• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 13:57
Ik zoek een?
Smartphone :)
Ik heb nu de Sony Z3c hij bevalt erg goed, maar is helaas op de grond gevallen dus aan vervanging toe.

Wat is je budget?
300-400 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ..... + Eisen.
- Te bellen
- muziek te luisteren (via Bluetooth)
- filmpjes kijken (met telefoon speaker), dus de speaker zou een beetje fatsoenlijk geluid moeten produceren als ik de telefoon naar me toe gedraaid heb.
- spelletjes spelen, +/-1 uur per dag, merk dat dit vaak meeste batterij kost
- agenda bijhouden. Heb de apps daar al voor en wil geen kleiner scherm dan ik nu al heb. 4.6
- Fotos maken, hoeft geen super kwaliteit te zijn, maar wel beter dan gemiddeld.

- Min 32GB, of standaard al of met uitbreiding.
- Liefst zo stock android mogelijk, hoewel ik betwijfel dat ik het verschil echt ga merken. Ik werk voornamelijk met 3-4 homescreens en vind de balk die ik nu naar beneden kan trekken met de snelkoppelingen voor BT wifi enz erg handig maar dat hebben ze allemaal.
- Geen Samsung, of Apple.
- 1 dag met een lading. Als ik savond thuis kom (19.00) verwacht ik nog 30% te hebben.
- Niet te groot, vond de maat van de Z3C erg fijn, maar ietsje groter mag wel. Max 150x75x10

Wat heb je zelf al gevonden?
- Sony Z3C, zelfde waar ik tevreden mee was, maar is al 1,5 jaar uit. Wat toch lang is in de telefoon wereld, en ik wil graag wat nieuwer. Daarnaast is de glazen achterkant erg mooi maar ook een bron van irritatie als die weer bekrast wordt. Ja een protector zou dat verhelpen maar dan ben je de looks ook weer kwijt. Daarnaast wil ik graag Android 6.0 vanwege de permissie opties en wanneer deze op de Z3c komt weet ik niet.
- Sony Z5C, zou een logische opvolger zijn, echter deze is toch net wat duurder dan ik wil, en ik lees veel dat deze weer een slechtere batterijduur zou hebben dan de Z3c...
- LG G4, dit zit wel aan de max van afmetingen, maar ik begrijp dat groter snel went. Ga ik hiermee tegen de accu aanlopen omdat mijn spelletjes wel onder intensief vallen?
- OnePlus X, apart merk, maar oogt erg goed, wel vraagtekens bij de accu. Jammer dat ik hem niet in mijn handen kan houden voor een gevoel.
- LG Nexus 5X, Stock android fijn, maar geen geheugenslot. Ik loop nu wel al af en toe tegen mijn 32GB aan, nu kan ik wat filmpjes minder meenemen maar heb ze het het liefst allemaal natuurlijk. En in de toekomst heb je alleen maar meer nodig.
- Moto X Play, zou qua specs ook in mijn rijtje passen, maar nog niet alles van gelezen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals je ziet is mijn lijstje nog te groot. Terwijl een knoop doorhakken wel nodig gaat worden. Dus graag jullie meningen om wellicht sneller tot een conclusie te komen.

- Squeeek !!!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Zou gerust een Nexus 5x halen, 32GB is nu soms onder de 300 euro te vinden als je even wacht op het goede moment. Heeft verreweg de beste prijs-prestatie verhouding in mijn ogen. 5,2'' inch scherm tov 4,6'' inch van je z3c is een mooie stap.

Kortom een mooi toestel waar je zo weer minimaal 2 jaar meevooruit kunt. Heb zelf de Nexus 6 (en 9) en mijn vriendin heeft een 5x, merk weinig verschil met de 2gb Ram tov mijn 3GB ram in de Nexus 6. Stock android is ideaal, geen bloatware en alles zelf in te stellen. Grootste pluspunt bij de Nexus 5x is toch wel de Fingerprint, geweldige functie! Had niet gedacht dat het zo makkelijk werkte, als ik na het gebruik mijn eigen telefoon weer pak mis ik het toch wel heel erg. Kortom, een functie die je misschien niet direct mee hebt genomen in je eisen maar waar ik toch eens naar zou kijken bij je overwegingen.

eventueel is otg kabeltje met een usb stick de beste oplossing om meerdere films mee te nemen onderweg.

Tot slot, zou niet weer gaan voor een z3c. Alweer een toestel uit Q3 2014, zou ik toch gaan voor een recenter toestel.

[Voor 5% gewijzigd door Purehz op 06-04-2016 16:24]

• Ekitch
Dat was precies mijn redenatie om niet voor de Z3c te gaan idd.

maar wat bedoel je met zo'n otg kabeltje? Kan ik daar ook mijn WD passport op aansluiten?

- Squeeek !!!

