Hallo, omdat we sinds kort 500mbit glasvezel hebben wilde ik een vaste kabel naar de 2e verdieping met een kpn acces point. Ik heb deze kabel gekocht bij allekabels: http://www.allekabels.nl/...per-meter-uutp-cat5e.html en heb 10 meter gekocht. Door de KPN monteur heb ik hier de http://www.allekabels.nl/...dulaire-rj45-stekker.html stekkertjes op laten knijpen. Ik heb erop gelet dat de kabel een koperen kern heeft en geen CCU waar hier op de forum voor gewaarschuwd wordt.
Als ik een laptop direct op de modem op de beneden verdieping aansluit heb ik 500mbit internet. Als ik mijn pc via de 10meter kabel direct aansluit (zonder acces point ertussen) heb ik 100mbit internet. Hierdoor lijkt al mijn moeite voor niks geweest
. Is bovenstaande kabel alsnog inferieur waardoor ik over 10meter geen gbit snelheid kan halen? Kan ik bij het trekken van de kabel de kabel beschadigd hebben waardoor ik geen gbit snelheid meer haal? Kan de monteur van KPN de stekkers verkeerd geknepen hebben waardoor ik geen gbit snelheid meer haal? Wat zijn logische vervolgstappen om toch 1gbit te halen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Edit: Nadat ik de stekker eruit heb gehaald om te kijken of de kleuren in de juiste volgorde waren geknepen door de monteur van KPN (dit was het geval, de kleuren zaten in de juiste volgorde met het klipje naar beneden) heb ik nog maar een 10mbit netwerk. Het lijkt dus dat door het eruit halen en erin stoppen van de stekker er nog meer aders 'verbroken' zijn. Dit moet wel bijna aan het knijpen door de monteur van KPN liggen ofniet?
Als ik een laptop direct op de modem op de beneden verdieping aansluit heb ik 500mbit internet. Als ik mijn pc via de 10meter kabel direct aansluit (zonder acces point ertussen) heb ik 100mbit internet. Hierdoor lijkt al mijn moeite voor niks geweest
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Edit: Nadat ik de stekker eruit heb gehaald om te kijken of de kleuren in de juiste volgorde waren geknepen door de monteur van KPN (dit was het geval, de kleuren zaten in de juiste volgorde met het klipje naar beneden) heb ik nog maar een 10mbit netwerk. Het lijkt dus dat door het eruit halen en erin stoppen van de stekker er nog meer aders 'verbroken' zijn. Dit moet wel bijna aan het knijpen door de monteur van KPN liggen ofniet?
[ Voor 15% gewijzigd door Janpietertje89 op 06-04-2016 18:49 ]