Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi verbinding over 2,5 km

Pagina: 1
Acties:

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Mijn werkgever heeft gevraagd of het mogelijk is om tussen zijn huis en ons bedrijf een wifi verbinding te realiseren.

Wat heb ik tot nu toe verzameld?
  • De hoogte van het kantoorpand is 8 meter
  • De afstand is hemelsbreed 2,51 km
  • Ik mag een paal bevestigen die tot 5 meter boven het pand uit steekt
  • Met een 20/20 verbinding zijn we al blij
  • De producten van Ubiquity spreken mij aan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer
  • Tussen locatie A en B staan een paar bomen
  • Het moet een goed werkende oplossing zijn, het budget is circa 1250 euro voor het apparatuur
Nu staan er al zenders op de site van Ubiquity die 30 km range aangeven en maar 80-100 euro kosten. Lijkt mij een vreemde combinatie? Is dat goedkoop duurkoop?

Ik heb zelf al ervaring met de NanoStation M5/M2, die eerste beweert een bereik te hebben van 15+ km, maar met 2 ramen er tussen kreeg ik maximaal 50 meter voor elkaar. Vandaar dat ik mijn twijfels heb bij deze producten. Bij de NanoStation M2 was het overigens iets beter, maar nog lang niet genoeg om 2.51 km te overbruggen.

Groeten.

[ Voor 37% gewijzigd door Red-Front op 07-04-2016 16:14 ]

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12

Kek

3flix

Heb je zelf al wel iets gevonden?

2 van deze jongens zal het al doen denk ik: pricewatch: Ubiquiti NanoBeam M5 19dbi

maarja er zijn meeerdere soorten..

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 10:06
Waarom precies? Een 20/20 verbinding kan je toch bij een huisaansluiting ook prima krijgen? Is een VPN niet een slimmere oplossing voor het verbinden tussen netwerken?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier kan je wel het een en ander berekenen : https://airlink.ubnt.com/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Red-Front
Ik heb zelf al ervaring met de NanoStation M5, die beweert een bereik te hebben van 15+ km, maar met 2 ramen er tussen kreeg ik maximaal 50 meter voor elkaar. Vandaar dat ik mijn twijfels heb bij deze producten. Bij de NanoStation M2 was het overigens iets beter, maar nog lang niet genoeg om 2.51 km te overbruggen.

[ Voor 33% gewijzigd door Red-Front op 07-04-2016 16:14 ]

• Red-Front
treinentom schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:11:
Waarom precies? Een 20/20 verbinding kan je toch bij een huisaansluiting ook prima krijgen? Is een VPN niet een slimmere oplossing voor het verbinden tussen netwerken?
Er is maximaal 4 Mbit leverbaar en dat is niet stabiel. Er ligt al een VPN.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12

Kek

3flix

100% stabiel en wifi over zo'n lengte zal denk ik onmogelijk zijn...

dan kan je beter een eigen kabel leggen :p

• Red-Front
DennusB, bedankt voor het leveren van de tool. Het lijkt er op dat we dan uitkomen op de combinatie Ubiquiti ROCKETM2 2.4GHz Hi Power 2x2 MIMO AirMax TDMA BaseStation + Ubiquiti RD-2G-24 RocketDish AirMax 2x2 PtP Bridge Dish Antenna.

Ik ga een offerte aanvragen bij onze vaste leverancier. Bedankt voor de input zo ver!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:21
De afstand is niet zozeer het probleem. Je moet alleen wel vrij zicht hebben tussen de verbinding dus de bomen die ertussen staan zijn wel een probleem.

Wij hebben een aantal straal verbindingen gerealiseerd over soort gelijke en grotere afstanden, en 1 daarvan had geen directe zicht verbinding. Wij hebben hier een soort tussen station gebruikt bij een ander huis waar we beiden een zicht verbinding mee hebben.
Dus: A <> B <> B <> C
Is zoiets niet te regelen? We maken overigens gebruik van Ruckus apparatuur https://www.ruckuswireless.com/ Met de Ubiquiti apparatuur heb ik kwa straal verbindingen geen ervaring, wel met de accesspoints en routers en daar is het super spul.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:41
Wij hebben op kantoor een stel Proxim antennes hangen. Deze gaan tot 250+ km in 300mbit overbrugging. Zijn wel erg prijzig. Afstellen op elkaar via beep die je creeërd door een cat-to-serial kabel er in te steken.

