Het lukt me niet om in Laravel met Eloquent een lijst van mogelijke waarden weer te geven en die te combineren met de daadwerkelijke waarden. In dit geval gaat het om een prijs. Stel je de volgende tabelstructuur voor:
Op de edit-pagina van item wil ik een lijst van costs weergeven, bijvoorbeeld zo:
Maar hoe kom ik dan (op een nette manier) aan $cost_value_for_this_item->price met dat $cost->id en $item->id?
Iets als \App\CostValue::where(['item_id' => $item->id, cost_id' => $cost->id])->first()->price werkt, maar dan moet je er rekening mee houden dat hij niet bestaat. Op die manier word het al snel erg lelijk en er zijn vast betere manieren.
Heeft iemand hier suggesties?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| costs - id - name - default_price cost_values - id - cost_id - item_id - price item - id - name |
Op de edit-pagina van item wil ik een lijst van costs weergeven, bijvoorbeeld zo:
HTML:
1
2
3
4
5
| <ul> @foreach($costs as $cost) <li>{{ $cost->name }} | {{ $cost->default_price }} | {{ $cost_value_for_this_item->price }}</li> @endforeach </ul> |
Maar hoe kom ik dan (op een nette manier) aan $cost_value_for_this_item->price met dat $cost->id en $item->id?
Iets als \App\CostValue::where(['item_id' => $item->id, cost_id' => $cost->id])->first()->price werkt, maar dan moet je er rekening mee houden dat hij niet bestaat. Op die manier word het al snel erg lelijk en er zijn vast betere manieren.
Heeft iemand hier suggesties?