• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hallo,

ik ben research aan het doen voor een compacte build.
echter wil ik graag weten wat de nadelen zijn van een mitx moederbord.

ik snap dat met maximaal 2 geheugenslots nadelig kan zijn
en ook dat r maar 1 pci slot is nadelig kan zijn.
maar zijn er nog andere nadelen.

wat ik gezien heb is dat veel mitx een stekker van 4 voor de cpu hebben in plaats van 8 zoals bij m atx, is dit ook een nadeel dat de voeding voor de cpu beperkt is hierdoor?

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
ronald92 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:48:
wat ik gezien heb is dat veel mitx een stekker van 4 voor de cpu hebben in plaats van 8 zoals bij m atx, is dit ook een nadeel dat de voeding voor de cpu beperkt is hierdoor?
Ik heb m-atx, en heb ook gewoon stekker van 4..

Verwijderd

Zolang je niet gaat overklokken maakt een 4 of 8 pin cpuastekkeransluiting niet uit. Een populair bord als de pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI heeft ook een 8 pins en daarmee kan je niet overklokken.

De onboard functies van mITX borden wordt steeds uitgebreider waardoor je buiten een PCIe z16 slot, geen insteeksloten meer nodig hebt.

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:59:
Zolang je niet gaat overklokken maakt een 4 of 8 pin cpuastekkeransluiting niet uit. Een populair bord als de pricewatch: Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI heeft ook een 8 pins en daarmee kan je niet overklokken.

De onboard functies van mITX borden wordt steeds uitgebreider waardoor je buiten een PCIe z16 slot, geen insteeksloten meer nodig hebt.
ik wil verder niet gaan overclocken, had zelf
http://tweakers.net/pricewatch/476475/msi-h110i-pro.html
in gedachten.

alleen vroeg ik mij af of de power delivery nadelig beïnvloed zou worden door de 4 pins stekker.

maar bedankt voor de info!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
ronald92 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:03:
[...]

ik wil verder niet gaan overclocken, had zelf
http://tweakers.net/pricewatch/476475/msi-h110i-pro.html
in gedachten.

alleen vroeg ik mij af of de power delivery nadelig beïnvloed zou worden door de 4 pins stekker.

maar bedankt voor de info!
nee hoor, ik heb zelf een z77 moederbord met 4 pins cpu stekker en daarmee kan ik mijn 2500k ook nog gewoon overklokken. En die verbruikt waarschijnlijk meer dan de processor die jij er in zult stoppen.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW