[Wordpress] Fout bij het maken van de databaseconnectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem. Voor een collega van mij heb ik een Wordpress-website gebouwd. Hij wilde zijn oude site in de lucht houden, dus heb ik ervoor gekozen de site lokaal op mijn Macbook op te bouwen middels 'localhost'.

De afgelopen week heb ik samen met hem de laatste puntjes op de welbekende i gezet, en vandaag zou de website overgezet worden naar zijn domein (Hoster: We Are Online). Nu heb ik dit wel vaker gedaan, maar deze keer blijf ik constant tegen een Databasefout aanlopen.

Wat ik heb gedaan:
- nieuwe lege database aangemaakt bij zijn domein
- database van nieuwe website geëxporteerd en in de nieuwe lege database van zijn domein geïmporteerd
- bij wp_options alle verwijzingen van localhost naar zijn domein verwezen
- het wp_config.php file aangepast met de nieuwe database gegevens

Dingen die ik geprobeerd heb:
- define( 'WP_ALLOW_REPAIR', true ); toegevoegd aan wp_config.php file en vervolgens naar domeinnaam.nl/wp-admin/maint/repair.php. Ook dan krijg ik de Databasefout
- bij db_host in wp_config.php 'localhost' weggehaald. Ook dat werkt niet.

Wat ik ook probeer, ik krijg constant de Databasefout. Kan dit bij de hostingmaatschappij liggen? Voor de zekerheid gebruik ik altijd dit stappenplan: http://www.wpbeginner.com...ocal-server-to-live-site/.

Als er nog dingen zijn die ik niet goed omschreven heb, hoor ik dat graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"De databasefout." Heb je enig idee hoeveel fouten dat kunnen zijn? Kan 'ie niet connecten? Kan 'ie een tabel niet aanmaken? Zegt 'ie dat je geen rechten hebt? Werkt een select niet?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 14:56
Je kan beter de website proberen te verplaatsen met de plugin duplicator, erg goed ervaringen mee.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd via een schone WP install (en lege DB) een wp-config.php te genereren, vervolgens de betreffende DB geleegd, de Mysql import toegepast en gekeken of er nu connectie kan worden gemaakt met je database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je ook in de database gezocht naar de domeinnaam "localhost" en die vervangen door de daadwerkelijke domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:45
Ja, bovenstaande stappen uitgevoerd. Heb contact opgenomen met de hostingprovider, maar daar bleek een hele boel niet pluis te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dannyvdb1997 schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:12:
Ja, bovenstaande stappen uitgevoerd. Heb contact opgenomen met de hostingprovider, maar daar bleek een hele boel niet pluis te zitten...
Dus? Hebben zij het opgelost? Is je probleem nu verholpen? :*)
Pagina: 1