Speakers aansluiten op Pioneer KRP500A televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Voorheen had ik deze tv altijd aangesloten op een versterker met surround geluid, nu hangt deze op de slaapkamer. Nu weet/denk ik dat er een versterker in deze televisie zit aangezien er standaard geen speakers in zitten. Ik heb dus kleine boekenplankjes en een subje geregeld, kabels op maat gemaakt en gestript, kom ik erachter dat de audio-uitgangen van die rode en witte gaten zijn waar je zo'n plug in moet doen. Nu weet ik dus niet hoe ik die speakers moet aansluiten :P Wie helpt?

Ter info: https://www.google.nl/sea...B#imgrc=AeZ7-EUReK9GoM%3A

Beste antwoord (via Malt007 op 07-04-2016 15:05)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Malt007 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:39:
Nu weet/denk ik dat er een versterker in deze televisie zit aangezien er standaard geen speakers in zitten......van die rode en witte gaten zijn waar je zo'n plug in moet doen.
Die twee gaan niet samen, de gedachte dat de externe box een interne versterker heeft is niet correct. Indien dat zo was dan had de deze speakerterminals gehad (draai of klem). Je zal dus actieve speakers moeten regelen om aan de mediabox te koppelen of nog een losse versterker voor tussen de mediabox en de speakers die je nu hebt.

Edit:
Zoals gezegd zitter en op de losse box in ieder geval geen aansluitingen om passieve speakers aan te sluiten, maar zitten die wellicht op de TV zelf? De handleiding laat op de KRP-5/600P wel terminals zien waar passieve speakers op aan kunnen worden gesloten. Let wel dat je dan alleen de speakers aan kan sluiten, voor de subwoofer zal - afhankelijk van de aansluitingen op de subwoofer - iets anders gedaan moeten worden.

Edit 2:
Op deze afbeelding zie je links onder nog net de rode aansluitingen van de bovengenoemde klemaansluitingen. De zwarte vallen weg tegen de TV en door de grootte van de foto.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 07-04-2016 14:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Malt007 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:39:
Nu weet/denk ik dat er een versterker in deze televisie zit aangezien er standaard geen speakers in zitten......van die rode en witte gaten zijn waar je zo'n plug in moet doen.
Die twee gaan niet samen, de gedachte dat de externe box een interne versterker heeft is niet correct. Indien dat zo was dan had de deze speakerterminals gehad (draai of klem). Je zal dus actieve speakers moeten regelen om aan de mediabox te koppelen of nog een losse versterker voor tussen de mediabox en de speakers die je nu hebt.

Edit:
Zoals gezegd zitter en op de losse box in ieder geval geen aansluitingen om passieve speakers aan te sluiten, maar zitten die wellicht op de TV zelf? De handleiding laat op de KRP-5/600P wel terminals zien waar passieve speakers op aan kunnen worden gesloten. Let wel dat je dan alleen de speakers aan kan sluiten, voor de subwoofer zal - afhankelijk van de aansluitingen op de subwoofer - iets anders gedaan moeten worden.

Edit 2:
Op deze afbeelding zie je links onder nog net de rode aansluitingen van de bovengenoemde klemaansluitingen. De zwarte vallen weg tegen de TV en door de grootte van de foto.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 07-04-2016 14:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
FeaR schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:52:
[...]

Edit:

Edit 2:
:) Zou toch grappig zijn als dit het geval is, lijkt er inderdaad wel op. Maakt opzich ook wel sense omdat veel mensen die speakers onder of vlak naast de televisie zelf willen hangen. Ga het vanavond eens checken, bedankt voor je hulp!

Ik heb er overigens wel een actief subje bij, die zou ik eventueel wel kunnen aansluiten op de sub uitgang van die aparte box.