Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Hey Tweakers, ik heb de Onkyo HT-S5805 5.1.2 Dolby Atmos home cinema set besteld, maar nu probeer ik er achter te komen wat de beste plaatsing voor de speakers zou zijn. Mijn idee was de speakers zo ver mogelijk links en rechts onder de tv te plaatsen. Of zou het beter zijn gebruik te maken van de andere muren?
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/3522cmx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/34gvgbl.png

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Is het mogelijk om de bank een kwartslag te draaien en de rechtermuur als tv muur te gebruiken? De ruimte die je nu hebt is wel heel erg beperkt.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Mrkock schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:12:
Is het mogelijk om de bank een kwartslag te draaien en de rechtermuur als tv muur te gebruiken? De ruimte die je nu hebt is wel heel erg beperkt.
Ik zal opnieuw naar de kamerindeling te kijken, de kamer is niet heel groot en een beetje onhandig vormgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
Met alle respect, maar waarom zou je in deze situatie überhaupt atmos willen? Om optimaal profijt te hebben van het surround effect, komt plaatsing zeer nauw. In deze ruimte is zelfs stereo moeilijk te realiseren doordat de speakers zo kort op elkaar moeten staan. Voor het atmos effect zul je ook nog eens het plafond er bij moeten betrekken.

Ik dacht dat de afstand tussen beide frontspeakers idealiter gelijk moet zijn aan de luisterafstand. In dit geval dus zo'n 3,5 - 4 meter. Het kan minder zijn, maar dan boet je in op het stereo effect.

[ Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 07-04-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Wellicht heb je een foto van de rest van je kamer? Als het niet mogelijk is om de tv aan een andere muur te plaatsen zou ik atmos niet eens overwegen. Om de redenen zoals LA-384 aangeeft.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51
Is het mogelijk de frontspeakers een stukje naar voren te plaatsen. Ter hoogte van de 4m muur?
En hierna met AccuEQ te calibreren om de juiste afstanden/timing in te stellen.

Omdat je front-speakers up-firing height drivers heeft weet ik niet of de afstand tussen de front-speakers en de luisterpositie ideaal is. Dit komt wat ik gelezen heb behoorlijk nauwkeurig. Ik kan niet uit eigen ervaring spreken omdat ze bij mij aan het plafond hangen.

Mocht het werken dan wens ik je veel film kijk plezier omdat Atmos echt wel een toegevoegde waarde heeft.
Pagina: 1