[VB.NET] Service stoppen tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
Tijdens de installatie van een Windows Forms Applicatie (die tevens ook een service installeerd) moet er als er een oudere versie geinstalleerd is de desbetreffende service gestopt worden. Op het moment krijgen gebruikers de melding: "ServiceX met procesID 0001 gebruikt bestanden die moeten worden verwijderd, wilt u de service stoppen en anders worden de bestanden verwijderd tijdens een restart" o.i.d. :|

Nou zag ik op Google, MSDN en StackOverflow meerdere antwoorden op mijn vraag alleen werkt geen van allen (o.a.: een stuk code in de designer van de Projectinstaller.vb zetten die services detecteerd en probeert te stoppen, ORCA om ServiceControl en ServiceInstall tables toe te voegen aan het .MSI bestand etc.)

Custom Actions heb ik ook al naar gekeken maar die zullen ook niet werken aangezien die pas worden uitgevoerd na de installatie. 8)7

Heeft iemand hier enige ervaring mee en kan die mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank!

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de pre-install step
code:
1
sc delete SERVICENAME

Werkt prima met InnoSetup

[ Voor 18% gewijzigd door DJMaze op 07-04-2016 14:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Topicstarter
DJMaze schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:17:
In de pre-install step
code:
1
sc delete SERVICENAME

Werkt prima met InnoSetup
Ik heb er nu voor gezorgd dat de service stopt door met ORCA het msi bestand aan te passen en de ServiceControl table te editen. :)

Alleen om dit elke keer handmatig te doen heb ik niet zo veel trek in dus nu lekekr een Post-build event schrijven wat het voor mij doet. Alleen wilt de CLI de transform niet steeds over het MSI bestand heen gooien :(

iig bedankt voor de suggestie!

[ Voor 7% gewijzigd door DieVeenman op 07-04-2016 14:29 ]

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”