Toon posts:

Vastloper bij gebruik TVPC kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al jaren de miro PCTV pro kaart. Ik ben nu overgegaan op een AMD chip met een Asus A7A266 mobo. Prachtig, alleen bij het opstarten van de TV-kaart software loopt het systeem muurvast.Ik kan nergers bronconflikten vinden.Alle drivers heb ik al vernieuwd.De kaart is niet defect!. Wie weet raad.

Verwijderd

Het ligt volgens mij gewoon aan de chipset,
toevallig een VIA chipset??

Verwijderd

Heb ik soms ook last van. Maar bij mij loopt ie 1 op de 10 keer vast, dus daar is nog mee te leven.

Ik heb een Abit KT7 Raid en ook een Miro PCTV Pro.
Volgens mij zit er gewoon een fout in de software icm de chipset.

Verwijderd

heb een k7t turbo met een duron proc + miro studio pctv

soms loopt het op een heel raar manier vast:

- windows crasht
- foutmelding hardeschijfongeldig / onleesbaar
-reseten helpt niet, windows wil niet starten
- een coldboot helpt pas

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 16:19
Ik zelf heb een Abit Kt7-raid mobo en een PCTV rave er op (zelfde drivers als de gewone en de pro) en hij loopt eigenlijk nooit vast. daarbij deelt hij het irq ook nog eens met de Usb poort. (alles draait onder win2k)

Verwijderd

de A7A266 heeft een Ali chipset toch ? :?

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je er toevallig een SB Live inzitten? Probeer in dat geval 'Allow LPT interrupt sharing' is aan te zetten bij de SB16 emulatie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 18:57 schreef burnin het volgende:
de A7A266 heeft een Ali chipset toch ? :?
klopt als een bus. Ik heb de nieuwste versie opgehaald maar dat hielp dus ook niet.

Probleem is opgelost Hoe?Hoewel er geen enkele foutmelding kwam ben ik toch alle instellingen langs gelopen.Ik heb nogmaals alle pci sloten vrijgemaakt en ze een voor een uitgeprobeerd. (voor de zoveelste keer) Het lag aan het toegekende geheugenadres. Ik heb werkelijk geen idee hoe je die kan forceren maar door de kaart meerder keren in hetzelfde slot te proberen gaf windows er telkens een ander adres aan.

thanx voor de reactie :)
Pagina: 1