Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help ! Welke laptop ik kom er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor mijn studie. Ik ben vast komen te zitten in mijn zoek tocht en wil graag tips !

Ik moet een website kunnen runnen via deze laptop en ik wil deze ook gebruiken voor video montages.
Hoeft niet grafische de allersneltste te zijn maar hij moet een simpele montage wel aan kunnen.

Mijn eisen:
Max 600 euro
15.6 inch Hd scherm (liefst mat)
Minimaal 500 gb opslag
Minimaal 8 gb ram
Minimaal intel i5 of amd a8
Redelijk grafische vermogen
Met cd/dvd drive

Ik heb al veel gezocht maar kan bij veel laptops niet genoeg vinden over het grafische gedeelte.

Hierbij 2 laptops waar ik op uit kwam.

pricewatch: Acer Aspire E5-551-T9Z7

pricewatch: Asus R510ZE-DM170T

Alvast bedankt !

Alle reacties

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Tip: plaats de linkjes van de twee artikelen in je post of plaats een wenslijst in je post. Maakt het voor anderen veel overzichtelijker en scheelt een hoop zoekwerk, met een reeks cijfers en letters komen we namelijk niet echt heel erg ver.

[ Voor 32% gewijzigd door dolaf op 07-04-2016 21:27 ]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Met welke software doe jij die graphische simpele montages?

Daaruit kan er wel achterhaald worden of de graphische chip voldoende is van jouw keuze laptops.

Nu is het nog steeds gissen. Want simpele montage kan ook met Windows movie maker. En daar heb je geen bijster snelle laptop voor nodig.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Pleur je wensen in de pricewatch en je krijgt je antwoord?

Ik zou trouwens geen Acer nemen, nog steeds slecht thermal design, bij grafisch of geanimeerd werk overlijden die Ex-xxx modellen in 2 jaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
Ik wil programmes kunnen gebruiken zoals adobe video editor.
Dus grafisch wel zwaarder als movie maker haha.

Ik hoorde dat acer inmiddels wat beter is geworden maar waarschijnlijk nog steeds slechte kwaliteit dus?

Ik heb mijn wensen in price watch gegooid en dan kom ik dus bij deze 2 laptops uit:

Deze heeft een video chip

En deze een loze video kaart

Alleen is het verschil heel groot?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 18:48 ]

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-11 14:43
Grafische kaart heeft in dit geval niet zo veel van doen met video editen.
Dat gebeurd op je CPU, enige wat de grafische chip doet is het weergeven op je beeldscherm en dat kunnen beide grafische chips.

Je hebt bepaalde videokaarten die in sommige programma's het rekenwerk kunnen versnellen, maar dan heb je het over hele andere prijzen.

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
De Asus is iets sterker, de aparte videokaart kan samenwerken met de onboard videokaart in de CPU daardoor heb je met spellen die directx 10 of hoger gebruiken extra performance. Met oudere spellen die gebruik maken van directx 9 merk je geen verschil dan wordt alleen de onboard grafische chip gebruikt.

Ik zelf heb een oudere soortgelijke laptop met een AMD A8 4500m + HD7670. Reken er niet op dat Battlefield er goed op draait maar iets minder veeleisende spellen zoals wargame red dragon of call of duty mw3 gaat prima. Battlefield 3 sp gaat overigens net.

Mocht je dus geen spellen spelen lijkt me de Acer voldoende mocht je af en toe een spelletje spelen dan is de Asus beter maar kijk wel goed op welke directx het spel draait....
Pagina: 1