Goedenavond allemaal,
Ik heb een aantal maanden geleden zelf een pc in elkaar gezet met wat overgebleven componenten van m'n broertjes computer en nieuw aangeschafte ssd, voeding en behuizing. Nu werkt alles naar behoren maar vind ik het erg leuk om te blijven werken aan de pc. Nu weet ik niet of mijn pc op een bepaalde plekken steken laat vallen (op bijvoorbeeld de videokaart of te hoge temperatuur) of dat ik op een bepaalde plek een overkill heb waardoor andere componenten een upgrade kunnen gebruiken zodat er geen overkill meer is.
Mijn vraag is: welk(e) component(en) zijn het upgraden waard?
Paar opmerkingen vooraf:
- Ik heb een goede SSD + HDD dus die hoeven geen upgrade.
- Ik heb 8 GB RAM
- Ik weet niet zeker welke cooler ik heb maar deze seidon lijkt er het meeste op (het is wel een cooler master uiteraard).
- Ik gebruik m'n pc vooral voor fps games die ik minstens op 60 fps wil spelenop zo'n hoog mogelijke kwaliteit.
- Tijdens het gamen wordt mijn gpu en cpu tegen de 55 graden (weet niet of dat hoog is?).
- Uiteraard zo weinig mogelijk geluid (maakt nu geen lawaai).
Dit is mijn pc:
Budget is max. € 300,-. zodat ik evt. meerdere componenten kan vervangen.
Zelf heb ik het gevoel dat ik iets aan de temperatuur moet doen omdat speedfan tijdens het gamen een vlammetje aangeeft bij de cpu en gpu (beide tegen de 55 graden). Idle is cpu 37 graden en gpu 31 graden.
Ik heb een aantal maanden geleden zelf een pc in elkaar gezet met wat overgebleven componenten van m'n broertjes computer en nieuw aangeschafte ssd, voeding en behuizing. Nu werkt alles naar behoren maar vind ik het erg leuk om te blijven werken aan de pc. Nu weet ik niet of mijn pc op een bepaalde plekken steken laat vallen (op bijvoorbeeld de videokaart of te hoge temperatuur) of dat ik op een bepaalde plek een overkill heb waardoor andere componenten een upgrade kunnen gebruiken zodat er geen overkill meer is.
Mijn vraag is: welk(e) component(en) zijn het upgraden waard?
Paar opmerkingen vooraf:
- Ik heb een goede SSD + HDD dus die hoeven geen upgrade.
- Ik heb 8 GB RAM
- Ik weet niet zeker welke cooler ik heb maar deze seidon lijkt er het meeste op (het is wel een cooler master uiteraard).
- Ik gebruik m'n pc vooral voor fps games die ik minstens op 60 fps wil spelenop zo'n hoog mogelijke kwaliteit.
- Tijdens het gamen wordt mijn gpu en cpu tegen de 55 graden (weet niet of dat hoog is?).
- Uiteraard zo weinig mogelijk geluid (maakt nu geen lawaai).
Dit is mijn pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A10-7700K Boxed | € 96,50 | € 96,50 |
1 | ASRock FM2A75 PRO4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus GTX650-E-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | BitFenix NOVA Wit | € 27,50 | € 27,50 |
1 | Philips 234E5QHAW Wit | € 158,23 | € 158,23 |
1 | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 366,13 |
Budget is max. € 300,-. zodat ik evt. meerdere componenten kan vervangen.
Zelf heb ik het gevoel dat ik iets aan de temperatuur moet doen omdat speedfan tijdens het gamen een vlammetje aangeeft bij de cpu en gpu (beide tegen de 55 graden). Idle is cpu 37 graden en gpu 31 graden.