VR compatible PC tot 1400 euro

Pagina: 1
Acties:

• beaterz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:12
Hi allemaal, ik help een vriend met zijn eerste pc build en zou graag een laatste check hebben of we geen stomme fouten maken. We hebben al zeer vaak de build aangepast en er feedback op gehad van verschillende mensen en nu staan we op het punt om te bestellen.

Het gaat hier dus niet meer om de vraag welke onderdelen zijn slimmer maar meer om werkt dit? ik heb geprobeerd alles in de gaten te houden zoals afmetingen enz, maar misschien zie ik iets over het hoofd of vergeet ik iets. Zou vervelend zijn als we alles straks binnen hebben en onderdelen blijken niet compatible te zijn.

De build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,95€ 204,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 721,50€ 721,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,89€ 49,89
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 33,55€ 33,55
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.3€ 26,50€ 26,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 34,95€ 34,95
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 25,-€ 25,-
1Corsair CX550M€ 70,49€ 70,49
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.316,73

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Lees het DAA beleid nog even door daar staan een aantal zeer essentiële vragen in zodat we een zo goed mogelijk systeem kunnen samenstellen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Volgens Bitfenix kan er een videokaart in van 300mm, de gekozen kaart is 305mm, dat kan krap worden (maar misschien is Bitfenix gewoon erg voorzichtig).
Tevens kun je waarschijnlijk de 'SSD' bays verwijderen.

CPU koeler moet net kunnen, die is 153,5mm en volgens Bitfenix kan er 158mm in.

Misschien nog een extra fan om de warmte van de videokaart weg te voeren?

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 06-04-2016 00:26 ]

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Ik zou niet nu, net voordat de nieuwe videokaarten gelanceerd worden een 980ti halen. Vooral niet als er straks een kaart uitkomt die gelijkwaardig presteert voor minder of aanzienlijk beter voor het zelfde geld. Ik zou nu een AMD 390 halen en die dan later weer verkopen en een nieuwe kaart halen.

Misschien een persoonlijk dingetje, maar een neos is geen hele geweldige behuizing, en daar zou ik persoonlijk geen build van 900+ in zetten. Een NZXT S340 is niet super duur maar wel van hele goeie kwaliteit, zo ook de phanteks p400s, staat alleen nog niet in de pricewatch. Mocht je geen Window willen zou je een fractal design define s kunnen nemen.

Het is ook een idee om te investeren in een net wat duurdere voeding. Voor 2 tientjes meer heb je er eentje die volledig modulair is, 80 plus gold en semi passief gekoeld. Namelijk de corsair rm550x.

Zit op mobiel dus geen linkjes.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mitsumark schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:25:
CPU koeler moet net kunnen, die is 153,5mm en volgens Bitfenix kan er 158mm in.
Dat is echt wel heel krap. Dan moet er niet toevallig nog 5mm bij komen door een afstandhouder voor je moederbord of dat de maatvoering niet exact gelijk is. (Gemeten vanaf socket/mobo/backplane/...)

Gelukkig heeft de TS een boxed processor, dus werkend krijg je het systeem altijd, maar voor een 'eerste en normale' build vind ik de speling wel wat krap.

O ja, die DVD speler gaat vrij moeizaam je kast in, ik weet niet wat je gaat 'builden' met dat ding, maar die is niet echt relevant ;)

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-11 17:30
Wat Nate zegt. Tevens is je ram 2,4ghz dat terug geklockt gaat worden. Neem een setje van 2,133ghz.

Edit,: huh 2,4 is zelfs goedkoper dan 2,133?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.pngweggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt. Na overleg merge met ander topic en weer open.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 06-04-2016 11:53 ]

• beaterz
Ik zoek een?
Videokaart. Ik ben een nieuwe computer aan het bouwen en wil er met gaan VR gamen via de oculus rift.

Wat is je budget?
ongeveer 700 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,95€ 204,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,51€ 49,51
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.3€ 26,50€ 26,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 34,95€ 34,95
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 25,-€ 25,-
1Corsair CX550M€ 70,49€ 70,49
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.315,75

Ik wou gaan voor een:
pricewatch: Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING

Maar mensen hier raden me deze af omdat er blijkbaar een nieuwe generatie videokaarten voor de deur staat.

Mijn vraag:
Wanneer komen deze nieuwe videokaarten?
Welke komen er precies?
Is het het echt waard om te wachten?
Wat kan ik dan nu beter kopen? Ik ga niet wachten met de build.

