Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
Zorgverlener declareert contractbespreking en ondertekening voordat contract is ingegaan
Ik heb met ik dacht een keurige respectvolle en terzake doende zorgverlener 2 maal 30 minuten contractbesprekingen gehad en intake. De intake gefactureerd ze als gratis maar brengt de contractbesprekingen in rekening. Dit is mijns inziens niet gebruikelijk?
Ik heb diverse zorgverleners en alle hebben de contract besprekingen niet in rekening gebracht er is immer geen werk verricht. Sterker nog enkele zorgverleners hebben vrijblijvend meegelopen met mijn huidige zorgverlener. Is dit een zeer slimme zorgverlener of ben ik paranoia en gaan mijn bellen rinkelen en ik vertrouw haar niet meer. De factuur zat overigens vol fouten.
Ik heb een pool van zorgverleners voor haar 10 anderen. Hoe gaan jullie om met deze gaten in de zaken. Het grijze gebied?

Mijn beslissing is dan ook deze zorgverlener voorlopig op een zijspoor te zetten tot haar contract verloopt. Ben ik te streng of staat zij in haar recht? Uren te declareren die voorafgaand aan de ingangsdatum van contract zijn gemaakt.

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat werd er gezegd toen je contact opnam?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien wat context? Ben je zorgverzekeraar, patiënt, leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Roenie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:06:
Misschien wat context? Ben je zorgverzekeraar, patiënt, leverancier?
Ik ben patient(client) en tegelijkertijd budgethouder(werkgever). De context is er is een intake geweest, vervolgens 2 maal 30 minuten contractbesprekingen die maand later in gaan. Nu krijg ik factuur terwijl er nog geen werkzaamheden zijn verricht! Ik vind dit vreemde gang van zaken of is dit gebruikelijk?
Ik heb contact opgenomen en de factuur is aangepast(verwerken van fouten) verder geen reactie...

[ Voor 8% gewijzigd door digidokter.net op 07-04-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik snap er weinig van. Wat is de situatie? Moet jij die facturen betalen? Of je zorgverzekeraar? Uberhaupt: Contractbesprekingen met zorgverleners?

Over of het in de zorg gebruikelijk is of contractbesprekingen gedeclareerd worden kan ik weinig zeggen, maar een willekeurige zzp-er kan zulk soort kosten prima in eerste instantie declareren, om ze daarna (als de opdracht binnen is) als korting terug te geven aan de klant. Om te voorkomen dat je alleen maar een offerte hoeft te geven en daarna nooit meer wat hoort (bv voor een verzekeraar, als drukmiddel, whatever).

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 07-04-2016 20:30 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 12:31

Barrycade

Through the...

Is dit niet je Nickname te veel eer aan doen? In veel werkgebieden worden offertekosten in rekening gebracht.

Ik weet niet of dit normaal is in de zorg, wordt de zorg ook in uurtje factuurtje gefactureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De vraag is even wat er afgesproken is met betrekking tot het in rekening brengen van offertekosten.

Als dat vooraf niet is aangegeven of afgestemd kunnen ze de boom in. Staat dit ergens in hun voorwaarden die (vooraf) overhandigt zijn, dan wordt het een ander verhaal.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Als dat vooraf niet is aangegeven of afgestemd kunnen ze de boom in. Staat dit ergens in hun voorwaarden die (vooraf) overhandigt zijn, dan wordt het een ander verhaal.
Ja ik heb de voorwaarden erop nagelezen en idd intake is gratis rest kost geld. Mijn conclusie wat zien ze als intake hoe lang is intake en vallen contractbesprekingen ook niet onder intake? Ik zie (sorry dat ik het zeg) een geldwolf voor me ondanks dat we zaken doen! Ze heeft niet eens gewerkt!!
3 Intake, Overeenkomst en Begeleidingsplan

Voorafgaand aan het tekenen van de overeenkomst, vind een intakegesprek plaats. Tijdens dit intakegesprek worden afspraken gemaakt over uw wensen, ingangsdatum, tarief etc, De kosten van dit gesprek bedragen €100,-. Dit bedrag komt te vervallen wanneer de zorg binnen 6 weken wordt ingezet.

Voor al onze zorgverlening stelt xxx een overeenkomst op met de gemaakte afspraken zoals; ingangsdatum, tarief etc. Naast de overeenkomst wordt een begeleidingsplan gemaakt waarin doelen vast komen te liggen, wensen van de client, uren etc. Na wederzijdse goedkeuring worden de documenten ondertekent en dienen deze als basis voor de zorgverlening.

