Toon posts:

Waarom is een .MA domein zo duur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn vraag aan jullie toppers, waarom is een .MA domein zo duur?
99,- is het goedkoopste wat ik kon vinden, en ja.. Dat vind ik duur. (Bij Hostnet).

Zelfs in Marokko lichten ze de boel op, belachelijk.
Iemand die een betrouwbare hostingpartij kent, waar het goedkoper kan?

Dank jullie wel. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
http://www.domain.ma/

75 EUR.

Nog duur, normaal betaal je een tientje :P

Waarschijnlijk vraag / aanbod... weinig vrije namen, en binnen het spectrum van .MA nog veel keuze?

Of het is een goede alternatieve inkomstenbron voor Marokko; net als Tuvalu en Tongo ooit voor 35% op TLD inkomsten draaiden...

- edit - https://tld-list.com/tld/ma - 35 EUR...

Let wel op of je ook echt zélf eigenaar wordt van de domeinnaam (mocht de registrar failliet gaan...).

[ Voor 22% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 06-04-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige extensies zijn inderdaad een stuk duurder dan andere. Zo heb je enkele extensies die voor 100-300 verkocht worden. Je heb tegenwoordig ook extreem goedkope extensies.

Bij namecheap.com heb je vaak acties waar je een domein 1 jaar kan kopen voor 0,88. Zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik had liever de voorkeur om bij een NL hostingbedrijf te bestelen haha, vindt zaken doen in Marokko eng.. 8)7

Ja, het is goeie handel.
Bedankt man.
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:02:
http://www.domain.ma/

75 EUR.

Nog duur, normaal betaal je een tientje :P

Waarschijnlijk vraag / aanbod... weinig vrije namen, en binnen het spectrum van .MA nog veel keuze?

Of het is een goede alternatieve inkomstenbron voor Marokko; net als Tuvalu en Tongo ooit voor 35% op TLD inkomsten draaiden...

- edit - https://tld-list.com/tld/ma - 35 EUR...

Let wel op of je ook echt zélf eigenaar wordt van de domeinnaam (mocht de registrar failliet gaan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:02:
Sommige extensies zijn inderdaad een stuk duurder dan andere. Zo heb je enkele extensies die voor 100-300 verkocht worden. Je heb tegenwoordig ook extreem goedkope extensies.

Bij namecheap.com heb je vaak acties waar je een domein 1 jaar kan kopen voor 0,88. Zeker een aanrader
Dank, zal er naar kijken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:06:
Bedankt, maar ik had liever de voorkeur om bij een NL hostingbedrijf te bestelen haha
[...]
Marokko is best betrouwbaar, lijkt mij :)

Maar bij domeinnamen weet je het nooit... wat als de registrar failliet gaat? Is de domeinnaam dan onderdeel van zijn inboedel, of is het nog steeds van jouw?

Je kan ook registeren in Marokko en vervolgens als rechtmatige eigenaar de boel onderbrengen bij een Nederlands bedrijf; heb ik wel eens gedaan met een ".at" domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
b2vjfvj75gjx7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:08:
[...]

Marokko is best betrouwbaar, lijkt mij :)

Maar bij domeinnamen weet je het nooit... wat als de registrar failliet gaat? Is de domeinnaam dan onderdeel van zijn inboedel, of is het nog steeds van jouw?

Je kan ook registeren in Marokko en vervolgens als rechtmatige eigenaar de boel onderbrengen bij een Nederlands bedrijf; heb ik wel eens gedaan met een ".at" domein.
Mwaa, daar ben ik dus een beetje bang voor. Dat kan ook? Hmm... Weet dan niet exact hoe dat te werk gaat, heeft dat een aparte naam nog?

Dus een domeinnaam opkopen bij hostingbedrijf x, en dan 'overzetten' naar een NLse provider? Als dat kan, dan zou dat helemaal prachtig zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:06:
Bedankt, maar ik had liever de voorkeur om bij een NL hostingbedrijf te bestelen haha, vindt zaken doen in Marokko eng.. 8)7
Waarom ben je dan in vredesnaam met een .ma - domein bezig? Marokkaanse domeinen hebben nogal de neiging Marokkanen te trekken, wil je dat niet dan zou je beter iets nemen dat wel bij je doelgroep past... :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49
dion_b schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:37:
[...]