Ik zit er over te denken om een AMD 390 (pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming) te kopen en die dan te verkopen voor een van die nieuwe kaarten, maar weet niet of dat het echt waard is..

[ Voor 7% gewijzigd door beaterz op 06-04-2016 11:31 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Het is helaas nog koffiedik kijken wanneer de exacte tijdstip is wanneer de nieuwe kaarten uitkomem. De huidige prognoses zijn dat AMD in de "back to school"periode hun polaris 10 en 11 uitbrengen: Deze kaarten zijn de low en mid end (dus prestaties ergens tussen de 370 en de 390). Nvidia is traditioneel gezien iets later met hun kaarten, maar die zouden rond hetzelfde tijdstip moeten komen. IIRC geldt qua prestaties hetzelfde voor Nvidia: Die gaan ook niet hun high end kaart als eerste uitbrengen.
(Ik kan er naast zitten, ALs iemand een fout ziet, deel het graag)

De reden dat wachten op de nieuwe gen wordt aangeraden is dat er grote vooruitgang verwacht wordt aangezien deze generatie 2 stappen maakt qua productieprocess. Hierdoor liggen de verwachtingen hoog, misschien zelfs wel iets te hoog. Zelfs wanneer de nieuwe gen kaarten uitkomen gaat de 980TI mogelijk nog steeds een snelle kaart zijn (mogelijk nog steeds sneller dan de eerste nieuwe 16 nm kaarten)

Wat ik in jouw geval zou doen: Heb je de VR bril al binnen: Haal een 980TI, die slaat voorlopig nog steeds zijn mannetje. Heb je de VR bril nog niet: wacht dan tot je die binnen hebt, mogelijk is er dan al meer info over de nieuwe gen kaarten beschikbaar qua prestaties en beschikbaarheid.

• beaterz
Ardjee schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:32:
Het is helaas nog koffiedik kijken wanneer de exacte tijdstip is wanneer de nieuwe kaarten uitkomem. De huidige prognoses zijn dat AMD in de "back to school"periode hun polaris 10 en 11 uitbrengen: Deze kaarten zijn de low en mid end (dus prestaties ergens tussen de 370 en de 390). Nvidia is traditioneel gezien iets later met hun kaarten, maar die zouden rond hetzelfde tijdstip moeten komen. IIRC geldt qua prestaties hetzelfde voor Nvidia: Die gaan ook niet hun high end kaart als eerste uitbrengen.
(Ik kan er naast zitten, ALs iemand een fout ziet, deel het graag)

De reden dat wachten op de nieuwe gen wordt aangeraden is dat er grote vooruitgang verwacht wordt aangezien deze generatie 2 stappen maakt qua productieprocess. Hierdoor liggen de verwachtingen hoog, misschien zelfs wel iets te hoog. Zelfs wanneer de nieuwe gen kaarten uitkomen gaat de 980TI mogelijk nog steeds een snelle kaart zijn (mogelijk nog steeds sneller dan de eerste nieuwe 16 nm kaarten)

Wat ik in jouw geval zou doen: Heb je de VR bril al binnen: Haal een 980TI, die slaat voorlopig nog steeds zijn mannetje. Heb je de VR bril nog niet: wacht dan tot je die binnen hebt, mogelijk is er dan al meer info over de nieuwe gen kaarten beschikbaar qua prestaties en beschikbaarheid.
Bedankt voor je reactie, erg duidelijk!
Enige wat ik nu nog lastig vind is dat de build sowiezo deze week gebouwd gaat worden. (is voor een vriend die niet wil wachten) en er dus een gpu in moet. De oculus is nog niet binnen maar is het dan slim om er een AMD 390 in te proppen for the time being? Of ben je dan uiteindelijk net zo duur uit?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Ik lees net dat van 4 tot 7 april de GPU Technology Conference bezig is. Ik zou persoonlijk dan zeker aanraden om te wachten tot het einde hiervan. Mogelijk wordt hier nog iets relevants onthuld. (dan kan je mooi vrjdag de 8e bestellen, ken net! )

Zodra je een GPU koopt is die meteen al minder waard, uiteraard zal een duurdere kaart sneller zijn waarde verliezen, maar als er toch binnen afzienbare tijd geupgrade moet worden is het in dit geval in mijn optiek handiger om meteen voor een 980TI te gaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Een 390 moet je over een half jaar met 150 euro verlies verkopen, dan win je er weinig mee (tenzij je langer wacht met upgraden, weer een generatie verder over 2+ jaar).
Pagina: 1