Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Mijn vraag
Moet ik hem laten repareren

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 5.1 ik heb de Xperia c5 ultra. Met mediatek processor

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
de telefoon deed niks meer. Heb van alles geprobeerd uiteindelijk weer aangekregen. Maar nu laadt hij een stuk langzamer. En ik de batterij snel op. Binnen 10 minuten 5 a 6% eraf bij browsen op het internet met helderheid op 20%. Moet ik hem laten repareren. En komen daar kosten overeen. Aangezien er wel garantie opzit nog 22 maanden
rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:50:
[...]

In dat geval kun je even contact opnemen met de winkel waar je het ding gekocht hebt, die kunnen je precies vertellen hoe de garantie procedure in zijn werk gaat.

Ik begrijp ik in ieder geval uit je OP dat je nog 49 dagen garantie hebt. (Lijkt me sterk met een toestel van pas 7 maanden oud, maar goed)

Aan je verhaal te lezen lijkt het er in ieder geval op dat je accu brak is. Is deze verwisselbaar?
en 27 dagen.
En heeft er iemand ervaring met opsturen van tel naar een Sony maker? :> ;)

wat heb ik gedaan:
een hard reset uitgevoerd
telefoon lang op de lader laten hangen ruim 7 uur
de telefoon 3 uur lang uitgezet en daarna weer aan

sorry heb het aangepast heb de telefoon pas vanaf 3 maart

[ Voor 46% gewijzigd door androidfreaker op 06-04-2016 15:53 ]

Beste antwoord (via androidfreaker op 06-04-2016 19:33)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
androidfreaker schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:47:
[...]

heb ik ook al gedaan. maar dan nog loopt hij snel leeg.
In dat geval kun je even contact opnemen met de winkel waar je het ding gekocht hebt, die kunnen je precies vertellen hoe de garantie procedure in zijn werk gaat.

Ik begrijp ik in ieder geval uit je OP dat je nog 49 dagen garantie hebt. (Lijkt me sterk met een toestel van pas 7 maanden oud, maar goed)

Aan je verhaal te lezen lijkt het er in ieder geval op dat je accu brak is. Is deze verwisselbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-04-2016 15:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Geen vraag? Dat wordt lastig antwoord geven dan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 5.1
Je gebruikt alleen software, zonder hardware! Heel bijzonder.
Moet ik hem laten repareren
Ik gok dat dit de vraag is? Ik zou het niet doen. Telefoon functioneert geloof ik nog prima. 8)7

Goed nu zonder gein. Zou je je topic start even willen aanpassen naar iets leesbaars en precies vertellen wat het probleem is en welke stappen je zelf al hebt ondernomen om het op te lossen. Dit maakt het voor ons makkelijker om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
begin eens met een factory reset. Wellicht staan er rotte apps op die je CPU zodanig bezig houden dat je accu er snel van leeg loopt (en het opladen dus ook langer duurt).

je kan het ook anders aanpakken, maar dat is een stuk meer werk en bied minder zekerheid. Zorg er bij een reset wel voor dat je niet automatisch al je apps terug laat zetten.

als dit niks uithaalt, is mogelijk je accu gaar, vaak zit daar een kortere garantie op dan op de rest van het toestel, wat bij jou het geval is kan je het beste zelf checken bij sony

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Prulleman schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:46:
begin eens met een factory reset. Wellicht staan er rotte apps op die je CPU zodanig bezig houden dat je accu er snel van leeg loopt (en het opladen dus ook langer duurt).

je kan het ook anders aanpakken, maar dat is een stuk meer werk en bied minder zekerheid. Zorg er bij een reset wel voor dat je niet automatisch al je apps terug laat zetten.

als dit niks uithaalt, is mogelijk je accu gaar, vaak zit daar een kortere garantie op dan op de rest van het toestel, wat bij jou het geval is kan je het beste zelf checken bij sony

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-04-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
[...]

dat is wel handig om te vermelden in de start post, dan had ik dat niet voor niks hoeven typen ;)

probeer ook eens een app als deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

mogelijk kan je daarmee achterhalen of er een app je telefoon wakker houd. Als dat niet het geval is, is je accu mogelijk stuk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
[quote]rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:50:
[...]

[/quote

bedankt voor je antwoord.
ik had belsimpel aan de lijn. maar die stuurde me naar de site. op de site stond dat ik met sony moest bellen. sony die had een hele waslijst aan dingen wat ik moest gaan proberen. heb ik ook gedaan zo was de probleem opgelost zeiden ze. nou dus mooi niet :( :( :( .
dus zal ik weer moeten bellen om mijn mobiel op te moeten sturen. en daarna ben ik hem ruim 2 weken kwijt. wat ik niet erg prettig vind aangezien ik voor school en werk grotendeels de telefoon gebruik voor verschillende dingen. dus daarom eigenlijks de vraag zal ik hem laten repareren, enzitten err kosten aan verbonden?

[ Voor 4% gewijzigd door androidfreaker op 06-04-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

androidfreaker schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:59:
dus zal ik weer moeten bellen om mijn mobiel op te moeten sturen. en daarna ben ik hem ruim 2 weken kwijt. wat ik niet erg prettig vind aangezien ik voor school en werk grotendeels de telefoon gebruik voor verschillende dingen.
Zo werkt het helaas met garantie, je toestel is altijd een aantal weken weg. Waarschijnlijk wel langer dan twee weken.

Overigens hoef je niet nog een keer te bellen, want ze jullie je waarschijnlijk gewoon weer doorsturen naar de website.

offtopic:
In de bovenstaande reactie gaat iets mis met de quote tags en je hebt mijn reactie nou gequote in de OP, is dat de bedoeling? Verder is het misschien handig als je je reactie even doorleest voordat je hemt post. Er staan veel spelfouten in en er missen hier en daar woorden en ontbreken letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:05:
[...]

Zo werkt het helaas met garantie, je toestel is altijd een aantal weken weg. Waarschijnlijk wel langer dan twee weken.

Overigens hoef je niet nog een keer te bellen, want ze jullie je waarschijnlijk gewoon weer doorsturen naar de website.

offtopic:
In de bovenstaande reactie gaat iets mis met de quote tags en je hebt mijn reactie nou gequote in de OP, is dat de bedoeling? Verder is het misschien handig als je je reactie even doorleest voordat je hemt post. Er staan veel spelfouten in en er missen hier en daar woorden en ontbreken letters
de xperia c5 ultra staat er niet tussen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

androidfreaker schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:27:
[...]
de xperia c5 ultra staat er niet tussen :( :(
Waar niet tussen en anders moet je toch BelSimpel nog even bellen. ;)
Pagina: 1