Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:26

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb hier een intel nuc D54250WYK met windows 10 aangesloten op een Marantz SR6004 receiver. De nuc is via een HDMI kabel aangesloten op de Marantz (evenals wat andere apparaten) en van de Marantz gaat er dan weer een HDMI kabel naar de tv (Samsung UE46D7000) om het video signaal door te geven.

Nu valt het mij op dat als ik via de nuc op bijvoorbeeld soundcloud wat muziek afspeel en vervolgens de tv uit zet, het geluid stopt. Bij de Marantz hoor ik dan ook wel wat schakelen en dan komt veelal het geluid niet terug. Als ik bijvoorbeeld op de nuc via spotify muziek afspeel en de tv uit zet, dan gaat spotify versneld door de nummers, net alsof er non stop achter elkaar op 'volgende nummer' gedrukt wordt.

Nu vraag ik mij dus af hoe ik nou kan voorkomen dat het geluid onderbroken wordt/stopt op het moment dat ik de tv uit zet.

Bij de Marantz heb ik in de instellingen gekeken, en het enige wat ik daar kon vinden was de DC trigger setup. Deze heb ik nu voor alle bronnen uitgeschakeld (deze stond eerst voor alle bronnen aan) maar dit had geen effect. Bij de TV heb ik gekeken of ik daar een soortgelijke instelling zag, maar deze kan ik niet vinden. Op de nuc heb ik alle energie instellingen op maximaal gezet maar goed dat zou sowieso niet echt van invloed moeten zijn denk ik.

Iemand nog ideeën of suggesties hoe ik het geluid door kan laten gaan ondanks dat ik de tv uit zet?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Beste antwoord (via 13art op 09-04-2016 10:08)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

l3art schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:03:
[...]

Dank, ik heb even gekeken en dat stond uit. Als ik hdmi-cec aan zet en dan automatisch uitschakelen op 'nee' dan helpt dat ook niet. Versterker blijft namelijk wel gewoon aan staan bij het uitschakelen van de tv alleen het geluid valt weg. Als ik daarna de tv weer aan zet en op bijvoorbeeld SoundCloud weer op Play druk dan hoor ik nog geen geluid, dan moet ik weer eerst de pagina refreshen voordat het geluid weer goed doorgestuurd wordt.

Het lijkt bijna of het probleem uit meerdere facetten bestaat. Enerzijds stopt de marantz met het geluid naar de speakers doorsturen als de tv wordt uitgezet. Anderzijds kan de nuc, zo lijkt het althans, het geluid pas weer sturen na het refreshen van de pagina (of opnieuw opstarten van Spotify) na het geluid door de versterker onderbroken is geweest. Ik snap er in ieder geval niet heel veel meer van waarom dit zo gebeurd.

Edit:
Hmmm SoundCloud gaat nu na een korte onderbreking toch door met spelen... Spotify blijft gek doen en nummers skippen nadat de tv is uit gezet.

Kleine toevoeging nog, als ik de tv uit zet en naar de versterker kijk zie ik daar dat na een kleine vertraging de indicatie van de speakers (naar welke speakers geluid wordt uitgestuurd) uit gaan en na een paar seconden weer verschijnen.
Dat is normaal wanneer een weergever weg valt (je video). HDMI Handshake moet dan opnieuw gedaan worden, waarbij je een relais van je AVR "klik, klak" hoort doen.

Heb je trouwens je screensaver uitgezet, en energiebeheer instellingen nagelopen? Daardoor kan je muziek ook onderbroken worden.

Verder kunnen bijvoorbeeld STB's of mediaspelers bijv. de AC Ryan Mini HD (1) HDMI handshake problemen veroorzaken op een andere HDMI bronnen (bijv je PC).

Topic move request naar Audio

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 09-04-2016 01:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 15:34
Volgens mij is dat een instelling van je TV, iets met HDMI-CEC oid, je kunt per apparaat het gedrag bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
MEN-O schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:35:
Volgens mij is dat een instelling van je TV, iets met HDMI-CEC oid, je kunt per apparaat het gedrag bepalen.
Dank, ik heb even gekeken en dat stond uit. Als ik hdmi-cec aan zet en dan automatisch uitschakelen op 'nee' dan helpt dat ook niet. Versterker blijft namelijk wel gewoon aan staan bij het uitschakelen van de tv alleen het geluid valt weg. Als ik daarna de tv weer aan zet en op bijvoorbeeld SoundCloud weer op Play druk dan hoor ik nog geen geluid, dan moet ik weer eerst de pagina refreshen voordat het geluid weer goed doorgestuurd wordt.

Het lijkt bijna of het probleem uit meerdere facetten bestaat. Enerzijds stopt de marantz met het geluid naar de speakers doorsturen als de tv wordt uitgezet. Anderzijds kan de nuc, zo lijkt het althans, het geluid pas weer sturen na het refreshen van de pagina (of opnieuw opstarten van Spotify) na het geluid door de versterker onderbroken is geweest. Ik snap er in ieder geval niet heel veel meer van waarom dit zo gebeurd.

Edit:
Hmmm SoundCloud gaat nu na een korte onderbreking toch door met spelen... Spotify blijft gek doen en nummers skippen nadat de tv is uit gezet.

Kleine toevoeging nog, als ik de tv uit zet en naar de versterker kijk zie ik daar dat na een kleine vertraging de indicatie van de speakers (naar welke speakers geluid wordt uitgestuurd) uit gaan en na een paar seconden weer verschijnen.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 06-04-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
OK

[ Voor 104% gewijzigd door WD-Medic op 09-04-2016 12:11 ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

l3art schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:03:
[...]

Edit:

Dat is normaal wanneer een weergever weg valt (je video). HDMI Handshake moet dan opnieuw gedaan worden, waarbij je een relais van je AVR "klik, klak" hoort doen.

Heb je trouwens je screensaver uitgezet, en energiebeheer instellingen nagelopen? Daardoor kan je muziek ook onderbroken worden.

Verder kunnen bijvoorbeeld STB's of mediaspelers bijv. de AC Ryan Mini HD (1) HDMI handshake problemen veroorzaken op een andere HDMI bronnen (bijv je PC).

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 09-04-2016 01:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Lip schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 01:19:
[...]

Energie instellingen staan allemaal op maximaal, niet slapen, etc. Ook is er geen screensaver ingesteld.
Zoals jij het verteld lijkt het er op dat de handshake niet altijd even goed verloopt. Of dat bepaalde programma's als bijvoorbeeld Spotify hier niet goed mee om kunnen gaan. Maar als dat laatste het geval zou zijn, dan zou het probleem veel vaker voor moeten komen (dat spotify na het uitschakelen van de tv snel door de tracks heen gaat zonder ze daadwerkelijk af te gaan spelen, next, next, next, next, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het is dat Windows 10 maar is toch wel vergeljkbaar

Maar Windows 7 deed dat ook, je haalt een WDM apparaat weg, Wat jij met spotify ervaart had ik daarmee in Win7 bij Winamp. wanneer alleen de tv uitging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ok duidelijk, weinig aan te doen dus vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je kan je AVR analoog aansluiten, met een jack tulp kabel. Daar heb je er gegarandeerd geen last meer van.

Pagina: 1