Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en kwam al snel op de Sony Bravia TVs uit. Nu heb ik nog twee modellen in de shortlist staan, de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart en de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8308C Zwart. Het enige verschil tussen beide toestellen is dat de 8305C een refresh rate van 100 Hz heeft en de 8308C een refresh rate van 120 Hz. Het prijsverschil is €180, wat ik best veel vind.
Uit de FAQ heb ik begrepen dat Blu-ray 24 fps is, wat precies eenvijfde van 120 Hz is, maar gewoon TV-signaal is 50 Hz en DVDs 25 Hz, wat dus beter zou zijn voor 100 Hz? Ik denk dat ik de TV voornamelijk zal gebruiken voor het kijken van Netflix en torrents, gamen, sporarisch voor gewoon TV en nooit Blu-ray of DVDs. Is het dan de moeite waard om €180 extra uit te geven voor 120 Hz?
Uit de FAQ heb ik begrepen dat Blu-ray 24 fps is, wat precies eenvijfde van 120 Hz is, maar gewoon TV-signaal is 50 Hz en DVDs 25 Hz, wat dus beter zou zijn voor 100 Hz? Ik denk dat ik de TV voornamelijk zal gebruiken voor het kijken van Netflix en torrents, gamen, sporarisch voor gewoon TV en nooit Blu-ray of DVDs. Is het dan de moeite waard om €180 extra uit te geven voor 120 Hz?