Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 17:23
Goedenavond allemaal,

Ik heb een aantal maanden geleden zelf een pc in elkaar gezet met wat overgebleven componenten van m'n broertjes computer en nieuw aangeschafte ssd, voeding en behuizing. Nu werkt alles naar behoren maar vind ik het erg leuk om te blijven werken aan de pc. Nu weet ik niet of mijn pc op een bepaalde plekken steken laat vallen (op bijvoorbeeld de videokaart of te hoge temperatuur) of dat ik op een bepaalde plek een overkill heb waardoor andere componenten een upgrade kunnen gebruiken zodat er geen overkill meer is.

Mijn vraag is: welk(e) component(en) zijn het upgraden waard?

Paar opmerkingen vooraf:
- Ik heb een goede SSD + HDD dus die hoeven geen upgrade.
- Ik heb 8 GB RAM
- Ik weet niet zeker welke cooler ik heb maar deze seidon lijkt er het meeste op (het is wel een cooler master uiteraard).
- Ik gebruik m'n pc vooral voor fps games die ik minstens op 60 fps wil spelenop zo'n hoog mogelijke kwaliteit.
- Tijdens het gamen wordt mijn gpu en cpu tegen de 55 graden (weet niet of dat hoog is?).
- Uiteraard zo weinig mogelijk geluid (maakt nu geen lawaai).

Dit is mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-7700K Boxed€ 96,50€ 96,50
1ASRock FM2A75 PRO4€ 0,-€ 0,-
1Asus GTX650-E-2GD5€ 0,-€ 0,-
1BitFenix NOVA Wit€ 27,50€ 27,50
1Philips 234E5QHAW Wit€ 158,23€ 158,23
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 49,95€ 49,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,13

Budget is max. € 300,-. zodat ik evt. meerdere componenten kan vervangen.

Zelf heb ik het gevoel dat ik iets aan de temperatuur moet doen omdat speedfan tijdens het gamen een vlammetje aangeeft bij de cpu en gpu (beide tegen de 55 graden). Idle is cpu 37 graden en gpu 31 graden.

Beste antwoord (via baskrom op 07-04-2016 02:00)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt de processor overklokken en eventueel overstappen naar een sterkere videokaart: pricewatch: Asus MINI-GTX950-2G.
Ben je bereid ook een nieuwe voeding te kopen kun je een nog sterkere videokaart overwegen.
Veel meer kun je er imo niet aan doen zonder een 'compleet nieuw' systeem te kopen.

PS: je videokaart heeft inderdaad een pcie power aansluiting, maar met een TDP van 75W en een (game) verbruik van slechts 50W kan het gewoon via het moederbord, gelukkig controleert de kaart niet of de stekker aangesloten is.

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 07-04-2016 02:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur is niet schokkkend maar zou wat lager kunnen.
Hoe zijn de radiator en de fan van de waterkoeler geplaatst?
Waar zit de casefan en welke richting blaast deze op.

De videokaart heeft een 6 pins peg aansluiting welke niet op de voeding zit. Hoe heb je dat opgelost?
Welke games speel je? Als het bijvoorbeeld WOW of LOL is ga je er alleen op vooruit als je een overstap doet naar Intel omdat die een veel hoger singlecorepestatie heeft. Speel je bijv BF4 dan kan een upgrade van voeding en videokaart al een hele winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Fan zit aan de achterkant bovenin. Ik had eerst fan van cooler die lucht naar binnen blies. Heb nu de fan omgedraaid en voorin een extra fan die koude lucht blaast. Helaas niet zoveel nut als ik had verwacht.

Videokaart heb ik gewoon in zo'n slot gezet en deze deed het. Ik speel meest LoL en soms CS go, cod, en wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
De cpu temperatuur lijkt me absoluut prima, voor een hoog minimum fps heb je een snelle processor nodig. Afhankelijk van wat je speelt (en of het multithread goed ondersteund) kun je er op vooruit gaan door een I3/i5 platform te nemen. Moderne games op hooge stetting spelen (icm 60 fps) met je videokaart lijkt me praktisch onbegonnen werk, wat zijn precies je prioriteiten en verwachtingen?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
60 fps haal ik sws wel, haal bij LoL bijv tegen de 120 fps alleen heb een 75 Hz refresh rate scherm dus dat is prima. Ik heb ooit begrepen dat als de refreshrate van een scherm bijv. 75 Hz is dat je in-game geen verschil ziet tussen 75 fps en 120 fps.

Ik vraag vooral welk component een upgrade kan gebruiken om een balanced pc te hebben. En geen (eventuele) overkill te hebben in 1 component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Als alles naar behoren werkt en je tevreden bent, waarom aanpassen? Ik begrijp nergens uit je posts dat je problemen ervaart.

Behalve dat je het hebt over steken laten vallen, maar ook daar ga je niet verder op in.

[ Voor 26% gewijzigd door legendareN op 07-04-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
ik heb ook geen problemen met de pc, maar omdat ik het leuk vind er aan te werken, wil ik wel een goede keuze maken in welk onderdeel het beste een upgrade kan gebruiken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt de processor overklokken en eventueel overstappen naar een sterkere videokaart: pricewatch: Asus MINI-GTX950-2G.
Ben je bereid ook een nieuwe voeding te kopen kun je een nog sterkere videokaart overwegen.
Veel meer kun je er imo niet aan doen zonder een 'compleet nieuw' systeem te kopen.

PS: je videokaart heeft inderdaad een pcie power aansluiting, maar met een TDP van 75W en een (game) verbruik van slechts 50W kan het gewoon via het moederbord, gelukkig controleert de kaart niet of de stekker aangesloten is.

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 07-04-2016 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Top, dan ga ik kijken voor een nieuwe videokaart. Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1