Wat is de beste optie voor mijn router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetarianPanda
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Hallo,

Sinds kort heb ik problemen met het (WiFi) Netwerk thuis. Van Ziggo heb ik een nieuw modem gekregen de Technicolor TC7210. Deze is nog waardelozer dan het voorgaande Ubee Modem o.a. in het bereik, maar ook valt de 2,4 GHz steeds weg (dat is inmiddels een algemeen bekend probleem). nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

Nu heb ik een nieuwe router gekocht (Asus AC68u). En hier valt ook steeds de 2,4 Ghz weg. Komt dit door het Ziggo modem?

Ik heb de de Technicolor via de WAN poort met de Asus verbonden.

Kan ik dit in mijn geval beter anders doen? bijv. Bridge modus?
Kan iemand mij adviseren wat het slimst is?

[ Voor 12% gewijzigd door VegetarianPanda op 07-04-2016 16:00 ]

Beste antwoord (via VegetarianPanda op 22-04-2016 16:38)

Verwijderd

VegetarianPanda schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:54:
...........
Zou het kunnen dat de Asus 68u misschien ook niet zo'n een beste router is? in tests en reviews scoorde die niet zo slecht.
Als er iemand een beter idee of oplossing heeft, hoor ik dat nog graag!
Heb je er de meest recente Asus firmware al opgezet??

Probeer anders de Merlin fork eens, die gebruik ik hier ook en is solid en stabiel.
Met deze firmware kun je de Tx-power nog verder boosten (tot 200%) voor een sterker WiFi signaal, misschien dat dat bij jou wil helpen.

Je flasht deze firmware net zoals je bij de standaard Asus doet, de gui is nagenoeg identiek, er is dus niets engs aan. ;)
Reset de router wel na de flash naar "factory defaults" en doorloop daarna de wizard nog een keer.

Dat laatste is trouwens sowieso aan te raden bij hardnekkige errors.
De 68U is trouwens een uitstekende router, ik heb er hier tot mijn genoegen twee van in gebruik. _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
Bridge modus gaat je hierbij niet veel helpen ben ik bang. Dat schakelt alleen de routerfunctie in het modem uit (standaard niet WIFI of WIFISpots van Ziggo) waardoor de router rechtstreeks aan het internet komt (zoals vroeger, met de 'oude' modems.
In je OP geef je aan dat het signaal (2.4GHz) wegvalt (dat is bekend, bandbreedte is overvol). Je zou kunnen kijken op welk kanaal je modem uitzendt en op welk kanaal de ASUS. Als je WIFI op de TC niet gebruikt, kun je die ook uitzetten. Staan beide apparaten bij elkaar/naast elkaar?
Hoe is het signaal op 5GHz?

Daarnaast, bij welke afstand valt het signaal weg? Dat is in grote mate afhankelijk van de omgeving en de plaatsing.

[ Voor 9% gewijzigd door ericje627 op 07-04-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetarianPanda
  • Niet online
Bedankt voor de reactie,

Beide apparaten staan momenteel vlak naast elkaar. Op de 5Ghz is het signaal van beide (Asus en Technicolor) stabiel. Die van de Asus heeft alleen veel verder bereik.

Overigens moet ik er aan toevoegen dat de 2,4 ghz wegvalt door de firmware zie onderstaand bericht.
nieuws: Ziggo-klanten klagen over wegvallende wifi op 2,4GHz

[ Voor 41% gewijzigd door VegetarianPanda op 07-04-2016 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
Om onderlinge storing op elkaar uit te sluiten zou je eens kunnen testen met de WiFi van de Technicolor uit (zie p. 56: https://www.ziggo.nl/pdf/...ng-technicolor-tc7210.pdf). Verder, is de uitval met meerdere apparaten? Als het met 1 PC is dan zou je ook eens kunnen kijken naar de netwerkkaart (andere drivers bijvoorbeeld). Verder, al andere kanalen getest?

[ Voor 36% gewijzigd door Id3ntityX op 07-04-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetarianPanda
  • Niet online
Het uitvallen is met meerdere apparaten. En ik heb meerdere kanalen getest.

Afgezien van het probleem op de 2,4 Ghz bij de Technicolor, (als dat tenminste waar is dat het aan de Firmware zou liggen, zoals Tweakers daar over bericht heeft), dan zou die Wifi op de 2,4 GHz van de Asus niet ook mogen wegvallen volgens mij.

Inmiddels heb ik nog eens met Ziggo gebeld, De medewerkster van de klantenservice stelde zelf "Bridge modus" voor. Dus dat is nu toegepast.

Ik vraag me echter wel af of dit de oplossing zal zijn. Tot nog toe werkt alles goed, maar dat deed het voorheen ook wel vaker, dan valt ie een paar dagen (in het beste geval) niet weg en dan opeens weer wel.

Zou het kunnen dat de Asus 68u misschien ook niet zo'n een beste router is? in tests en reviews scoorde die niet zo slecht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VegetarianPanda schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:54:
...........
Heb je er de meest recente Asus firmware al opgezet??

Probeer anders de Merlin fork eens, die gebruik ik hier ook en is solid en stabiel.
Met deze firmware kun je de Tx-power nog verder boosten (tot 200%) voor een sterker WiFi signaal, misschien dat dat bij jou wil helpen.

Je flasht deze firmware net zoals je bij de standaard Asus doet, de gui is nagenoeg identiek, er is dus niets engs aan. ;)
Reset de router wel na de flash naar "factory defaults" en doorloop daarna de wizard nog een keer.

Dat laatste is trouwens sowieso aan te raden bij hardnekkige errors.
De 68U is trouwens een uitstekende router, ik heb er hier tot mijn genoegen twee van in gebruik. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegetarianPanda
  • Niet online
Bridge modus helpt ook niet.

Ik ga de Merlin Fork proberen. Dank voor de tip.
Pagina: 1