• Purehz
OTG kabel is een kabel met aan de ene kant een micro usb USB type-C aansluiting die je in je telefoon doet, en aan de andere kant een USB ingang voor een USB stick met daarop bijvoorbeeld films/muziek etc.
http://www.banggood.com/W...Adapter-Port-p-50829.html

Of je harde schijven erop kunt aansluiten weet ik niet, schijnt wel te kunnen maar werkt waarschijnlijk niet zo makkelijk als een stickie, een harde schijf heeft stroom nodig door die usb en dat zal voor problemen zorgen.

• Ekitch
IC, klinkt idd als een goeie oplossing, zo had ik er nog niet over nagedacht.

Zou zo'n USB stick niet ook gelijk kunnen?
Kingston DataTraveler microDuo 3C 32GB Wit

- Squeeek !!!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zou kunnen maar de USB-C kant heb je niks aan, dat zit niet op mobiele telefoons.

• Ekitch
?? USB 2.0 (Type-C) is toch de nieuwe variant die er op de nexus zit? ipv Micro-USB.

Welke gelijk is aan de kleine kant van die datatraveler.

- Squeeek !!!

• Purehz
Type C zit inderdaad op de Nexus 5x, Die USB stick zou gewoon moeten werken!
Was in de war met mn eigen OTG kabel icm Nexus 6 welke wel Micro usb is :P

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik ben heel erg tevreden met mijn Moto X Play. Waar je wel aan moet wennen, zeker ten opzichte van je Z3c, is dat hij erg groot is. Daar tegenover staat wel een geweldige accuduur en goede prestaties.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:03:
Dat zou kunnen maar de USB-C kant heb je niks aan, dat zit niet op mobiele telefoons.
Welkom in de moderne wereld, waar USB 3.0 Type C gewoon op de nieuwe telefoons zit, ipv de oude Micro USB :)

• Ekitch
acidd91 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:13:
Ik ben heel erg tevreden met mijn Moto X Play. Waar je wel aan moet wennen, zeker ten opzichte van je Z3c, is dat hij erg groot is. Daar tegenover staat wel een geweldige accuduur en goede prestaties.
Ja daarom is de OnePlus X nog op mijn lijstje. 1cm kleiner is best wel flink.

- Squeeek !!!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:49
Ik heb zelfs sinds enkele weken na de release van de OnePlus X hem in gebruik. Hij bevalt erg goed zijn nog enkele kleine dingetje die ik anders had gezien maar niet erg storend. Batterij gaat gemiddeld een hele dag mee wat in mijn geval neer komt op 4.5 tot 5.5 uur SOT(screen on time) voor mij ruim voldoende. Hierbij heb ik continu wifi, 3g/4g en de helderheid van het beeld op 75%. Mocht je 3g/4g niet aan hebben en rustig een filmpje kijken in het donker met dus de helderheid op het laagst dan kan je soms 7 uur SOT halen. Met het hoesje dat je standaard bij de telefoon krijgt ligt de telefoon goed in de hand, zonder hoesje overigens ook behoorlijk veel grip door de zijkanten van de telefoon die geribbeld zijn. De screenprotector die standaard meegeleverd wordt is een plastic ding dat je het best meteen kan weggooien en kan vervangen voor een glazen. Ik merkte dat bij de meegeleverde screenprotector dat het beeld stroef aanvoelde en mijn vingers niet goed konden ''schuiven'' over het beeld.

Je zegt dat de glazen achterkant van je Z3C een irritatie bron is door de glazen achterkant waar krassen op komen. Heb tot op heden geen krassen op de Oneplus X die ook een glazen achterkant heeft. Dit komt mede doordat ik hem nagenoeg altijd in het bijgeleverde hoesje heb zitten maar ook omdat de achterkant van het zelfde glas is gemaakt als de voorkant (gorrilla glas 3).

Een ander puntje dat je graag wilt hebben is een goede camera ik ben zeer tevreden over de rear camera een 13mp camera. Het enige nadeel is dat hij tot op heden niet erg goed presteert in donkere omgeving. De front camera is naar mijn ervaring een stuk beter dan gemiddeld een 8mp camera.

Ook zou de Oneplus X ruim binnen je budget vallen hij is namelijk 269 euro en gratis verzending.

Mocht je nog vragen hebben overs de Oneplus X vraag gerust of stuur een privébericht.

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:49
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:16:
[...]

Welkom in de moderne wereld, waar USB 3.0 Type C gewoon op de nieuwe telefoons zit, ipv de oude Micro USB :)
Persoonlijk zie ik zelf het nut er niet erg van in. Ja de Micro USB is wat verouderd en wat langzamer maar wees nou is eerlijk hoe vaak gebruik je het nou echt voor bestanden die relatief groot zijn. Want bij kleine bestanden hoef je maar enkele seconden langer te wachten.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
CCJJVV schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:54:
[...]

Persoonlijk zie ik zelf het nut er niet erg van in. Ja de Micro USB is wat verouderd en wat langzamer maar wees nou is eerlijk hoe vaak gebruik je het nou echt voor bestanden die relatief groot zijn. Want bij kleine bestanden hoef je maar enkele seconden langer te wachten.
De omkeerbare stekker daarentegen is wel prettig!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee