Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na een paar jaar een Acer 5920 te hebben gehad waarmee ik allerlei problemen heb gehad wordt het echt tijd voor een nieuwe. Gamen deed ik altijd op mijn vaste computer, maar aangezien deze ook al een paar jaar oud is worden de specificaties daarvan ook steeds minder waard. Ik wil het graag bij één device houden dus daarom ben ik opzoek naar een gaming laptop welke games op de hoogste kwaliteit vloeiend aankan, en waar ik het een paar jaar vol kan houden, en dan met name qua graphics.

Een vriend van me heeft een Clevo, weet zo niet welk model precies, maar het ziet er goed uit.

Nu had ik er al een op het oog: Clevo P650RA met Nvidia GTX-980M.

Hij lijkt me een heel mooie laptop vooral om de aluminium behuizing. 2 jaar garantie is ook mooi meegenomen.

Met sowieso de volgende configuratie:

16 GB DDR4 RAM
i7-6700HQ CPU
GTX-980M GPU
Windows 10
+ Logitech muis

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga Windows 10 gebruiken om daarmee high-end games te spelen en gameplay filmpjes te maken. Verder wil ik graag Office 2016 (Word, Excel enz.) gaan gebruiken.
Wat is je budget?
Tot 2000 euro (minder mag natuurlijk altijd, als het de duurzaamheid/kwaliteit maar niet bederfd)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet veel, hij zal vaak op dezelfde plek staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Clevo

Met deze configuratie lijkt het me zeker dat ik goed zit.

Ik zit alleen met de opslagschijf, HDD of SSD. Ik heb nog nooit bewust een laptop met SSD gezien/ervaren, dus ik weet niet hoeveel verschil het nou echt maakt. Ik hoor veel positieve dingen over SSD's. Ik heb een externe harde schijf van een terabyte waar mijn films op staan, dus op zich zou ik aan 250 gigabyte wel genoeg moeten hebben. Games nemen ook een hoop ruimte in beslag, maar ik denk dat met alleen games het lastig wordt om dit vol te krijgen.

In hoeverre is het voor mij de moeite, en het extra geld waard om een SSD te kiezen? Heeft iemand concrete voorbeelden van hoeveel sneller?

Verder ben ik er nog niet over uit of een GTX-980M niet te overdreven is. Games die ik nu speel zijn GTA 5 en Assassins Creed Syndicate. Is een GTX-970M ook goed genoeg? Ik moet wel zeggen dat ik in de toekomst ook nog high-end wil gaan gamen, dus niet dat ik bijna geen spel meer kan spelen na twee jaar of op medium graphics moet gaan spelen omdat het beeld anders stottert.

In hoeverre is het meer waard om voor een GTX-980M te kiezen in plaats van een GTX-970M?

Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten, of die ik beter anders kan configureren?

------
Even een korte samenvatting van mijn eigenlijke vragen:

HDD/SSD: wat is het verschil en is het 't wel waard om een SSD te kiezen?

GTX-970M voldoende, of toch beter GTX-980M kiezen?

Andere punten waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 16-06-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Als ik de clevo 650 configureer zonder ssd of hdd bij laptopsamenstellen kom ik uit op€ 1711 bij een andere webshop die de zelfde laptop verkoopt namelijk laptopplus kom ik uit op €1710 euro met precies de zelfde configuratie. Echter kan je 50euro korting krijgen bij laptopplus d.m.v een kortingscode de laptop komt dan op€ 1660,73. Bespaar je toch weer €50,27.

Verder zou ik met het budget dat jij hebt zeker voor een sd gaan. De vraag is of als je ook echt de games op je ssd wilt zetten 240gb genoeg is. Gta v neemt dan al 1/4e in beslag.

[ Voor 20% gewijzigd door CCJJVV op 06-04-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik bestel 'm toch liever bij *snip* (levertijd korter en goede ervaringen gehoord van een vriend van mij).

Een SSD is misschien toch wel handig. Heb al wat rondgegoogled en het schijnt toch wel het geld waard te zijn.

Ik twijfel alleen nog een beetje over de videokaart. GTX-980M past wel binnen mijn budget, en zal ook betere prestaties geven dus ik denk dat dat 'm wordt. Kan ik er in ieder geval een paar jaar tegenaan :-).

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 16-06-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
SSD zeker doen! In zo'n configuratie zou het zonde zijn om niet te doen en het verschil is enorm. Ik zou wel voor wat meer dan 250GB gaan want games zijn vrij groot tegenwoordig

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:12:
Bedankt voor je reactie!

Ik bestel 'm toch liever bij *snip*(levertijd korter en goede ervaringen gehoord van een vriend van mij).

Een SSD is misschien toch wel handig. Heb al wat rondgegoogled en het schijnt toch wel het geld waard te zijn.

Ik twijfel alleen nog een beetje over de videokaart. GTX-980M past wel binnen mijn budget, en zal ook betere prestaties geven dus ik denk dat dat 'm wordt. Kan ik er in ieder geval een paar jaar tegenaan :-).
Wat je ook kan doen als je uiteindelijk de definitieve samenstelling hebt gemaakt, door te bellen met de leverancier en evt. onderhandelen over de prijs. Kan nooit kwaad, en niet geschoten is altijd mis ;)

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 16-06-2016 17:54 ]

"That's what I do. I drink and I know things."