Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een doogee dagger 550 en sinds een paar dagen komen er vanzelf steeds nieuwe apps op
waar ik geen toestemming voor geef.
zowel spellen als 18+ apps.
mijn telefoon gaat dan soms ook vanzelf uit en weer aan en de apps blijven erop staan.
Dit soms wel 3 keer achter elkaar, als ik dan uiteindelijk alle vreemde apps verwijderd heb komen ze in een mum van tijd weer terug.

...Relevante software en hardware die ik gebruik
de standaard apps die op de telefoon staan en nog wat normale apps zoals marktplaats, rabobank, whatsapp,
vodafone e.d.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
we hebben virusscanners erop los gelaten zoals cm security, cleanmaster (de eerste 2 al verwijderd)en avast.
terug gezet naar fabrieksinstellingen, met en zonder sd kaart met en zonder sim kaart maar steeds komen deze apps weer terug.
Dan krijg ik ook steeds de melding dat mijn interne opslag vol is, wat niet zo is.

Kan iemand mij hier mee helpen

Groetjes Dawn

...

Alle reacties

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Iemand die jou google account inlog gegevens heeft en een grapje uithaalt door apps te installeren via de play store?

[ Voor 8% gewijzigd door moijamie op 06-04-2016 20:31 ]

const { signature } = await fetchProfile()

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
moijamie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:31:
Iemand die jou google account inlog gegevens heeft en een grapje uithaalt door apps te installeren via de play store?
gokte ik ook op..
zou mn google account eens voorzien van een nieuw wachtwoord.. kijken wat dat oplevert.

best handig soms hoor.. ;) voor mensen die niet zo hendig zijn en toch een bepaalde app willen:P

404 Signature not found

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Weet je heel zeker dat het niet in de ROM zit? Ik heb wel vaker gezien dat Chinese telefoons een gigantische berg bloatware (blootware, hehehe) hebben om de lage prijs waar te kunnen maken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Oke

dank je
naar mijn weten heeft niemand mijn inlog gegevens van google maar ik ga het wachtwoord veranderen.

Zou het geen hardnekkig virus kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
In de ROM ???

Zoveel verstand heb ik er niet van

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:53:
In de ROM ???

Zoveel verstand heb ik er niet van
Dat is te googlen ;)

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Ja das waar haha

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Is gewoon Adware. Zoals op zoveel Chinese phones.

Verwijderd

Topicstarter
en is er dan een mogelijkheid deze adware te verwijderen???

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de telefoon alweer gereset<fabrieksinstellingen>,zonder sim en zonder sd kaart.
Bij t opstarten komen meteen weer die vervelende apps tevoorschijn,is er een manier om deze te verwijderen zodat ze nooit meer terugkomen???

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:29:
ik heb de telefoon alweer gereset<fabrieksinstellingen>,zonder sim en zonder sd kaart.
Bij t opstarten komen meteen weer die vervelende apps tevoorschijn,is er een manier om deze te verwijderen zodat ze nooit meer terugkomen???
Andere rom installeren

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
uhu? en u denkt dat ik dat zou kunnen?
of is dit ook op google te vinden?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bel de support lijn van de fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helaas geen chinees,dus dat is geen optie denk ik. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 20:39 ]

• PearZeaL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 12:17
Andere rom is denk ik wel de enige oplossing. Er zit een leuk grapje in veel Chinese roms waardoor hij deze nog leukere apps steeds opnieuw gaat installeren.

Die jongens moeten ook geld verdienen :+

TheBase.

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11 20:41

HetGezegde

Yes, you can!

Wel lastig om een andere ROM te installeren wanneer je dit nog nooit hebt gedaan. Vooral het rooten kan een tijdrovende en precieze klus zijn.

Weet je toevallig (of iemand anders?) of deze toestellen vanzelf al geroot zijn? Dan is het een kwestie van Flasify, ClockWorkMod app o.i.d. installeren.

En inderdaad; ik dacht ook gelijk aan een ander die jouw Google account gebruikt. Een virus is het niet, daar je je toestel reeds naar de fabrieksinstellingen hebt gebracht. Adware kan het wel zijn - op te lossen door een andere ROM (een andere versie/producent van het besturingssysteem) - zoals je ook meerdere varianten van Linux hebt.

Googlen op "Doogee" "550" en "custom rom" kan je misschien verder helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Super
dank je voor alle reacties
We hebben iemand in het dorp gevonden die ons kan helpen

Verwijderd

Ik kan je uit ervaring vertellen dat Doogee rom's geen willekeurige apps op je telefoon installeren. Het is een, voor de chinese markt, vrij gerespecteerde fabrikant.

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:40:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Doogee rom's geen willekeurige apps op je telefoon installeren. Het is een, voor de chinese markt, vrij gerespecteerde fabrikant.
Maar de resellers zijn niet altijd even gerespecteerd

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:40:
De adware komt dan ook vaan bij resellers vandaan.
Overigens heb ik Doogee's gezien met adware, dus je verhaal snijdt geen hout.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe rom geinstalleerd en t probleem is(voorlopig)opgelost,
allen hartelijk dank voor de reacties en suggesties,
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
mvr gr Ron

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 18:38 ]

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
De telefoon van mijn moeder maakt nu hetzelfde mee, kreeg eerst soms al zo reclame in beeld maar sinds gister is de telefoon allemaal rommel gaan installeren (inclusief 18+ plus apps en willekeurige reboots). Dit betreft een echte "Hollandse" Hema H5.. Op de site van Hema uiteraard niks aan roms te vinden en een rom flashen van de Zopo ZP1000s lukt helaas ook niet zo.

Ga zelf iig nooit een Chinese telefoon kopen als ze van dit soort fratsen gaan uithalen na een bepaalde tijd. :/
Maar goed om te horen dat jij er van af bent. ;)
Pagina: 1