4 Fakturen

xxx registreert de verleende zorguren. De client ontvangt maandelijks een faktuur waar deze data in genoemd staan. Fakturen dienen binnen twee weken na ontvangt te worden voldaan op het genoemde rekeningnummer in de faktuur. Wanneer na aanmaning, betaling uitblijft heeft xxx de keus om de zorg tijdelijk stop te zetten met behoud van doorbetaling van de zorgmomenten.

Wanneer de client, de medewerker van xxx verzoekt om de client met de auto te vervoeren of anders dan het huisadres op te halen, worden de gereden kilometers in rekening gebracht.
Ik zeg contract ontbinden! Ze zit nog in proeftijd! Ik vertrouw geen geldwolven in mijn persoonlijke privésituatie!

[ Voor 59% gewijzigd door digidokter.net op 07-04-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

paranoia68 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:44:
[...]

Ja ik heb de voorwaarden erop nagelezen en idd intake is gratis rest kost geld. Mijn conclusie wat zien ze als intake hoe lang is intake en vallen contractbesprekingen ook niet onder intake?
Volgens mij heb jij een prima idee van wat ze als intake zien, want dat zeg je zelfs in je OP! Een half uur was intake, de rest offerte. Duidelijker kan het niet worden volgens mij.
Ik zie (sorry dat ik het zeg) een geldwolf voor me ondanks dat we zaken doen! Ze heeft niet eens gewerkt!!
Uhm, een offerte maken is ook werken, net als dat intake-gesprek. Een offerte maken kost doorgaans iets meer tijd dan dat gesprekje van een half uur ;)

Maar volgens mij wil je hier niet horen dat dit helemaal niet raar is. I'm out.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zelfs het intakegesprek is alleen gratis als je zorg af gaat nemen binnen 6 weken. Oftewel: rant en je kunt dit beter door iemand anders laten afhandelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:55:
Zelfs het intakegesprek is alleen gratis als je zorg af gaat nemen binnen 6 weken. Oftewel: rant en je kunt dit beter door iemand anders laten afhandelen.
Ik wilde met dit topic alleen de onbesproken regels van zaken doen in kaart brengen en niet ranten! bedankt
Maar dit is grijsgebied vanuit haar perspectief kan ik het begrijpen, maar vanuit mijn perspectief niet....de waarheid ligt ergens in midden?!

[ Voor 16% gewijzigd door digidokter.net op 07-04-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb geen flauw idee wat je haar betaald, maar is dat zoveel dat ze zomaar ook nog een hoop tijd kan besteden aan gratis werken? Want je kan zeggen wat je wil, maar als een contract bespreking niet werken is, wat is het wel volgens jou? Vrije tijd? Vakantie?
Of dat standaard is om te factureren weet ik niet, maar werk is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Is het voor TS niet handiger om ipv een pgb gewoon zorg in natura aan te vragen? Want als ik het zo lees, ben je niet echt in staat om de voor jou geschikte zorgverlener zelf uit te zoeken...

Praat eens met de gemeente, misschien kun je een herindicatie (nieuwe beschikking) krijgen en ben je van het hele geneuzel af. Wat was de reden om voor een pgb te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paranoia68 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:58:
.de waarheid ligt ergens in midden?!
Nee. Je wordt gelijk hyper zonder dat je zelfs maar goed gekeken hebt, ik denk dat de waarheid ver van jou af ligt. Daarom ook het advies om dit soort dingen niet zelf af te handelen, want zowel hier als elders kom je nogal als een stuiterbal over en dan krijg je dit soort topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:03:
Is het voor TS niet handiger om ipv een pgb gewoon zorg in natura aan te vragen? Want als ik het zo lees, ben je niet echt in staat om de voor jou geschikte zorgverlener zelf uit te zoeken...

