Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schermen delen tussen windows, ubuntu en android.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• N13ls96
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Hoi iedereen, ik ben Niels en ben nu al enige tijd lid van tweakers en ik heb het hier prima naar mijn zin.

Ik heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat een bedrijf bezig is/was met het ontwikkelen van software om je scherm te delen tussen windows en ubuntu, alleen naar ik weet is dat niks meer geworden(bedrijf is failliet gegaan dus ;w ).

Nu is mijn vraag: Bestaat er (gratis) software om je scherm uit te breiden tussen windows, ubuntu en android :) ?
Dus geen teamviewer-achtige programma's, maar echt een of meerdere programma's om meerdere schermen te gebruiken vanuit 1 dekstop(via wifi bijvoorbeeld). Het splashtop pakket werkt prima, alleen is dat niet te gebruiken met 3 apparaten of meer dus ook ;w . De set-up waarmee ik dit uit wil proberen is als volgt:
Laptop met windows 7, Computer met Ubuntu, Tablet met android en eventueel nog meer systemen als dat mogelijk is. Ik zou dus via mijn laptop zowel mijn computer als mijn tablet ook kunnen besturen, en andersom 8)7 , wat erg handig zou zijn voor bijvoorbeeld de videobewerkingsprogramma's die ik gebruik.

Kan iemand mij verder helpen of heeft iemand eventueel een link naar een forum waar meer info op staat? Alle hulp: _/-\o_

;)
Niels

Alle reacties

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:02
Vanaf je laptop je PC besturen is heel simpel: VNC - zo werk ik al jaren vanaf mijn Mac soms op een Ubuntu servertje, en je hebt gewoon een extra window waar je de desktop van je ubuntu ziet.
Finder -> cmd + K -> vnc://ip.van.server.
Installeer dan op je server een programma als RealVNC, deze is gratis te gebruiken (of een van de vele andere VNC servers)
Voor de PC is er ook voldoende VNC viewers te vinden.

Via een ander programma moet je dan op zoek naar een controle manier voor je Android; die zal er vast wel zijn. Er is echter geen software die unaniem alles kan aansturen.

Ga dus voor losse software, en dan VNC + android specifieke oplossing

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin88 op 06-04-2016 12:11 ]

• N13ls96
Edwin, Dankjewel voor je hulp dat stel ik op prijs.
Wat ik dus bedoel, is dat ik bijvoorbeeld als ik mijn muis naar rechts doe dat hij bij mn tablet terecht komt, en als ik heb vanuit mijn windows laptop naar links doe dat hij in ubuntu uit komt. Dus niet met een extra venster in jou scherm maar met meerdere fysieke schermen, alleen bestuurd vanaf 1 pc.
Jou oplossing is ook een goede, echter is mijn ervaring met VNC niet geweldig goed maar het is altijd nogmaals het proberen waard.
Iemand anders nog tips?

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:23
Misschien is synergy wel de oplossing voor jouw.
Je kan dan met de muis en toetsenbord van de ene computer de andere computer bedienen

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vroeger was http://synergy-project.org/ gratis, tegenwoordig kost het 10 euro. Broncode is nog steeds vrij onder GPL te krijgen op Github, moet je alleen wel zelf compileren.
Geen officiële android client maar wellicht is er wel eentje te vinden..

Edit: ik ben wat trager met tikken dan Tinusvolkel

[ Voor 9% gewijzigd door michiel_ op 06-04-2016 21:43 ]

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
Synergy als suggestie kan ik onderstrepen, heb daar in het verleden met genot veel gebruik van gemaakt. Als ik zo even rondzoek op Google zie je wel e.e.a. worden genoemd over een Android-app, maar je apparaat moet dan wel ge-root zijn. Gratis is het niet, maar veel kost het ook niet.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Zoek je niet gewoon een KVM switch?

• N13ls96
@Tinusvonkel @michiel_ @C0rnelis
Bedankt voor jullie hulp! Naar dit programma was ik op zoek. Het is een goed uitziend programma, en in zal het downloaden in de hoop dat het ook bij mij goed zal werken, de reviews kennende zal dat geen probleem zijn.
@Teddy een kvm switch heb ik al, maar omdat ik verspreid door de ruimte heen alle systemen heb staan bied dit niet voldoende.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou Mremote eens kunnen proberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 09:02
N13ls96 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:27:
Edwin, Dankjewel voor je hulp dat stel ik op prijs.
Wat ik dus bedoel, is dat ik bijvoorbeeld als ik mijn muis naar rechts doe dat hij bij mn tablet terecht komt, en als ik heb vanuit mijn windows laptop naar links doe dat hij in ubuntu uit komt. Dus niet met een extra venster in jou scherm maar met meerdere fysieke schermen, alleen bestuurd vanaf 1 pc.
Jou oplossing is ook een goede, echter is mijn ervaring met VNC niet geweldig goed maar het is altijd nogmaals het proberen waard.
Iemand anders nog tips?
Ik weet niet hoe je het precies heb staan, maar ik heb dan bijvoorbeeld ubuntu fullscreen op mijn rechter scherm - zo is het net wat jij bedoeld... Denk ik
Pagina: 1