Processorkoeling voor NZXT H440 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iZAjz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Hallo luitjes,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe PC te bouwen en ik ga de NZXT H440 (zwart/rood) behuizing nemen.
Echter heb ik niet echt een idee wat voor koeling ik zou moeten nemen voor mijn processor, ik lees dat de ene koeling misschien wat hoog is en de andere weer te breed. Het moederbord heeft een 1151 socket.

Eventueel de afmetingen:
Hoogte 510mm
Breedte 220mm
Diepte 475,3mm

Build zover (met nog componenten die ik al heb):
Processor - Intel Core i5 6600k (misschien later overclocken, maar ben voorlopig nog niet van plan)
Moederbord - MSI Z170A Tomahawk
GPU - MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
Voeding - Corsair RM550X (550W)
Geheugen - Als het goed is DDR 3 Crucial Ballistix 4GBx2

Ik gebruik het voor van alles, gamen, designen (photoshop/illustrator), editing (video), evt streamen.

Suggesties?

[ Voor 34% gewijzigd door iZAjz op 06-04-2016 16:42 ]

Alle reacties

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
stock koeler.

je geeft on 0 informatie wat je moet koelen.. dit kan varieren van x tot x watt.

Verwijderd

Misschien beginnen met het plaatsen van je gehele build.

Verder, wat wil je doen met je pc? Wil je overclocken? Ga je alleen maar gamen?

• iZAjz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Oh ja tuurlijk, sorry. Heb het bericht aangepast.

Verwijderd

Ik hoop dat je DDR4 hebt gekocht, want anders kun je je DDR3 terugsturen. Dit gaat namelijk niet werken met dit specifieke moederbord.

Verder, wat is je budget, we kunnen wel een koeler van 100 euro aanraden, maar misschien wil je maar 20 euro uitgeven.

Ik denk dat dit wel een goede koeler is: pricewatch: be quiet! Dark Rock 3
Is stil (volgens de reviews) en geeft je een mogelijkheid om later een klein beetje te overclocken, mocht je dit willen doen. Persoonlijk zou ik sowieso overclocken, anders is het weggegooid geld, zo'n K-series processor met Z-chipset moederbord.

Verwijderd

In een H440 kunnen koelers tot 180mm hoog en daar valt bijna alles onder. Goede en mooie koelers zijn de hierboven voorgestelde be quiet! waar je aan toe kan voegen pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1 en pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition welke ook een mooi zwart uiterlijk hebben en redelijk betaalbaar zijn.
Pagina: 1