Vervanger voor mijn ACER AL1916

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Momenteel heb ik een computer op mijn bureau staan die nog wel even meekan, maar het scherm wordt wel aan de kleine kant. Ik heb het scherm al bijna 8 jaar schat ik. Het vervelende aan dit scherm is dat mijn kamer zo staat.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2vlws9y.png

In mijn huidige scherm schijnt zowat vanaf 13.00 uur de zon in het scherm. Dan moet ik dus al het gordijn dicht doen om nog leuk een serie te kunnen kijken. Vooral bij donkere series is dit al een stuk lastiger. Wat doe ik er voornamelijk op? Af en toe gamen, photoshoppen, maar vooral series kijken. Vaak zet ik ze door via HDMI naar mijn TV, maar toch wil ik wel vaker kijken via de PC zelf.

Mijn budget is maximaal 130 euro. Ik twijfel of hoger dan 22" op mijn bureau gaat passen. Voor mijn idee is HDMI een must als het gaat om een nieuwe aansluiting voor het scherm. Ik kijk nu nog via een VGA aansluiting en met HDMI zou al een stuk mooier beeld zijn. Tweedehands lijkt mij niet echt wat. Ik heb geen merkvoorkeuren.

Ik heb de onderste vier geselecteerd, heel veel specificaties zijn gelijk of weinig grote verschillen. Zijn er zaken waar ik op moet letten? IPS zou het beste zijn? Is dit geen probleem met mijn raam naast een scherm. Ik ben de laatste tijd wel eens bij de Makro en Media Markt naar verschillende modellen gaan kijken, maar het is allemaal niet zo heel erg veel in het assortiment.
http://tweakers.net/price...694;447409;465912;446711/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Niemand die voor deze wensen en deze lijst een voorkeur kan aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 09:43
pricewatch: LG 29UM57-P Zwart
bevat ips, mooie kijkhoeken.
en gewoon een groot scherm, niks negatiefs om op te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

mathijsbaks2000 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:19:
pricewatch: LG 29UM57-P Zwart
bevat ips, mooie kijkhoeken.
en gewoon een groot scherm, niks negatiefs om op te merken
Mooi man. Meteen 2x boven budget. En veeeel te groot.

Ontopic:

Die laatste BenQ lijkt me wel een goede deal, echter is de lage reactiesnelheid niet echt fijn voor gaming, dan ben je beter af met de eerste BenQ. Design is smaak kwestie.

[ Voor 21% gewijzigd door nelizmastr op 08-04-2016 16:59 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsbaks2000
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 09:43
oh,
sorry had ik geen rekening mee gehouden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:53
De vraag gaat zijn of deze schermen het probleem met de zon oplossen. Geen mogelijkheid om het bureau te draaien zodat je de achterkant naar het raam wijst? (wss zal dan de raam niet meer opengaan zekers?)

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Arator schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:27:
De vraag gaat zijn of deze schermen het probleem met de zon oplossen. Geen mogelijkheid om het bureau te draaien zodat je de achterkant naar het raam wijst? (wss zal dan de raam niet meer opengaan zekers?)
Natuurlijk is dat geen optie, dat zou echt heel lelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34irdqf.jpg

Ik heb het even opgemeten. Ik zou hier maximaal kunnen kijken naar een scherm dat 55 tot 56 cm breed is.
In de Pricewatch kom ik er dan veel van 23 inch en sommige van 24 inch tegen in mijn prijsklasse.

Als ik mijn budget iets opschroef kom ik een LG 24 inch tegen die een Anti-Glare coating heeft.

http://www.monitorstore.n...181096/lg-24mp47hq-p.html
net als
http://www.monitorstore.nl/product/633379/asus-vc239h.html

Is dit nog iets dat interessant is om het budget iets voor te verhogen?

[ Voor 20% gewijzigd door De-Hamster op 09-04-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Iemand anders nog een aanvulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:46

deepvreezo

Redacteur
Die van LG lijkt me prima. Al zou ik voor het kijken van series eerder een monitor met VA-paneel nemen vanwege het hogere contrast. De BenQ GW2470H bijvoorbeeld, die past binnen het budget (en op het bureau). De responstijd ligt waarschijnlijk wel wat hoger, dus voor gamen zou een IPS-monitor, zoals de 23"- en 24"-modellen in je bovenstaande post, wellicht geschikter zijn.

