subfora

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:03
Zou het niet handig zijn om in bepaalde rubrieken op het forum nog subfora aan te maken.
Ik zal een voorbeeldje geven om het duidelijk te maken.

Stel ik heb een vraagje over mijn configuratie van mijn Ubiquiti edgerouter.
Dit hoort duidelijk thuis in "Netwerken".
In "Netwerken" vind ik dan het topic "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti apparatuur", al 195 pagina's
Nu kan ik een topic openen met mijn vraag, of ik kan mijn vraag posten in het [ervaringen/discussie]-topic.

Persoonlijk ben ik te vinden voor een nieuw topic. Dit houdt a) het discussie-topic vrij b) er zal een antwoord volgen specifiek op jouw vraag (nu kan het gebeuren dat er eerst nog antwoorden komen op voorgaande vragen/discussies).

Doch om het forum "Netwerken" niet te laten volspammen met iedere gek zijn configuratie, zou ik het logisch vinden, om in het forum "Netwerken" een subforum "Ubiquiti-apparatuur" te hebben. Hierin kan dan het [ervaringen/discussie]-topic staan, waarin uitgebreid kan worden gediscussieerd over ervaringen. Specifieke vragen over codes en configuraties kunnen dan in aparte topics staan. Men kan ook sneller terugvinden of een dergelijke vraag/configuratieprobleem als eens is gepasseerd en wat toen de oplossing was.

Ik spreek nu alleen over het Ubiquiti-topic, maar er zullen zo nog wel enkele topics bestaan. Het moet dus geval per geval bekeken worden of het een onderwerp is dat leeft, en of dat onderwerp verschillende soorten vragen behandelt in 1 topic.

offtopic : ja mijn titel is kort, doch ik vind die verhelderend genoeg. Voor suspense in de titel koop ik me wel een Blik/Story :9

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
Ik mis in jouw voorbeeld het zoekgedeelte.
In "Netwerken" vind ik dan het topic "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti apparatuur", al 195 pagina's
Nu kan ik (als het antwoord niet te vinden is in dit topic) een topic openen met mijn vraag, of ik kan mijn vraag posten in het [ervaringen/discussie]-topic.
Ik denk namelijk dat het veel makkelijker zoeken is in een verzameltopic, dan op het moment dat er voor iedere vraag een nieuw topic is.

En zoals je zelf ook al aangeeft, denk ik dat de kans te groot is dat op deze manier te veel (spam)topics ontstaan.

Kortom; ik denk dat het minder overzichtelijk wordt op deze manier en een groter risico voor 'ik open even snel een nieuw topic en dump mijn vraag'-mentaliteit. Helaas zie ik dat op dit moment ook al te veel gebeuren.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Ik vind die grote ervaringen topics niet erg handig om in te zoeken. Er lopen vaak ook meerdere discussies door elkaar. Je moet dan weer reageren op iets dat drie pagina's eerder aan bod is gekomen. Wat dat betreft zouden aparte topics overzichtelijker zijn (in het juiste subforum), en nog steeds goed te doorzoeken.

In het Geachte Redactie subforum staan ook een heleboel kleine topics, kennelijk om het de redactie makkelijk te maken om snel te reageren. Daar "mag" het dus wel, en wordt er niet gebruik gemaakt van een groot "Ik heb een vraag/opmerking over een artikel" topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

crisp

Devver

Pixelated

Wat je wil bestaat feitelijk al: http://tweakers.net/merk/1606/ubiquiti/forum/ ;)
Steeldunes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:26:

[...]

Ik denk namelijk dat het veel makkelijker zoeken is in een verzameltopic, dan op het moment dat er voor iedere vraag een nieuw topic is.
Het voordeel van losse topics is juist dat het makkelijker terug te vinden is, en als extra bonus kan je de vraagtopics onderscheiden van discussietopics, en kan je bij de eerste ook nog zien of er een antwoord is of niet. We hebben die functionaliteit niet voor niets gebouwd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
crisp schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:02:
Wat je wil bestaat feitelijk al: http://tweakers.net/merk/1606/ubiquiti/forum/ ;)

[...]

