Weer een vette warmte-rekening

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 20:15
Beste tweakers,

Ik woon in Enschede in de prachtige wijk Roombeek. Een huis opgeleverd in 2004. Naast de vele voordelen van het wonen in een nieuwe wijk is er het grote nadeel dat er geen gas is... Oftewel, verplicht warmte. En verplicht aanbieder. Kanniekiezen!

Vandaag kreeg ik weer de rekening van Ennatuurlijk. Even check... wel ongeveer zoveel als ik verwacht had (krijg €18 terug van de voorschotten) maar ik schrok van het aandeel 'vaste kosten'. Bijna de helft is vaste kosten!

Bijvoorbeeld: ter beschikkingstelllen "afleverset warmte incl. warm tapwaterapparaat': €0,41 per dag!

Een poosje geleden woonde ik nog in Zwolle en had ik 'gewoon' gas. Een gaskachel en een klein geisertje, ik betaalde vééél minder.

De situatie is nu wel anders. Ik woon nu met vrouw en kind van 2,5 jaar, dus het verbruik is hoger, logisch. Maar zoveel duurder? Ik ben wel benieuwd naar wat andere Got'ers betalen in vergelijkbare situatie. Dus een huishouden van 3 personen, een goed geïsoleerd en redelijk nieuw huis. Wat betalen jullie voor gas? Of warmte bij een andere aanbieder?

Edit: dat 'warmwatertapapparaat' is altijd warm. De meterkast is altijd warm. De vloer in de gang bij de meterkast is altijd warm. Veel warmte(geld)verlies. Is een goede HR(e)-ketel zuiniger (efficienter)?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RM2EY3BrR8pVN4j4pDB3qa5Z/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door PoJa84 op 06-04-2016 20:21 ]

Verwijderd

Er zijn legio vergelijkingssites waar je met je eigen gegevens perfect een vergelijking kan maken tussen de diverse aanbieders.

Dat lijkt mij een stuk nuttiger dan te gaan vergelijken met compleet andere situaties.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
€ 637 per jaar voor warmte inclusief huur van warmtewisselaar en warmwaterapparaat is toch helemaal niet zo gek voor een gezin van drie? Gas is ook niet bepaald goedkoop

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 20:15
Bigs schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:25:
€ 637 per jaar voor warmte inclusief huur van warmtewisselaar en warmwaterapparaat is toch helemaal niet zo gek voor een gezin van drie? Gas is ook niet bepaald goedkoop
Dat is waar. 637 helemaal geen gek bedrag, maar het is lastig om te vergelijken. Ik neem gigajoules in warmte af, dat vergelijkt zo lastig met m3's gas.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:32
Nou ik wil wel ruilen! Ik woon alleen en ben overdag niet thuis. De verwarming brandt op werkdagen zo'n 5 uur en in het weekend zo'n 15 uur. Per jaar kost me dat bijna €600,-

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 08:03

Bergie

Lekker belangrijk...

Valt wel mee volgens mij hoor. Ik woon ook in Enschede in een rijtjeshuis uit 1986. Wij hebben met z'n 2en vorig jaar zo'n 34GJ verbruikt. Dus 2x zoveel als bij jullie. En dan hebben we nog een houtkachel ook die we in de winter 1 a 2 keer per week aan hebben.

Maar ja, isolatie zal ongetwijfeld minder zijn, plus dat mijn vriendin onregelmatig werkt dus vaak thuis is als ik aan het werk ben en dan dus ook de verwarming aan heeft.

In principe mag stadsverwarming niet meer kosten dan een vergelijkbaar huis met gas. Maar ja, zie dat maar eens te vergelijken :/

[ Voor 13% gewijzigd door Bergie op 06-04-2016 20:33 ]

Yamaha MT-09

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Qua bedragen lijkt de rekening van TS precies op de onze. Zelfde gezinssamenstelling, met stadswarmte van Nuon. Zou graag van stadswarmte afkomen, maar is me het gedoe en bijkomende investering nu echt niet waard.

Hier staat tekst

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je hoort t vaker dat stadswarmte toch helaas veel duurder is(/lijkt) dan gewoon stoken op gas :)

nou kan ik wel gaan zeggen hoeveel kuub gas ik er hier door gebrast heb in het afgelopen jaar.. alleen mijn kleine apartementje is natuurlijk niet te vergelijken met een normale woning :-)

404 Signature not found

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:21:
Er zijn legio vergelijkingssites waar je met je eigen gegevens perfect een vergelijking kan maken tussen de diverse aanbieders.

Dat lijkt mij een stuk nuttiger dan te gaan vergelijken met compleet andere situaties.
SMSfreakie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:40:
nou kan ik wel gaan zeggen hoeveel kuub gas ik er hier door gebrast heb in het afgelopen jaar.. alleen mijn kleine apartementje is natuurlijk niet te vergelijken met een normale woning :-)
Dit dus. In deze vorm heeft dit topic weinig meerwaarde, dus vandaar dat ik hem sluit.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.