Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met deze PC voornamelijk gamen en software ontwikkelen. Dualboot Windows 10 met Linux Mint erop lijkt me. Ben van beroep software engineer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf al onderdelen samengesteld van rond de €1100,-. Hiervoor wil ik graag advies of deze allemaal samen met elkaar werken. Dit is namelijk voor mij de eerste keer in lange tijd dat ik mijn eigen PC in elkaar heb gezet. Ik stap namelijk over van Mac naar Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin helemaal met een nieuwe lei.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Voor het eerst sinds tijden dat ik mijn eigen PC bouw, dus ik ben een beetje out-of-touch wat 'in' is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nog een goede geluidskaart nodig. Prijs maakt niet zoveel uit, als hij maar erg goed. Ben geen audiofiel, maar de kwaliteit moet goed zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mis ik nog iets? Werkt alles lief met elkaar samen? Eigen ervaring met de bovengenoemde hardware?
Ik ga met deze PC voornamelijk gamen en software ontwikkelen. Dualboot Windows 10 met Linux Mint erop lijkt me. Ben van beroep software engineer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zelf al onderdelen samengesteld van rond de €1100,-. Hiervoor wil ik graag advies of deze allemaal samen met elkaar werken. Dit is namelijk voor mij de eerste keer in lange tijd dat ik mijn eigen PC in elkaar heb gezet. Ik stap namelijk over van Mac naar Windows.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik begin helemaal met een nieuwe lei.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende lijst samengesteld:
- Koeling: Cooler Master Hyper212 EVO á €34,99
- Geheugen: Ballistix Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit á €34,49
- Behuizing: Fractal Design Arc Midi R2 Solid Slide Panel á €89,90
- Moederbord: GIGABYTE GA-970A-UD3P á €84,90
- Processor: Intel Core i5-4460, 3.2GHz á €199,90
- Monitor: LG 25” Ultrawide Gaming Monitor 25UM57-P á €199,-
- SSD: Sandisk SSD Plus, 480 GB SSD SDSSDA-480G-G25 á €119,90
- Voeding: Seasonic M12II-620 EVO Bronze á €84,90
- Graphics: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 á €249,-
- WLAN adapter:TP-LINK TL-WDN4800 á €39,-
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Voor het eerst sinds tijden dat ik mijn eigen PC bouw, dus ik ben een beetje out-of-touch wat 'in' is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nog een goede geluidskaart nodig. Prijs maakt niet zoveel uit, als hij maar erg goed. Ben geen audiofiel, maar de kwaliteit moet goed zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Mis ik nog iets? Werkt alles lief met elkaar samen? Eigen ervaring met de bovengenoemde hardware?