Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biscuit
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-03 14:27
Voor een leertaak op school moet ik een totaal kostenplaatje berekenen voor het opzetten van een domein qua uurloon, licensiekosten etc. Het probleem is dat ik geen idee heb hoeveel het gemiddelde IT-bedrijf hiervoor vraagt.

Het domein bestaat uit ongeveer 4 afdelingen met ongeveer 40 gebruikers met bepaalde rechten etc.

In het kort:
Hoeveel betalen klanten ongeveer om een AD, Fileserver en twee clients te laten configureren qua licensering en uurloon? Hoeveel uur is hier gemiddeld voor nodig?

Sorry als dit te weinig info is, wellicht werk ik dit vanavond nog even uit.

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Biscuit op 07-04-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nou je huiswerk eerst zelf maakt, en dan vraagt om jouw uitkomst te controleren, soit. Maar nu wil je dat anderen jouw huiswerk gaan doen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

Is het nu niet eigenlijk juist jouw taak om dit uit te zoeken in plaats van dat hier te vragen? :D

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het daadwerkelijk moet gebeuren, dan kun je een paar bedrijven bellen en vragen om een offerte. Maar misschien is dat niet de bedoeling van de opdracht.

[ Voor 4% gewijzigd door kunnen op 07-04-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:08
kunnen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:50:
Als het daadwerkelijk moet gebeuren, dan kun je een paar bedrijven bellen en vragen om een offerte. Maar misschien is dat niet de bedoeling van de opdracht.
Waarom niet, zo zou ik het zelf aan pakken als student :) .

Mocht dit niet het geval zijn dan kun het uitrekenenen door onderstaande kosten uit te zoeken en bij elkaar op te tellen

1. Kosten hardware
2. Kosten licenties
3. Kosten bekabeling etc.
4. Arbeidskosten : Uurloon x configuratie tijd
5. Beheerkosten : Uurloon x verwachte onderhoud per jaar.

Helemaal fancy wordt het wanneer je bovenstaande uitrekend voor verschillende setups (dus de suggestie van school + andere setups die voldoen aan de requirements).

Klinkt als een leuke opdracht :P

[ Voor 3% gewijzigd door r.e.s op 07-04-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Is het onderdeel van een grotere opdracht? Inclusief initiatief brief, plan van aanpak en allerlei andere documenten bedoel ik dan. Dat maakt nogal een verschil tussen of je zo maar wat getallen kunt noemen en de leraar alleen maar zegt dat je jezelf belachelijk goedkoop verkoopt of niet heel veel tijd er voor geeft of dat hij zegt je hebt nu X uur om het virtueel in te richten, dat heb je me net belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Megajr schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:57:
dat hij zegt je hebt nu X uur om het virtueel in te richten, dat heb je me net belooft.
Uren zijn vrijwel altijd op nacalculatie ;) Eigenlijk is een schatting plus een redelijk uurloon genoeg.

@TS: Ga niet uit van een uurloon van een bijbaantje, maar eerder van wat bij voor Ziggo of student-aan-huis rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Dat kan je wel regelen voor 20 euro of zow, een handig neefje met torrents.....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
Dit is geen vraag die thuishoort op het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.