Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boxjes op achterkant computer aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Henkieprob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-01-2023
Het lukt me niet om geluid te krijgen uit mijn boxjes als ik ze aansluit op een ingang op het moederbord. Ik heb ze alle 5 geprobeerd maar ik krijg geen geluid. Het werkt wel als ik de aux stekker in de voorkant van mijn computer doe, op de plek waar je normaal een koptelefoon zou aansluiten. Dan krijg ik gewoon normaal geluid, maar dat vind ik niet zo handig want telkens als ik mijn koptelefoon erin moet doen moet ik eerst deze stekker eruit halen. Het zou ook mooier staan als het in de achterkant geplugd kan worden. Weet iemand wat ik fout doe?

Ik heb deze boxjes:
http://www.philips.nl/c-p...ultimedialuidsprekers-2.1

En ik heb een Z170A TOMAHAWK AC moederbord met deze uitgangen (nummer 10 voor geluid):
https://asset.msi.com/glo...nectivity_Tomahawk_AC.png

Alvast bedankt!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Koptelefoon niet erin laten als je de speakers wil gebruiken.
En wss heb je binnen Windows nog audio-instellingen.

[ Voor 31% gewijzigd door MedionAkoya op 06-04-2016 22:48 ]

Trein?

• Henkieprob
Ik heb er geen koptelefoon inzitten.

Ja ik denk dat het een software iets is, maar maakt het nog uit in welke ingang ik hem aan de achterkant doe? Ik begrijp niet echt waar de 5 verschillende uitgangen voor bedoeld zijn.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Henkieprob schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:58:
Ik heb er geen koptelefoon inzitten.

Ja ik denk dat het een software iets is, maar maakt het nog uit in welke ingang ik hem aan de achterkant doe? Ik begrijp niet echt waar de 5 verschillende uitgangen voor bedoeld zijn.
Voor surround sound, als je de handleiding van je moederbord opzoekt zie je precies welke aansluitingen je moet gebruiken.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Op pagina 22 van de handleiding staat precies beschreven welke uitgang je nodig hebt en hoe je dit vervolgens configureert in Windows via de Realtek HD Audio Manager. Je plugt je speakers in op de rode (4de) aansluiting en selecteert vervolgens "Front Speaker Out" als uitgang.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Henkieprob
Bedankt, het werkt! _/-\o_

Dat ik daar zelf niet achter kon komen 8)7
Pagina: 1