Toon posts:

VAT vrijstelling?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zo gauw een ander geschikt forum dus ik post het maar hier :)
Ik was van plan via m'n bedrijf RAM te bestellen van Crucial UK. Echter om VAT vrijstelling te krijgen moet ik "If your company is within the EU, but outwith the UK and you have a VAT Certificate, you are eligible for zero-rated VAT transactions.".
Weet iemand wat een VAT certificate is? Of heeft iemand al wel eens via z'n werk wat besteld uit de UK zonder VAT te betalen?
Ik heb nml geen idee wat ik nou precies moet doen om geen VAT te betalen:(

Alvast heel erg bedankt!

• Dapa
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het enige dat ik weet is dat VAT in engeland gelijk is aan BTW bij ons (Value Added Tax of zo iets)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Als je geen VAT hoeft te betalen moet je iig BTW gaan betalen. dus kun je beter gewoon die VAT betalen. als het goed is komt er dan geen BTW meer boven op.

ik heb wel eens besteld van www.theoverclockingstore.co.uk en betaal dan alleen de VAT. (geen BTW)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
uh... een bedrijf hoeft geen BTW nog VAT te betalen afaik. Alleen die stomme engelse willen dan een VAT certificate omdat ze anders niet geloven dat het bedrijf bestaat. Alleen wtf een VAT certificate is?

Verwijderd

Zolang je geen onderneming met een BTW-nummer hebt kom je niet onder VAT uit. Gewoon betalen dus.

Verwijderd

eeuhhh,

VAT in engeland is 17.5%, niet de 19 zoals in nederland.

Ik woon/werk in engeland, en ram is daar dezelfde prijs als hier (omgerekend dan) soms zelfs iets duurder.

Zolang je geen berijf hebt wat regelmatig zaken doet met de UK en daar ook spullen heenstuurt (dus factureren naar de UK), zal je nooit een VAT certificate krijgen.

Je kunt je crucial dus veel beter gewoon hier kopen bij de goedkoopste die op pricewatch te vinden is, ben je denk ik beter uit. Voor die paar gulden verschil is het de moeite echt niet waard

Mart
Pagina: 1