Wat is een goede luchtkoeler i.v.m overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een goede budgetcooler voor mijn CPU. Ik draai een I7 3770K processor en deze begint toch een beetje verouderd te raken. Hierdoor wil ik deze gaan overclocken voor wat meer power. Op het moment draai ik nog de stockcooler maar dit is natuurlijk niet voldoende om de cpu koel te houden. Ik heb zelfs momenteel het probleem dat de CPU te warm wordt tijdens het draaien zonder een overclock toe te passen. (55 graden bij idle)(82 graden stresstest).

Verder wil ik graag de fans van mijn kast vervangen voor een betere airflow. Dit kan eventueel ook de reden zijn dat de CPU zo warm wordt. kast: Thermaltake V9 window linkje

Wat is je budget?
Ik wil voor het kopen van de koeler max 50 euro neerleggen en voor de losse fans ong 10 euro per stuk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk in gedachte. Wel heb ik de volgende voorkeuren:
  • Een Stille CPU koeler
  • Een koeler die een overclock naar 4.5 Ghz I7 3770k aankan (misschien zelfs meer)
  • Hij moet natuurlijk in de kast passen
  • Stille fans voor de kast
Ik heb bij verschillende fora de Cooler Master: Hyper 212 EVO langs zien komen maar deze is volgens hun toch meer voor milde overclocks.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kamer waar de pc staat zal ongeveer 19 graden omgevingstemperatuur zijn.

Specs:
CPU: INTEL Core i7-3770K 3.5GHz LGA1155 Unlocked Quad-core
MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD5H LGA1155 Intel Z77
Kast: Thermaltake V9 met window linkje

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Wat doe je op je pc? en wat zijn de rest van de specs ;)
Deze processor zou namelijk gewoon nog van alles moeten kunnen runnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Q. Could you please tell me if a CPU cooler with a height of 158mm (Noctua NH-U12P) will fit inside the V9 Black Edition chassis?

A:

If the V9 has the 23cm side fan with side panel and the CPU height limitation we recommend is 137mm. Otherwise, it might be block the side panel closes.
Even nameten wat de ruimte vanaf het moederbord is? Zit er een fan in t zijpaneel?

Edit:Zo te zien kan er als intake ipv de standaard 120mm ook een 140mm in, zoiets bijv:
pricewatch: be quiet! Pure Wings 2, 140mm

Als stilte geen enkel criterium is dan zijn er andere opties met meer airflow, maar dit is sowieso wel een makkelijke upgrade.

[ Voor 30% gewijzigd door wagenveld op 06-04-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
Ik ben grotendeels op deze pc aan het gamen en 3d-modelen. Vanaf het MOBO tot aan de zijkant van de kast is er 17cm ruimte. Hier moet dan nog wel de hoogte van de CPU vanaf.

Verder zit er geen fan in het zijpaneel dus daar is alle ruimte vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met 17cm passen waarschijnlijk de meeste koelers met 120-140mm fans wel.
Bv: http://tweakers.net/pricewatch/compare/324267;331931;472741/
De scythe fuma presteert erg goed en is het laagst, lijkt me een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilsin
trouwens dit is de reden dat ik andere koelers wil.
Dit is 1m24 op volle toeren met LinX

http://postimg.org/image/s78srztqd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fuma is vrij laag gebouwd, let dus op of deze over het geheugen past. Anders kan je beter de Gelid nemen uit het lijstje van mitsumark, die staat wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Hoger dan honderd met een stockcooler?! Lijkt mij dat die stock cooler niet helemaal jofel is gemonteerd...

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Ik test laatst deze:

pricewatch: be quiet! Pure Rock

Ook geen super hooge, lompe koeler maar koelt ook erg goed en is aardig stil.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een vrij goeie en goedkope optie:

pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2

edit: nevermind, ik loop achter: zie review: http://www.tomshardware.c...156-heatsink,2535-14.html

Ik ben erg te spreken van mijn arctic freezer 64 pro (13 cm / 90 mm fan) na 8-9 jaar. (Visueel lijkt dat er sterk op en het is ook rated 150 watt)

Wel inderdaad opletten met deze voor de ramslots, (zoals elke andere koeler met deze lagere setup). Ikzelf had ook zoiets van "zal wel loslopen". bleek toch dat 2 vn de 4 ram-slots niet bruikbaar zijn.

die 17 cm die OP vermeld is hetzelfde als ik heb, het lijkt mij een standaard hoogte van een ATX kast (vanwege de standaard breedte van een ATX voeding.
Dat gezegd zijnde, Als je je koeler aanpast zou ik eerst kiezen, en dan die hoogte dubblechecken. hoger dan 17 cm heb ikzelf nog niet al te vaak gezien.

Edit: Een vraagje toch nog: ik weet niet wat die stock koeling tegenwoordig inhoud, een paar jaar geleden waren die nog redelijk? is een sterkere ventilator op het koelblok een optie? In het meest ideale geval zullen de ventilators enkel luid worden als de computer bezig is met iets,
ik kan uiteraard niet beslissen voor jou, maar ik stoor mij niet aan een beetje extra geluid gedurende games, zolang het bij het bekijken van een film maar stil blijft.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Evilsin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:32:
Ik ben grotendeels op deze pc aan het gamen en 3d-modelen. Vanaf het MOBO tot aan de zijkant van de kast is er 17cm ruimte. Hier moet dan nog wel de hoogte van de CPU vanaf.
mitsumark schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:50:
Met 17cm passen waarschijnlijk de meeste koelers met 120-140mm fans wel.
Bv: http://tweakers.net/pricewatch/compare/324267;331931;472741/
De scythe fuma presteert erg goed en is het laagst, lijkt me een goede keuze.
Ik zit met een case die 4U ofte 17,7cm, hoog is.Toen ik een moederbordje met CPU en koeler liet samenstellen, gaf ik dit duidelijk door aan de shop. Toen het moederbordje aankwam, ging de case niet dicht. Ook hier was men de dikte van mobo, CPU, en de risers onder het moederbord vergeten te tellen. Ik ben toen met case en al naar de shop gereden om ter plaatse verschillende modellen te passen. Tot zover het gemak van online shoppen :9

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1