Mogelijke upgrades voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC uit 2009 en speel hiermee World of Warcraft. De laatste tijd loopt het slechter en slechter en kom ik niet meer boven de 20 fps uit, in raids niet boven de 5 vaak; onspeelbaar dus.
Nu wil ik mijn pc upgraden maar ik weet niet welke componenten en of het allemaal nog compatibel is met nieuwe hardware.

Mijn pc specs:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz (4 CPUs), ~2.8GHz
4096MB RAM (2x 2gb)
Windows 10 Home 64-bit
NVIDIA GeForce GTX 260
Fatal1ty 550W 80+ Modulair, 135mm FAN

Ik heb alle soorten instellingen etc voor WoW uitgeprobeerd, dat maakt allemaal geen verschil meer. Ik heb geen groot budget, ik wil gewoon simpelweg WoW kunnen spelen met een fps of 30 in raids; ik verwacht niet veel intensievere games te spelen dus het hoeft allemaal niet rete strak te zijn.

Bij voorbaat dank,

Sasja

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:38

Nemesizz

Untouchable

Ik heb alle soorten instellingen etc voor WoW uitgeprobeerd, dat maakt allemaal geen verschil meer.
Doet mij een beetje vermoeden dat er mogelijk ergens iets mis is (hardware/software) en dan kun je wel willekeurig dingen upgraden maar loop je de kans dat je dan nog steeds die lage FPS hebt.

Want als je settings lager zet zou de FPS toch wel omhoog moeten gaan, als hoge settings of lage settings geen enkel verschil (meer) maken is er dus iets mis.

Ik zou dus een kijken wat bijvoorbeeld de temperaturen van je PC doen (processor en videokaart metname).
Zoiets kun je checken met een programma zoals HWMonitor.

Want stel, je processor word te warm, en gaat thermal throttelen (beveiliging tegen doorbranden) heb je prestaties van niks meer. Als je dan bijvoorbeeld een nieuwe videokaart aanschaft, blijft je FPS gewoon laag omdat het probleem dan oververhitting was (even als voorbeeld).

De hardware die je hebt is misschien wat gedateerd, maar ik heb zelf ook nog een PC staan met mindere specs (Core2 E6600 met een Radeon 5770) en die draait WoW nog prima op 1920x1080 (uiteraard wel custom settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toevallig HWMonitor net gedownload, vanavond even testen.
Hogere graphics geven wel nog lagere fps, maar het is niet zo'n groot verschil als ik zou verwachten.
Wat kan je doen indien de processor inderdaad te warm word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Noemen wat de temperaturen van je videokaart en cpu zijn tijdens een raid omgeving. Is het niet in orde? Even je cpu koeler vermelden, nakijken op stof e.d. Is dit vervolgens in orde maar de temperaturen nog steeds niet? Om advies vragen ;)

Als de temperaturen in orde zijn, van je cpu en videokaart, dan kan je ook nog de drivers updaten.

Kan me niet voorstellen dat 5 fps normaal is. Vriendin hier speelt wow op 1920x1080 met 15-30fps in raids op een i3 uit 2010 met onboard graphics. Je hardware hoort voldoende te zijn. Althans, om meer dan 5 fps te halen.

[ Voor 39% gewijzigd door legendareN op 07-04-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Maak je al gebruik van een SSD of draait alles nog op een HDD, en als je moet upgraden hoeveel geld wil je daar dan maximaal voor uitgeven?

Gebruik je veel add-ons voor WoW?
Als je er daar een berg van heb draaien kan dat zeker effect hebben op je performance.

Afhankelijk van je budget zou ik kijken voor 4GB extra werkgeheugen, een SSD en een 2e hands GPU en dan kun je WoW al met niet al te grote besteding weer goed speelbaar maken!