Toon posts:

ABIT-BE6-II moederboard en Win2K.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig (geweest) met het installeren van Windows 2000. Op zich geen probleem, maar toch wel wat opmerkingen/vragen.

Ik heb een Abit BE6-II moederboard met daarop een UDMA66-controller, en deze controller veroorzaakt nog al wat ellende.

Als ik de nieuwste drivers voor deze controller gebruik, dan klapperen mijn HD's enorm, vooral bij het uitzetten, zijn ze duidelijk hoorbaar.

Als ik de drivers gebruik die Abit op zijn homepage heeft staan zijn de HD's perfect stil, maar heb ik een ander probleem.

Als ik een grote file (bijvoorbeeld AVI-film) kopieer van de ene HD naar de andere, blijft hij steeds hangen, en kopieert niet verder. In een readme file bij de driver wordt dit probleem erkend, en zou met de nieuwste drivers opgelost moeten zijn, niet dus......

Wie heeft ook zo'n moederboard en draait op Windows 2000 ? Herken je deze problemen ?

En de andere Windows2000 gebruikers....welk moederboard hebben jullie ?

Ik wil graag overstappen naar Windows2000, maar misschien is het beter om een ander moederboard aan te schaffen. Hebben jullie tips/ideeën ?

Verwijderd

ik heb m uiteindelijk na veel gekloot wel stabiel gekregen, maar het was zoow retetraag dat ik die UDMA66 maar uit heb gezet en alles nu via de UDMA33 laat lopen... highpoint sucks :(

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik ken het! heb dan wel een BE6 -1, maar ik heb precies hetzelfde, of klapperen of problemen met kopieren.

Belegen_Kaas hoe heb jij dat hele zootje op UDMA33 gekregen?? gewoon in het blauwe Highpoint Bios scherm????

Greetz

Simon

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

ik bedoel op de UDMA33 controller, die highpoint moet je gewoon helemaal niet gebruiken, highpoint = allende

als je toch UDMA66 of 100 wil moet je ff een los kaartje kopen

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem op UDMA33 zet, kan je de UDMA66 in je BIOS uitschakelen, en sluit je de HD's aan op de gewone (zwarte) IDE-connectoren. Maar toch zonde voor de snelheid.

Tevens heb je dan minder IDE aansluitmogelijkheden. 4 i.p.v. 8.

Ik heb het nu wel draaien maar bij het uitschakelen klapperen de HD's en bij het weer opstarten hoor je dat de HD's weer helemaal op toeren moeten komen. Lijkt mij niet zo best voor de levensduur van die HD's.

Ik denk dat ik eens een los UDMA66/100 kaartje ga proberen, lijkt me geen slecht idee.

Verwijderd

ik heb een be6-II 1.2 (volgens de sticker) maar hier zit bios UK op (op de site alleen te vinden onder rev 2.0 ?!, maar hier werkt de HPT370 (raid niet in gebruik, wel 1x dma100 voor hdd) en de normale dma33 voor de rest en dat werkt goed..

/offtopic

ik wil een celly 800 (100mhz fsb) gebruiken in ding, maar als ik een 1.2 bios wil flashen zegt de flash dat bios id niet herkend is ofzoiets

/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost :

Ik heb een Promise Ultra100 Tx2 PCI-kaartje geplaatst, en de onboard HighPoint UDMA66 in de BIOS uitgeschakeld.

Alles werkt nu perfect, scheelt nog een IRQ ook (die HighPoint gebruikt er 2) en is uiteraard sneller. >:)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
Ik heb een hele tijd geleden met mijn Abit BE6-II (met natuurlijk de beruchte hpt366 chip >:)) en Windows 2000 ook erg veel problemen gehad, namelijk dat de hpt366 dus gewoon ontiegelijk veel vastlopers veroorzaakte, en toen heb ik em met wat klooien in de bios dus nog helemaal stabiel gekregen (en dan bdoel ik dus ook ECHT rete stabiel :D... Maar nu heb ik gistere dus de bios moeten resette omdat ie nie meer bootte want ik had in de bios zitte klooien (was ff vergete dat ik ook nog dipswitches had, maja, das nu te laat :( ) En nu heb ik dus weer dezelfde problemen als toen, constante vastlopers, nu heb ik dus maar tijdelijk alles aan mijn IDE1 en 2 gehangen, maar das ontiegelijk brak omdat ik 2 hdd's en 2 cdroms heb, waarvan 1 fikker...
Mijn huidige configuratie die normaal altijd goed werkt:

Abit BE6-II (met de hpt366 dus)
Intel Pentium III 933EB
Asus conversie bracket slot1 > socket370
3x 128mb pc133

Diamond Viper v770 (AGP)
Hauppauge WinTV PCI FM (PCI-1)
Realtek 8139 netwerkding :) (PCI-2)
Creative Soundblaster 128 (PCI-4)

Western Digital 20GB 7200rpm
Maxtor 30GB 7200rpm

Philips PCRW404 4x4x32x
Philips 32x

Ik hoop dat er misschien hier wat meer weet wat ik zou kunnen doen om et ding weer goed stabiel te krijgen, aangezien ik destijds niet goed wist wat ik allemaal ingesteld had |:(

:?
Pagina: 1