Wat betreft de omgeving: ik denk dat een helderder scherm het meest helpt bij invallend licht. Een nieuwe monitor, welke je ook koopt, zal hoogstwaarschijnlijk wel helderder kunnen dan een scherm dat al acht jaar is gebruikt. Zou je niet iets van een luxaflex kunnen installeren voor het raam? Wanneer je die sluit, is het niet meteen zo'n donker hol in de kamer als met gordijnen voor het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:53
Is er nog ruimte te winnen door je speakertjes te verplaatsen of evt gedeeltelijk achter een nieuwe monitor te zetten? (ik zit hier op een 24"samsung 2443BW van 56cm breed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:12
Ik denk dat je moet zoeken naar een (mat) AMVA scherm.
Zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/compare/530597;466777/ ?

Uiteraard kun je het gewoon proberen en als het niet bevalt weer inpakken en terugsturen (kost je hooguit 1x extra verzendkosten).

[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 29-04-2016 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Bedankt allemaal voor het advies en de LG24 inch is zojuist geplaatst. Een klein probleem is dat mijn videokaart 1 HDMI ingang heeft. Het scherm zit nu dus op die ingang. Ik had hier een HDMI kabel inzitten van 15 meter die langs de kamer gaat en zich verbindt met de TV.

Ik zie dat je met een HDMI splitter signaalsterkte verliest en met langere afstand zelfs helemaal geen signaal meer hebt.

Is hier een handige oplossing voor?

Mijn pc staat in de inventaris:
gallery: De-Hamster

Ik heb een HDMI en een poort waar voorheen het scherm op aangesloten zat. Dit was een VGA aansluiting vanuit het scherm met een omvormer naar de videokaart toe. Ik vermoed een omvormer naar DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

De LG heeft een VGA ingang. Dan sluit je die daar toch op aan. Een DVI/VGA adapter heb je blijkbaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
Anoniem: 660294 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:14:
De LG heeft een VGA ingang. Dan sluit je die daar toch op aan. Een DVI/VGA adapter heb je blijkbaar al.
Leek mij ook een mogelijkheid, maar toen ging de resolutie maar tot 1600 x 1200 en ik kon de pinnetjes nier vastdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:51
De-Hamster schreef op zondag 08 mei 2016 @ 08:25:
[...]

Leek mij ook een mogelijkheid, maar toen ging de resolutie maar tot 1600 x 1200 en ik kon de pinnetjes nier vastdraaien.
Wat voor resolutie heeft je LG dan? Ik dacht dat dat een 1920 x 1080 model was, heb je je desktop wel op 16:9 staan? Want 1600 x 1200 is een 4:3 resolutie en is maar net iets minder pixels dan 1080p. VGA ondersteunt een maximale resolutie van 2048 x 1536.

Dat je de pinnetjes niet kunt vastdraaien is toch geen probleem, zolang je de pc of monitor niet verplaatst, verlies je de verbinding niet. En HDMI kabels hebben toch ook geen schroefjes meer.

Je zou ook een DVI naar HDMI converter of kabel kunnen kopen, bv pricewatch: Gembird HDMI/DVI.

[ Voor 12% gewijzigd door MacPoedel op 08-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Gewoon via VGA zou moeten werken inderdaad.

Anders zou ik gewoon een DVI naar HDMI kabel kopen: http://tweakers.net/categ...YbDzVY2jkXvL7yb44qK6mUsoH

Van mini displayport naar HDMI kan ook, maar die zijn vaak duurder.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 08-05-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar je videokaart heeft toch DVI uit (2x zelfs)? Dan sluit je toch je TV aan via HDMI, en je LG via een DVI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
De LG heeft geen DVI poort, alleen VGA en HDMI.
Aangezien HDMI van de videokaart al in gebruik is en VGA (blijkbaar) niet optimaal werkt, zul je een andere digitale poort van de videokaart om moeten zetten naar HDMI (mini-DP of DVI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Je kunt het volgende proberen:
ccc vision center --> my VGA displays --> properties VGA display --> unbox the EDI thing --> maximum res. 1920x1080.

Overigens zou ik toch opteren voor een DVI kabel zoals boven aangegeven

[ Voor 20% gewijzigd door Praetextatus op 10-05-2016 12:29 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1