Waarom ben je dan in vredesnaam met een .ma - domein bezig? Marokkaanse domeinen hebben nogal de neiging Marokkanen te trekken, wil je dat niet dan zou je beter iets nemen dat wel bij je doelgroep past... :o
Hij is bezig met een website voor kleding: Pyja.ma en voor schoonmoeders: schoonma.ma.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, als je zo misbruik wilt maken van een tld, prima - maar dan moet je dus inderdaad zaken doen met land in kwestie en hun regelgeving. Geen zin daarin? Pak dan een tld die bedoeld is voor wat je aan het doen bent.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:37:
[...]

Der is veel vraag naar wat ik wil reserveren.
Het is puur de domeinnaam reserveren, en dan verkopen voor meer €

Heb zelf tig: domeinnamen die ik gebruik in Nederland, hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TRON schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:23:
[...]

Hij is bezig met een website voor kleding: Pyja.ma en voor schoonmoeders: schoonma.ma.
Pyja.ma is wel goeie! Thanks man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:43:
[...]

Daar moet je wel mee uitkijken. Dit is bijvoorbeeld niet toegestaan voor .eu domeinnamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:43:
[...]

Domain squatting? :N

Verdiep je als je je met dat soort praktijk bezig houdt ERG goed in wat wel en niet mag van de registrar van een tld. Zou goed kunnen zijn dat de Marokkanen ook geen zaken met jou willen doen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:04:
[...]

Domain squatting? :N

Verdiep je als je je met dat soort praktijk bezig houdt ERG goed in wat wel en niet mag van de registrar van een tld. Zou goed kunnen zijn dat de Marokkanen ook geen zaken met jou willen doen...
Zitten daar serieuze regels aan verbonden? Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henk1994 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:45:
[...]

Daar moet je wel mee uitkijken. Dit is bijvoorbeeld niet toegestaan voor .eu domeinnamen.
Bedankt Henk, dat wist ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Vind het ook meer dan terecht dat er regels voor zijn. (mis)(ge)bruik maken van de naam/product van een ander.. Zeker als je op die domeinen op geen enkele wijze zelf content wil gaan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Verwijderd schreef op woensdag 6 april 2016 @ 10:58:
Hi,

Mijn vraag aan jullie toppers, waarom is een .MA domein zo duur?
99,- is het goedkoopste wat ik kon vinden, en ja.. Dat vind ik duur. (Bij Hostnet).

Zelfs in Marokko lichten ze de boel op, belachelijk.
Iemand die een betrouwbare hostingpartij kent, waar het goedkoper kan?

Dank jullie wel. :>
Www.dotmaroc.com is Marokkaanse dochter van Nederlands bedrijf en is de eerste die van Marokkaanse overheid licentie heeft gekregen in 2007. Ze zijn dus eerste officiele registrar.

Alle internationale partijen zijn resellers.

Eind gebruikers prijs is bij dotmaroc 35 euro.
Dat is inclusief local admin contact, wat verplicht is.

Met betrekking tot waarborgen. In condities van Marokko staan procedures, zo mag een registrar niet zonder toestemming vooraf een .ma op eigennaam zetten. Ook voor portfolio overname is er een procedure.

Ps domain squating is niet toegestaan in Marokko. Als domein b.v. op sedo staat krijg je een waarschuwing als je na verloop van tijd dan nog steeds niet van sedo hebt gehaald dan hebben ze het recht om domein te schorsen.

Het verkopen van een concept inclusief domeinnaam is wel toegestaan uiteraard.

Maar zodra het overduidelijk is dat enige reden dat domein geregistreerd is om er in ogen van sommigen "onethische" praktijken er mee uit te halen mogen ze domein schorsen. Dit geldt ook als je Koningrijk/Koning op .ma gaat beledigen, Islam of content op .ma gevaar is voor nationale veiligheid. Dit staat in de condities.

Als je condities leest van een willekeurige gtld / cctld zul je vaal condities van gelijke strekking vinden.

Maar meeste mensen hebben nog nooit condities gelezen. Lees die van .NL maar eens.

Notice-and-Take-Down: Ingrijpen vanwege het onrechtmatig of strafbaar gebruiken van een
domeinnaam
21.1. Indien SIDN, na een melding hiertoe, oordeelt dat het gebruik van een .nl-domeinnaam, bijvoorbeeld
vanwege de content van een hiermee gepubliceerde website, onrechtmatig of strafbaar is, is SIDN
gerechtigd de .nl-domeinnaam per direct tijdelijk of definitief uit de zonefile te halen en het abonnement
eenzijdig te beëindigen en iedere andere maatregel te treffen die SIDN op dat moment noodzakelijk acht.

Bron: https://www.sidn.nl/downl...+nl-domeinnaamhouders.pdf

[ Voor 45% gewijzigd door totaalgeenhard op 08-02-2017 06:36 ]

Pagina: 1