Het voordeel van losse topics is juist dat het makkelijker terug te vinden is, en als extra bonus kan je de vraagtopics onderscheiden van discussietopics, en kan je bij de eerste ook nog zien of er een antwoord is of niet. We hebben die functionaliteit niet voor niets gebouwd ;)
Touché, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:03
Dat lijkt me eerder een geautomatiseerde zoekfunctie op merknaam. Deze haalt zijn informatie vanop de ganse site. Maar dan moet dus wel iedereen voor elke vraag (bijvoorbeeld over ubiquiti) een apart topic openen ergens op het forum (normaliter onder "Netwerken"). En dan kom ik dus bij mijn 2de puntje; is het dan OK om het algemene forum vol te spammen met dergelijke configuraties?
Steeldunes schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:26:
Ik was vorig weekend bezig met het configureren van mijn edgerouter. Ik had dat nog nooit gedaan. Ik heb dus eerst de site van ubiquiti opengetrokken, ik heb zoekopdrachten in google ingevoerd, en ik heb hier bij het ervaringen-topic gekeken. (ik denk dat ik dan wat verder denk dan de zoekfunctie) Aan de hand daarvan heb ik dan een configuratie gemaakt, en die bleek niet naar behoren te werken. Sommige sites kwamen door, anderen totaal niet.
Nu moest ik dus 200 regels code posten in het ervaringen-topic met de vraag of ik iets over het hoofd zag (er zit een krak op dat gebied hier op het forum, en het is gemakkelijk om in eigen taal je ganse configuratie te kunnen uitleggen, dus daarom niet op het forum van Ubiquiti). Bleek dus mijn code wel goed te zijn, maar de instellingen van MSS en MTU niet te kloppen met mijn PPPOE-verbinding.
Ik betwijfel of ik een zoekopdracht kan uitvoeren om de juistheid van 200 regels code na te kijken. :P
En zoals je zelf ook al aangeeft, denk ik dat de kans te groot is dat op deze manier te veel (spam)topics ontstaan.
Daarom dat ik net vraag achter subfora. Jan met de pet die in de mediamarkt een routertje heeft gekocht, zal niet thuiskomen met een Ubiquiti. Dus die zal in dat subforum ook niets posten, die zal het gewone "Netwerken" wel blijven volspammen met "Ik heb mijn zigo-modem vervangen door een Asus omdat die beter wireless zou geven, maar wat zijn de instellingen?".
De posts die wel in het subfora zullen gebeuren zijn (hopelijk) posts met wat meer inhoud en specifieke vragen. Mensen die, net als ik eerst, achter "hoe moet ik dit configureren" zoeken, kunnen verwezen worden naar lmgtfy.com ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Arator op 07-04-2016 13:19 . Reden: typo's, moet eens leren nalezen voordat ik post ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:51

crisp

Devver

Pixelated

Arator schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:17:
[...]

Dat lijkt me eerder een geautomatiseerde zoekfunctie op merknaam. Deze haalt zijn informatie vanop de ganse site.
Nee, het laat alle content zien die is gekoppelt aan het onderwerp (in dit geval een merk) "Ubiquiti".

Nou zouden we van elk onderwerp natuurlijk een subforum kunnen maken (even afgezien van wat het kost om dat te realiseren), maar dan krijg je dus feitelijk honderden subfora, met overlap tussen reeds bestaande fora. Aangezien dat niet echt werkbaar is hebben we de mogelijkheid gemaakt om een topic aan 1 of meer onderwerpen te koppelen.
Maar dan moet dus wel iedereen voor elke vraag (bijvoorbeeld over ubiquiti) een apart topic openen ergens op het forum (normaliter onder "Netwerken").
Ja, voor zover de vraag nog niet eerder aan bod is gekomen zou dat de beste optie zijn.
En dan kom ik dus bij mijn 2de puntje; is het dan OK om het algemene forum vol te spammen met dergelijke configuraties?
Ik weet niet wat je verstaat onder 'volspammen'? Ik neem aan dat voor jouw geval 1 topic wel volstaat? ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1