Praat eens met de gemeente, misschien kun je een herindicatie (nieuwe beschikking) krijgen en ben je van het hele geneuzel af. Wat was de reden om voor een pgb te gaan?
De reden dat ik een PGB heb ik dat IK beslis met wie ik in zee ga, en bij een ZIN (zorg In natura) hangt het van de instelling wie er over de vloer komt en of het klikt. Ik heb al 13 jaar een PGB gehad en toen 4 jaar een ZIN dus ben redelijk ervaren met PGB. Maar de ZIN is me nooit bevallen...:( (helemaal geen inzicht in kosten en facturatie)
Ik neem het geneuzel voor lief als het klikt met zorgverlener en dat ik de regie heb ipv andersom...Ik bepaal nu met PGB :)
Daarom ook het advies om dit soort dingen niet zelf af te handelen, want zowel hier als elders kom je nogal als een stuiterbal over en dan krijg je dit soort topics :)
Daarom heb ik mijn naam ook gekozen om mensen die in stigma geloven te doorzien. Ik ben idd een 'stuiterbal' maar dat is per omstandigheid anders. Ik kan ook heel rationeel zijn en afgaand op mijn ervaringsdeskundigheid heb ik tot nu toe een juiste beslissing genomen. Maar het leven zit voor levenslessen en iedereen leert van zijn ervaringen. Tactiek is niet mijn sterkste kant...Ik heb dit topic geopend om mijn gevoel te peilen cq bevestigen en heb mijn les geleerd.
Bedank tweakers voor me te confronteren met de 'werkelijkheid' _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door digidokter.net op 07-04-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja da's natuurlijk prima, maar dan is het ook wel een goed idee om je goed in te lezen op de regels. Aanbieders via PGB sluiten met JOU een contract, als daar dingen in afgesproken worden (hetzij expliciet, hetzij impliciet via algemene voorwaarden) is dat toch jouw risico. Mijn advies: zoek inderdaad een andere zorgaanbieder maar deze zul je ws. wel moeten gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Mijn advies: zoek inderdaad een andere zorgaanbieder maar deze zul je ws. wel moeten gaan betalen
Ik heb geen probleem met geld want het is een zorgbudget wat ik rationeel moet besteden. het gaat me om betrouwbare, begripvolle en respectvolle zorgzame mensen te vinden waarmee het klikt. :)
Het is en principezaak geen geldzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar wat is nu het "disrespect"? Dat ze doen wat in de voorwaarden staat en jij het alleen niet goed gelezen hebt? Dan ben jij het probleem en niet het zgn disrespect.

De zorgverlener heeft niets fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

paranoia68 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:19:
[...]

het is een zorgbudget wat ik rationeel moet besteden
Het is en principezaak
Volgens mij ben je niet heel goed met het rationeel besteden van geld als je bereidt bent om €100 over de balk te gooien voor een principezaak...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:23:
Maar wat is nu het "disrespect"? Dat ze doen wat in de voorwaarden staat en jij het alleen niet goed gelezen hebt? Dan ben jij het probleem en niet het zgn disrespect.

De zorgverlener heeft niets fout gedaan.
In sociale (zakelijke) omgang zijn er ook ongeschreven regels. En daar doel ik op. Iemand die zicht letterlijk aan de regels houdt en zich achter kleine letters en voorwaarden schuilt verdien van mij geen respect.
Ze deed zich in intake heel anders voor dan op papier. Ik heb ook afspraken gemaakt die niet in contract staan en dat vertrouw ik nu niet meer...

Lees jij alle softwarevoorwaarden bij een installatie? En voel je daar goed bij? Ik niet...
Als ik alle voorwaarden bij alle contracten, installaties, updates etc moet lezen moet ik minimaal een HBO advocatuur gestudeerd hebben om te begrijpen etc.

Ik heb een verkeerde inschatting gemaakt van persoonlijkheid zorgverlener en nu kom ik achter de ware aard van het beestje. Mijn fout maar gelukkig niet veel schade, als het om een groter bedrag zou gaan was ik nog verder van huis...
Volgens mij ben je niet heel goed met het rationeel besteden van geld als je bereidt bent om €100 over de balk te gooien voor een principezaak...
Klopt het is een principezaak, als ik nu niet alert ben en stappen neem voorkom ik dat ze mijn hele budget leeg trekt met 'onzinfacturen' ofzo? Wellicht niet rationeel, maar wel handelend naar een goed gevoel op mijn beslissing afstand te nemen van deze personen. Ze zijn me te ambitieus en kunnen wellicht over lijken gaan?! Dus pas ik en kies liever een ander...die de term zorgverlener eer geeft!

[ Voor 19% gewijzigd door digidokter.net op 07-04-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paranoia68 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:34:
In sociale (zakelijke) omgang zijn er ook ongeschreven regels.
Maar die breek je juist zelf. Je stelt opeens allerlei extra eisen die meer op jouw moodswings zijn gebaseerd dan op de realiteit. Je bent geen goede klant, zij zullen nu meer reden hebben om niet met jou in zee te willen gaan ipv andersom.

Je roept nu allerlei onzin over de zorgverlener, de enige indruk die achterblijft is eentje die negatief over jou is. Misschien kun je beter een nachtje erover slapen ipv nu allerlei dingen te blijven roepen die geen enkele link met de realiteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Je roept nu allerlei onzin over de zorgverlener, de enige indruk die achterblijft is eentje die negatief over jou is. Misschien kun je beter een nachtje erover slapen ipv nu allerlei dingen te blijven roepen die geen enkele link met de realiteit hebben.
Je heb gelijk, wellicht moet ik er een nacht je over slapen....ben nu emotioneel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Icephase schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:03:

Ik heb even de PGB- test opnieuw gedaan:
Uitslag
Boekhouder: Hoog
Onderzoeker: Hoog
Speurder: Hoog
Ondernemer: Hoog

Eindconclusie / aanbeveling
Uit de resultaten van de test blijkt dat u over de benodigde vaardigheden beschikt om succesvol een pgb te beheren.