The S in IOT stands for security.

• selcukb006
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 12:42
mischien dat je hier wat aan hebt PBE-5AC-620 linus techtips heeft hier ook al een review van gemaakt. ik weet niet zeker of dit her exacte model nummer is, maar de prijs is €205 moet je even nog kijken of dit voor 1 beamer is.

Video: YouTube: HOLY $H!T - Long Distance Wi-Fi (Up to 25 KILOMETER range!?)

hoop dat je hiermee iets kunt.

[ Voor 18% gewijzigd door selcukb006 op 08-04-2016 13:08 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kun je zoiets als dit niet simpel oplossen met 2 AWUS036NH's met richtantennes?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:47
Zolang je line of sight hebt is het geen probleem. Let wel op dat WiFi niet helemaal recht gaat maar een beetje een ei vorm.

Ramen zijn vaak gecoat / geïsoleerd waardoor ze slecht signaal doorlaten.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
selcukb006 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:07:
mischien dat je hier wat aan hebt PBE-5AC-620 linus techtips heeft hier ook al een review van gemaakt. ik weet niet zeker of dit her exacte model nummer is, maar de prijs is €205 moet je even nog kijken of dit voor 1 beamer is.

Dat is echt een perfecte set (en geniale video van dhr sebastian)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11 14:33
Zelf werken we met de Powerbeam 5AC-500... Deze staat met 40Mhz door de boomtoppen te babbelen en heeft een 100/100Mbit throughtput. Op 80Mhz is het minder stabiel omdat we dan wat last hebben van het DFS principe. Maar op 40Mhz loopt het als een zonnetje. We doen er zelfs VoiP overheen.

We hebben het iets minder dan een jaar geleden laten plaatsen door Danny van de ICT-Factory

U+

• krisyboy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-10 09:33
selcukb006 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:07:

Ik had precies hetzelfde filmpje in gedachte. :p

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Misschien eens kijken naar Ubiquiti Airfiber: https://www.ubnt.com/airfiber/airfiberx/

Ik heb net een P2P verbinding opgezet met 2x een AF5X en haal ruim 240Mbit full duplex met deze dingen...
Het uitrichten is wel even een klusje maar als je het eenmaal aan de gang hebt werkt het super! Vooral ook de latency van slechts 2ms is super!

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Een andere optie is mikrotik.
Thuis hebben wij een 20/20 verbinding via de volgende apparatuur:
zender: pricewatch: MikroTik OmniTIK U-5HnD
ontvanger: pricewatch: MikroTik Routerboard SEXTANT G 5HPnD

In jouw geval zou je bijvoorbeeld ook 2x een pricewatch: MikroTik Routerboard SXT Lite5 ac of een SXT 5AC kunnen gebruiken.

De afstand die wij overbruggen is 2.3KM. Hier hebben wij dan net aan line of sight. Eigenlijk net iets over de toppen van de bomen heen.

Wat houdt in jouw geval 'een paar bomen' in???

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Ik mag een paal bevestigen die tot 5 meter boven het pand uit steekt
Zorg wel voor een goede beveiliging/aarding van dit alles. Een keer een blikseminslag en alles is gefrituurd

Tussen locatie A en B staan een paar bomen
Wat zijn een paar bomen? Staan ze precies in de Line of Sight. Wat voor bomen?
Soms komt het signaal redelijk good door bomen heen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34

Nox

Noxiuz

Bomen is ook afhankelijk van het seizoen qua blad. Hoe zit het onsite? Is daar veel ruimte om een paal te maken?

2.5km is niet ver maar de bomen zijn nogal vervelend.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
Ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken, maar misschien is het handig als je een foto maakt vanaf het dak van het kantoorpand naar het betreffende huis?
Pagina: 1