Toon posts:

advies gevraagd mbt diverse component upgrade voor oudere pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een oudere pc en helaas niet de financiele mogelijkheid om er een flitsende machine van te maken, ik liep echter een paar dagen tegen een probleem aan: Mijn grafische kaart [ een NVIDIA GT630 ] deed nogal vreemd, FPS was extreem laag in games ( in Black Desert Online, een MMORPG kreeg ik op lage instellingen niet meer dan 10FPS ) en heb hem vervangen voor een iets oudere kaart die ik nog had liggen, een Sapphire Radeon HD6870 1024MB. Deze doet het een stuk beter (30-40 FPS) dus ik ga ervan uit dat de NVIDIA kaart naar de eeuwige videovelden is gegaan.
Ik was al van plan om een SSD drive aan te schaffen maar ik zal nu toch ook aan een recentere grafische kaart moeten gaan denken. Echter is mijn budget beperkt (max. 300 euro voor de kaart en SSD) maar de nieuwste performance grafische kaarten zal toch wel wat overkill voor mijn pc zijn.

Ik wil graag advies hebben mbt welke kaart en ssd drive ik het beste kan kopen, ik heb niet echt een SSD drive met veel opslagruimte nodig, 128 GB is voldoende voor mij.

Dit zijn de gegevens van mijn pc zoals hij nu is:

Gigabyte G41M ES2L moederbord met 2 x 4GB RAM
Intel Core2 Quad CPU Q9500 @ 2.83Ghz
Sapphire AMD Radeon HD6870 graf. kaart met 1GB GDDR5 SDRAM
2 harddisks: Samsung HD103SI (1000 GB) en een Seagate ST3808110AS (80 GB)
Voeding: OCZ 600MXSP (600W)

Mijn OS is Windows 7 Prof. 64-bit (wil ik voorlopig nog niet upgraden naar een andere versie)
Ik draai geen zware applicaties op de pc, meestal gebruik ik hem voor online games.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 17:18 . Reden: informatie voeding toegevoegd ]

Alle reacties

Verwijderd

Ik zou kijken op V&A of je daar een goedkope R9 280(x) of iets van een GTX760 kunt scoren. Dan heb je nog 150 euro over voor een SSD, waarmee ik voor deze zou gaan: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Heb je altijd wat meer ruimte voor later. Als je toch zeker bent dat je niet zoveel opslag hoeft, neem je lekker de 120GB variant.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Het is ook erg belangrijk om het merk en typenummer van je voeding aan te geven. Dit om te zien welke videokaarten er aangehangen zouden kunnen worden en ook of het niet tijd is om hem te vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:09:
Het is ook erg belangrijk om het merk en typenummer van je voeding aan te geven. Dit om te zien welke videokaarten er aangehangen zouden kunnen worden en ook of het niet tijd is om hem te vervangen.
Aangepast, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:00:
Ik zou kijken op V&A of je daar een goedkope R9 280(x) of iets van een GTX760 kunt scoren. Dan heb je nog 150 euro over voor een SSD, waarmee ik voor deze zou gaan: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

Heb je altijd wat meer ruimte voor later. Als je toch zeker bent dat je niet zoveel opslag hoeft, neem je lekker de 120GB variant.
klinkt goed, bedankt. Ik heb even gekeken maar een R9 280 is niet echt in overvloed te koop in V&A op dit moment maar ik hou het in de gaten :-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:58:
[...]

klinkt goed, bedankt. Ik heb even gekeken maar een R9 280 is niet echt in overvloed te koop in V&A op dit moment maar ik hou het in de gaten :-)
Als je alleen maar online spellen speelt die niet grafisch zwaar zijn en je bent ook niet van plan om zware games te spelen, dan kun je ook prima uit de voeten met een R9 270.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Behalve de GTX760 of een R9 280 zijn er nog wel wat andere opties... een r9 280x of zoals al genoemd een R9 270. Maar ik zie bijvoorbeeld ook een aantal R9 380 in V&A voor 175 tot 200 euro, is wat aan de dure kant maar wel een huidige generatie videokaart en geld over voor een 256GB SSD

Maar bijvoorbeeld een HD7950 is ook nog een prima videokaart, of een GTX 670 of zelfs 680, van wat oudere generaties maar kan nog prima mee worden gegamed.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik weet nu waar ik naar moet kijken, ik ga geen enkel antwoord als beste antwoord kiezen omdat ze allemaal even behulpzaam waren.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Met die CPU zou ik er niets sterkers in stoppen dan een r9 270 of een GTX 760. Meer dan dat en je begint erg hard tegen je CPU bottleneck aan te lopen. Aangezien AMD traditioneel gezien meer driver overhead heeft is een tweedehands Nvidia GPU misschien de betere keuze. Een kaart zoals een 660TI is afaik wel een redelijke goede combo met je CPU.
Pagina: 1