Toon posts:

GTX 680 Upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat ik met mijn GTX 680 moeite krijg de nieuwste games op maximale instellingen af te spelen.
Ik vraag mij af of het tijd wordt om te gaan upgraden. Zijn er kaarten welke een stuk beter presteren en iets van € 400 kosten?

De samenstelling van mijn pc is als volgt:

Scythe Mugen 3 RevB
EVGA2GB D5 GTX680
INT Core i5-3570K
8GB Vengeance werkgeheugen.

Kunnen jullie wat tips geven?
Wellicht de GTX 970? of is de performance wist niet genoeg?
Wil eigenlijk nog wel 2 jaar kunnen gamen met de nieuwe kaart.

Alle reacties

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Is het erg om niet op maximale instellingen te spelen? Je zou dan namelijk kunnen wachten op Polaris/Pascal en die zullen je betere prestaties per Euro geven dan de huidige generaties.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

http://www.techpowerup.co...0_Ti_XtremeGaming/23.html

Een GTX680 zal rond de GTX760 moeten zitten.

Het snelste wat nieuw voor 400 euro gaat krijgen, is de pricewatch: Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5. Een 390 of GTX970 zijn ook interessant.

Echter, zoals Nitrox zegt, je zou kunnen wachten tot iig duidelijk[er] is wanneer Polaris en Pascal uitkomen, al zou ik niet automatisch uitgaan van betere bang/buck, wel van betere performance/watt.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:54

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie tips. Enig idee wanneer er meer bekend wordt over deze nieuwe generatie? Ik denk dat het wellicht verstandig is even te wachten op de nieuwe generatie.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je zou kunnen doen, is bijvoorbeeld een GTX 970 scoren en die verkopen als de nieuwe generaties uitgebracht zijn. :) Dan heb je voor nu een upgrade en kost het je een klein beetje, als je met de nieuwe GPU's de GTX 970 verkoopt.

Op welke resolutie met welke settings wil je trouwens gamen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2016 14:04 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:59:
Dank voor jullie tips. Enig idee wanneer er meer bekend wordt over deze nieuwe generatie? Ik denk dat het wellicht verstandig is even te wachten op de nieuwe generatie.
Ik vermoed(maar weet het uiteraard niet zeker) dat we op de GPU Technology Conference nog wel iets van info zullen krijgen van nvidia. het loopt tot 7 april. anders is er in mei nog computex.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:03:
Wat je zou kunnen doen, is bijvoorbeeld een GTX 970 scoren en die verkopen als de nieuwe generaties uitgebracht zijn. :) Dan heb je voor nu een upgrade en kost het je een klein beetje, als je met de nieuwe GPU's de GTX 970 verkoopt.

Op welke resolutie met welke settings wil je trouwens gamen? :)
Ik wil gaan gamen op 2560x 1080 :)
En als het kan met alle toeters en bellen afhankelijk van de stabiliteit van de FPS uiteraard.
Speel op 1 scherm trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 15:08 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:57:
Ik wil gaan gamen op 2560x 1080 :)
En als het kan met alle toeters en bellen afhankelijk van de stabiliteit van de FPS uiteraard.
Speel op 1 scherm trouwens.
Dan zou je zelfs een GTX 980 kunnen overwegen, die kun je later immers ook verkopen, als de nieuwe GPU's uit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ga er eens goed over nadenken. de GTX 980 is wel boven budget, maar haalt wel mooie scores in diverse benchmarks. Wellicht dat ik met deze kaart dan wel weer even vooruit kan de komende 2 jaartjes :) Dank voor het meedenken in ieder geval!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:30:
Ga er eens goed over nadenken. de GTX 980 is wel boven budget, maar haalt wel mooie scores in diverse benchmarks. Wellicht dat ik met deze kaart dan wel weer even vooruit kan de komende 2 jaartjes :) Dank voor het meedenken in ieder geval!
Ga gewoon voor een 970 die dingen klokken goed over en daarmee heb je bijna dezelfde prestaties als een 980 en het scheelt aardig wat geld ;)
Pagina: 1