Behuizing high end game pc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Eind mei begin juni wil ik een high end gaming pc in elkaar gaan zetten. Budget voor de onderdelen rond de 1500 euro exclusief randappartuur. Aan de hand van onder andere best buy guide van tweakers ben ik mij aan het inlezen. Het is voor mij de tweede keer dat ik een desktop in elkaar zet. Echter heb ik de afgelopen 10 jaar enkel met console en laptop gewerkt. Omdat mijn desktop in het zicht in de woonkamer komt (vandaar de laptop) en omdat ik graag de mogelijkheid wil behouden om in de (verre) toekomst uit te breiden wil ik mij wat meer financiele ruimte veroorloven voor een goede behuizing.

Voor mij is van belang dat het bij het spelen van cities skyline niet enorm veek kabaal maakt. Tevens er uiteraard genoeg ruimte en koelingsmogelijkheden zijn. Liever niet snel beschadigen en plus is wanneer het lang stofvrij blijft en makkelijk stofvrij te maken is. De maximale prijs hiervoor heb ik gesteld op 200 euro, al vind ik dit erg veel, dus moeten de voordelen aanzienelijk zijn op behuizing van onder de 100 euro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kennelijk een erg goede prijs kwaliteit verhouding maar een tijd geleden: pricewatch: Fractal Design Define S

Leuk design maar gemengde reviews: pricewatch: Fractal Design Node 804

Is dit de prijs waard: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
Ik zou eens beginnen met het neerzetten van welke onderdelen je wil gebruiken. Wil je gaan voor m-itx? of is m-atx klein genoeg? of zeg je ik gooi er lekker een super mooi e-atx mobo in het gaat een "kunst" werk worden wat centraal in huis komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:15
Goede keuze om meteen voor een goede kast te gaan!

Wat een optie kan zijn is om voor een kast te gaan met grote fans, deze verplaatsen meer lucht en dat bij een lagere rotatiesnelheid. Dit betekent minder geluid. Ik heb zelf deze kast: pricewatch: Cooler Master CM 690 III Closed . Daar heb ik drie stuks 200 mm fans in zitten en 1 120 mm fan, aangesloten op een fan controller. Ik heb deze fans eigenlijk altijd op volle snelheid draaien ( zo'n 700 RPM) en dan maken ze praktisch geen geluid. Eén 200 mm fan gebruik ik als intake aan de voorkant, één 200 mm fan aan de zijkant om direct op de videokaart en het moederbord koele lucht te blazen, en één 200 mm fan aan de bovenkant om daar de warme lucht uit te blazen. Een ander voordeel van deze behuizing is dat hij vrij ruim is en goed afgewerkt, daarnaast niet heel erg flashy en redelijk neutraal en mooi zwart. Ik moet zeggen dat hij er in het echt wel beter uit ziet dan op de standaard plaatjes. De kast is verder voorzien van fan filters, alleen niet bij het zijpaneel. Ik heb dat opgelost door daar een losse fanfilter voor te kopen en die er op te monteren, nu blijft de kast intern zo goed als stof vrij. Ik kan hem in ieder geval van harte aanraden als koel en stil je doel is. Er staat hier op Tweakers en ook op Hardware.info een mooie review. :)

Succes met je keuze, er is zoveel aanbod en het kan moeilijk zijn om de knoop door te hakken, weet ik uit ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een groot deel is de keuze ook persoonlijk maar deze heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties tot op heden. @loki504 ik ben nog niet uit mijn setup. Zo dra ik hier een idee over heb zal ik dit plaatsen. Voor mij is het van belang dat hij Groot genoeg is om mij in de toekomst niet te belemmeren wanneer ik nieuwe inderdelen wil plaatsen of oude wil vervangen. Een kunstwerk hoeft het niet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Het is wel handig om te weten of je een ATX-setup wilt bouwen de ja, de nee, aangezien je anders met een kleinere kast toe zou kunnen. De kasten die je uitzoekt hebben allemaal een window, en dan lijkt een uATX setje erg vreemd (ja uit ervaring...)

Om even terug te komen op je kasten: de Phanteks heeft superieure bouwkwaliteit en afwerking, ook is de bovenkant volledig dicht en gaat de ventilatie via die kleinere uitsparingen in de bovenkant; hierdoor heeft stof minder kans. Nadeel hiervan is potentieel iets minder koeling, maar ruim voldoende voor een aardig high-end systeem, en stiller.
De Define S heeft als voordeel de grote open voorkant, waar je 3x 140mm in kwijt kunt (tov 2x140/3x120 in de Evolv ATX) en hetzelfde geldt voor de bovenkant. Maar die covers op de bovenkant moet je er dan elke keer weer opleggen om stofophoping tegen te gaan. ook met die covers erop (en geen fans er onder) is hier genoeg airflow en het beetje geluiddempende materiaal zorgt dat ie ook stil blijft. Er passen echter minder HDD's in dan in die andere builds, kijk of je niet toevallig meer wilt aansluiten.
de Node ken ik niet zo goed, maar ik heb wel andere populair alternatieven die zeker het bekijken waard zijn:
pricewatch: NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart
pricewatch: Corsair Obsidian 450D
pricewatch: Corsair Carbide Clear 400C
pricewatch: Corsair Obsidian 750D
pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window Zwart
en zijn luxe broertje:
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Zwart

@Pazienza, ik krijg mijn 200mm's nauwelijks stil, op minimale draaisnelheid zijn ze nog zeker te horen (Graphite 600T) maar wellicht ben ik dan ook een zeur

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1