[PS4] omruil PS4 andere serienummer. Gevolgen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Dag allen,

Een paar weken heb ik mijn PS4 ivm een defect (op willekeurige momenten spuugde hij de disc uit) afgegeven bij de MediaMarkt. Zij hebben hem opgestuurd naar Sony en heb vandaag een splinternieuwe gekregen.

Echter, aangezien het een nieuwe betreft en dus een andere serienummer heeft, vraag ik me af hoe het met de garantie zit (heb nog een aantal maanden garantie)?

Dus stel er gaat weer iets defect. Kan ik dan nog met mijn oude bon aanspraak maken op garantie? Vraag me dus af of de bon is gekoppeld aan de oude serienummer. Wil niet voor verassingen staan, mocht het zover komen. Hopelijk hebben jullie een antwoord.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Xtince op 09-04-2016 09:54)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 07:38
Mediamarkt kan het serienummer apart vermelden op de factuur, simpelweg de barcode scannen zorgt niet voor serienummer registratie, dat is voor het artikelnummer. Indien je een factuur hebt met serienummer moet je dat laten aanpassen door Mediamarkt. Heb je dat niet dan heb je gewoon twee jaar technische garantie vanaf het moment van aankoop. Daarbij komt nog dat jij een reparatieopdracht en ophaalbrief hebt gekregen waarmee je kan aantonen dat je PS4 is omgeruild.

Kortom, geen paniek, alles is goed! 😉

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Ik zie dat heel simpel - zie je ergens op die bon het serienummer staan? Dat denk ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Seal64 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:09:
Ik zie dat heel simpel - zie je ergens op die bon het serienummer staan? Dat denk ik namelijk niet.
Er is wel een streepjescode op de bon die ze inscannen. Kan me voorstellen dat de serienummer in het systeem staat.

Anders kan je toch ook met elk willekeurig apparaat een andere bon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bel de Media Markt en vraag hoe lang je garantie hebt op het nieuwe exemplaar? Niet zo heel ingewikkeld.

En dat soort ketens gaan echt niet van ieder verkocht apparaat het serienummer aan de verkooporder koppelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Mediamarkt kan het serienummer apart vermelden op de factuur, simpelweg de barcode scannen zorgt niet voor serienummer registratie, dat is voor het artikelnummer. Indien je een factuur hebt met serienummer moet je dat laten aanpassen door Mediamarkt. Heb je dat niet dan heb je gewoon twee jaar technische garantie vanaf het moment van aankoop. Daarbij komt nog dat jij een reparatieopdracht en ophaalbrief hebt gekregen waarmee je kan aantonen dat je PS4 is omgeruild.

Kortom, geen paniek, alles is goed! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:16:
Bel de Media Markt en vraag hoe lang je garantie hebt op het nieuwe exemplaar? Niet zo heel ingewikkeld.

En dat soort ketens gaan echt niet van ieder verkocht apparaat het serienummer aan de verkooporder koppelen.
Dit soort ketens zouden dat juist moeten doen om fraude te voorkomen! Al mijn hardware aankopen die ik bij MM heb gedaan zijn voorzien van factuur inclusief serienummer. Deze wordt ingescand na invoer van het artikelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh ik heb dat echt nog nooit eerder gezien. Is dat niet gewoon de EAN code? Een serienummer heeft namelijk doorgaans geen EAN code en is dus ook niet scanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Schizo007nl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:56:
[...]

Dit soort ketens zouden dat juist moeten doen om fraude te voorkomen! Al mijn hardware aankopen die ik bij MM heb gedaan zijn voorzien van factuur inclusief serienummer. Deze wordt ingescand na invoer van het artikelnummer.
De MM kan het niks schelen, vanwege hun grote afname bij fabrikanten en afgedwongen contracten sturen ze het gewoon terug en krijgt de MM het vergoed/vervangen door de fabrikant/leverancier.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ,heb je een nieuwe ,dus ook weer 2 jaar garantie op dit nieuwe product.Anders zou het toch wel raar zijn ,dat je op dit nieuwe product dan maar beperkte garantie hebt.Je oude was defect,je krijgt een nieuwe ,en de garantie begint dan weer vanaf dat nieuwe ,denk ik.Pin me er niet op vast.Er zal vast wel iets te vinden zijn bij Europees consumenten aankoop wetgeving & garantie ,maar mijn stelling ,lijkt mij logies.
Ik zeg niet dat het zo is,maar dat het misschien zo kan zijn.

Is er geen registratie systeem van ps4 ? Dan zou je deze kunnen aanmelden ,het is een nieuwe.Of werkt dat niet zo bij ps4.Heb er zelf geen ,dus ,maar kan mij voorstellen dat je product geregistreerd kan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dank voor jullie antwoorden. Denk dat ik het maar aanzie. Heb alle bonnen (en ook de doos, waarop de reparatienummer staat) dus zal wel goed komen.

@tweaker1971, weer 2 jaar garantie kriig je helaas niet :). Hoewel het wel misschien logisch is aangezien ik een nieuwe heb gekregen. Maar dat doen ze dus niet en ergens ook wel begrijpelijk, anders zou het zo kunnen zijn dat je de garantie oneindig zou kunnen uitrekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:40:
Volgens mij ,heb je een nieuwe ,dus ook weer 2 jaar garantie op dit nieuwe product.Anders zou het toch wel raar zijn ,dat je op dit nieuwe product dan maar beperkte garantie hebt.Je oude was defect,je krijgt een nieuwe ,en de garantie begint dan weer vanaf dat nieuwe ,denk ik.Pin me er niet op vast.Er zal vast wel iets te vinden zijn bij Europees consumenten aankoop wetgeving & garantie ,maar mijn stelling ,lijkt mij logies.
Ik zeg niet dat het zo is,maar dat het misschien zo kan zijn.

Is er geen registratie systeem van ps4 ? Dan zou je deze kunnen aanmelden ,het is een nieuwe.Of werkt dat niet zo bij ps4.Heb er zelf geen ,dus ,maar kan mij voorstellen dat je product geregistreerd kan worden.
Er is iets goed mis met jouw spatiebalk.
Pagina: 1