Kennis
Uw kennis over de pgb is nog enigszins beperkt. Wij raden u aan om uzelf wat beter te informeren over het pgb en haar mogelijkheden, beperkingen en de verantwoordelijkheden die u met een pgb aangaat. U kunt hiervoor bijvoorbeeld terecht op de volgende sites:

www.pgb.nl Website Per Saldo, vereniging van mensen met een persoonsgebonden budget
Hoe verandert mijn zorg, voor mensen die langdurige zorg krijgen
De zorg verandert mee, voor algemene informatie
Hervormingen langdurige zorg, informatie van de rijksoverheid
Zorg verandert, met provinciale en regionale bijeenkomsten en vanaf begin 2015 buurtbijeenkomsten door heel Nederland
Veel gestelde vragen Jeugdwet, VNG
Regelhulp, online wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg en ondersteuning
Informatieblad nieuwe wetten in begrijpelijke taal, van Ieder(in)
Specifieke toelichting op competenties
Boekhouder Hoog
Het voeren van een overzichtelijke administratie is een belangrijke taak binnen het beheer van een pgb. Uit de test blijkt dat dit een kracht van u is. Wij verwachten dat u hier geen problemen zult ondervinden.
Onderzoeker Hoog
Het kunnen begrijpen van verschillende soorten formulieren, gestructureerd te werk kunnen gaan en objectief naar jezelf en je situatie kunnen kijken, zijn belangrijke kenmerken voor een toekomstige budgethouder. Dit is onder andere van belang bij het opstellen van uw budgetplan. Op basis van de test concluderen wij dat u deze vaardigheid ruimschoots in huis hebt.
Speurder Hoog
Als toekomstige budgethouder moet u veel speurwerk verrichten. U krijgt te maken met een veelheid aan informatie waaruit u moet halen wat voor u van belang is. Daarnaast is het belangrijk dat u zich kunt voorstellen hoe anderen in het proces staan om daar zo goed mogelijk op in te spelen. Dit vereist onder andere dat u de juiste vragen kunt en durft te stellen aan bijvoorbeeld zorgprofessionals en het nodige speur- en zoekwerk kunt verrichten. Uit uw score blijkt dat voor u geen probleem te zijn.
Ondernemer Hoog
Als budgethouder moet u initiatief durven nemen. Dat wil zeggen dat u moet opkomen voor uw eigen keuzes en daar verantwoordelijkheid voor moet nemen. Het positieve hieraan is dat de zorg volledig op maat gemaakt kan worden, het mogelijke nadeel is dat u het risico loopt dat keuzes verkeerd uitpakken. Dit is de geest van het ondernemen waarbij vooruitzien en anticiperen van groot belang zijn. Uit uw score blijkt dat ondernemen voor u geen probleem is.
Aan de resultaten van deze test kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Niet echt als ik het hele topic doorlees.

Je mag dan misschien de basisconcepten snappen, maar je reacties blijven buiten proportie. Je ageert tegen de offertekosten voordat je dus erachter komt dat dit dus wel juist is. Dan wordt je boos en zijn mensen geldwolven die zich achter de kleine lettertjes verschuilen. Die kleine lettertjes had je moeten lezen.

Als je meermaals zo'n actie uithaalt verlies je alle geloofwaardigheid bij een partij. In plaats van meteen uit je slof te schieten moet je misschien eerst even tot tien tellen en beter lezen. Want op deze manier krijg je een vervelende verstandhouding met je zorgverlener.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
In plaats van meteen uit je slof te schieten moet je misschien eerst even tot tien tellen en beter lezen. Want op deze manier krijg je een vervelende verstandhouding met je zorgverlener.
Ja, klopt gister was ik een beetje te emotioneel en realiseer dat ik inschattingsfouten heb gemaakt. Nu ik reflecteer had ik niet zo emotioneel moeten ranten. Ik heb er spijt van om mijn stigma zo te bevestigen. Ik ben qua persoonlijkheid koppig dat is mijn valkuil. En het beschuldigen van geldwolven etc neem ik terug iets te ver doorgeschoten in emotie...:(
ZZP'ers zijn ook normale mensen die hun werk doen, ik mag niet alle over 1 kam scheren door mijn omstandigheid. Hopelijk heb ik niet veel mensen beledigd. Ik schaam me ook voor mijn reacties in topic van gister...
Bedankt voor de feedback!!

Pagina: 1