MBP voor erbij op wezen halen voor mijn wederhelft. Uiteraard op locatie werkend bekeken. Niet via Tweakers voor de duidelijkheid.

Gaat om een 15.4 inch -mid 2010 - 2,4 Ghz i5 - 8g 1067 Ghz DDR3 - 126GB SSD - Intel HD graphics met de nodige gebruikerssporen. De krassen op de klep en bekraste onderkant etc. nam mij vriendin voor lief. Stond ook immers netjes in de advertentie.

Al was er niet aangegeven dat er ook een wit streepje (soort gloed) door het scherm loopt en ook vanaf bepaalde kijkhoeken vooral een witte vlek (waas achtig). Alle twee vooral goed te zien bij een witte of zwarte achtergrond. Bij die vlek lijkt het wel of er te fanatiek is schoongemaakt oid.
Ook blijkt het toetsenbord verlichting alleen in het midden goed te functioneren en/of door te komen.

Dit hebben mijn vriendin en ik allemaal niet opgemerkt bij het ophalen bij daglicht.

Nu ben ik vooral benieuwd naar de meningen aangezien ik er een beetje een dubbel gevoel aan over heb gehouden. Is deze MBP de 500 euro wel waard?
Ik kan het niet goedkoop vinden, laatst nog een zelfde gekocht met i5 8gb en een ssd en puntgaaf met doos en bon voor 400.

Dus ja ik zou het niet leuk vinden als ik dit zou aantreffen.

Echter kost toetsenbord verlichting misschien 10 euro voor een nieuw vel.
Echter moet je die wel zelf erin kunnen zetten.

http://www.aliexpress.com...ed-4c94-a848-abd727d16c3e

Over het scherm is het waarschijnlijk de coating inderdaad, zou je een foto kunnen plaatsen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 08-04-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 21:40
Is niet goedkoop inderdaad. Dit is een probleem model, hetzelfde als de 2011 variant. Deze gaan vaak kapot aan de grafische kaart, is ook een terugroepactie voor geweest. Als hij al een aantal keer vastgelopen is dan kan het zijn door dit euvel. oplossing: met een programma je integrated graphics als standaard instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
Bedankt ook de rest voor de meningen en feedback. De laptop gaat gewoon retour. Alles bij elkaar vind ik dit echt te gortig voor 500 euro.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51
Geteisem schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:06:
Bedankt ook de rest voor de meningen en feedback. De laptop gaat gewoon retour. Alles bij elkaar vind ik dit echt te gortig voor 500 euro.
Ik zou het knap vinden als je de verkoper zover krijgt deze terug te nemen. Dat blijkt in de praktijk toch vaak wel een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik heb hetzelfde model (MBP mid 2010,15 inch) met de vastlopers. Integrated graphics forceren helpt helaas niet volledig. Sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
jantje112 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:14:
[...]

Ik zou het knap vinden als je de verkoper zover krijgt deze terug te nemen. Dat blijkt in de praktijk toch vaak wel een probleem!
Nouja geld is inmiddels terug. Heeft mij niet echt veel moeite gekost. Dat via MP. Valt inderdaad mee :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51
Allicht doorsparen en een instap macbook air kopen. Overjarig model en dan heb je een prima lichte laptop. Ik zweer al 5 jaar bij mijn 2011 I5 air. (waar ik nu ook op aan het typen ben..)
Pagina: 1