Een 4k mediaspeler te mooi om waar te zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik ben op zoek naar een 4k mediaspeler die redelijk future proof is.

Hij moet voldoen aan de volgende kenmerken:
- 4k resolutie
- 1Gbit Lan
- H.265 ondersteuning
- Hdmi 2.0
- Digitale audio uitgang

Na wat zoekwerk hier op Tweakers kwam ik aanvankelijk terecht bij de pricewatch: Dune HD Solo 4K 4GB. Deze speler heeft eigenlijk alles, behalve hdmi 2.0, en hij is wat aan de dure kant. Nu lijkt hdmi 2.0 en 4k 60fps nog wat te vroeg maar een mediaspeler kopen is iets wat ik misschien 1x in de 6 a 7 jaar doe. Ik wil gewoon future proof zijn, aangezien ik er ook een tv voor heb.

Via wat verder zoekwerk kwam ik terecht bij de Ugoos UG430 Octa-Core. Eigenlijk te mooi om waar te zijn, voor 150 euro een 4k mediaspeler, met hdmi 2.0, gbit lan en digital audio out. Deze speler staat wel in de PW maar nog niet gespecificeerd. pricewatch unsorted: Ugoos UG430 Octa Core

Dus wat hebben we hier? Is dit te mooi om waar te zijn? Zie ik hier iets over het hoofd? Of is het gewoon een goeie deal?

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 06-04-2016 12:57 ]

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:20

Fjeze

AllesPerfect!

Volgens mij is op dit moment de Nvidia Shield TV dé mediaplayer die dit allemaal ondersteund.

Ik zou hier zeker eens naar kijken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou vooral nu niet gaan investeren in iets voor de toekomst. Straks blijkt dat voor het weergeven van UHD-content weer andere containers of eigenschappen nodig zijn die de huidige spelers niet hebben en dan heb je weer een duur apparaat wat misschien na een jaar al niet meer voldoet.

Kijk over een jaar verder als UHD-content wat meer gemeengoed is. Teveel mensen hier op het forum dachten er ook snel bij te zijn, maar achteraf hebben een hoop mensen spijt omdat ze na korte tijd alweer achter de feiten aanlopen omdat de toekomst toch net iets anders was. Ik noem een HDMI 2.0a, HEVC-decoder, VP9-decoder, HDR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Fjeze schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:37:
Volgens mij is op dit moment de Nvidia Shield TV dé mediaplayer die dit allemaal ondersteund.

Ik zou hier zeker eens naar kijken.
Dat ding lijkt zo op een gameconsole, zelfs met een gamecontroller.

Ik wil graag een normaal kastje met een normaal menu, waarin Kodi OPTIONEEL is.

Mijn vraag is eigenlijk, wat is jullie gedachte over de Ugoos UG430?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:48:
[...]

Mijn vraag is eigenlijk, wat is jullie gedachte over de Ugoos UG320?
Die gaat volgens de website van Ugoos zelf, tot 1080P, in resolutie en decoder info. HDMI 1.3. Hoe kom jij bij 4K en HDMI 2.0?

EDIT: ik zie het al, je praat over de UG320, maar linkt naar en UG430

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:53:
EDIT: ik zie het al, je praat over de UG320, maar linkt naar en UG430
Ik bedoelde dus de UG430. Aangepast in de TS. Klein typootje :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Snowwie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:48:
[...]

Het heeft een normaal menu en kodi/plex etc is allemaal optioneel. Je kan er ook een nette afstandsbedieding bij krijgen die spraak ondersteunt.

Waarom vind je dat er geen normaal menu bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Ugoos UT3 gehad. Op papier een prachtig ding. Ik werd echter helemaal gek van alle stutters in audio en video en vastlopende apps. Het was één bron van ergernis. Terwijl de support van fabrikant best redelijk is. Kan natuurlijk ook te maken hebben met Rockchip. Nu een tijd de Shield in gebruik, wát een verademing. Het enige dat ontbreekt is optical out. Buiten dat is het echt een perfect apparaat, helemaal met de bijbehorende afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 16:48
Zowel de Nvidia als de UGOOS zijn gebaseerd op Android. Je hebt dan in principe gewoon een tablet zonder aanraakscherm, waarin wat specifieke aanpassingen zijn gemaakt voor het aansluiten op een TV.
Buiten dat je het als mediaspeler kan gebruiken, kan je er dus ook spelletjes op spelen. Je kan ook makkelijk mediabronnen op het internet raadplegen.

Er zijn meerdere van dit soort TV-boxen en veelal komen deze uit China. Je kan dat voor 30 euro al een TV-box bestellen, gratis bezorgd. Deze kunnen 4k aan en kunnen vaak ook KODI draaien. Ik heb er onlangs eentje aangeschaft en het werkt op zich prima. Heb niet kunnen testen met 4k-materiaal, aangezien mijn TV het niet kan.
De mijne was 50 euro..iets meer geheugen en opslag gekozen en kan prima dienst doen als mediaspeler. Je kan je eigen android-app kiezen uiteraard. Ik gebruik Kodi momenteel.

Het is maar net wat je wil natuurlijk. Verder is 50 euro niet een al te groot bedrag. Google maar eens op 'android tv box'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:03:
Ik heb zelf een Ugoos UT3 gehad. Op papier een prachtig ding. Ik werd echter helemaal gek van alle stutters in audio en video en vastlopende apps. Het was één bron van ergernis. Terwijl de support van fabrikant best redelijk is. Kan natuurlijk ook te maken hebben met Rockchip. Nu een tijd de Shield in gebruik, wát een verademing. Het enige dat ontbreekt is optical out. Buiten dat is het echt een perfect apparaat, helemaal met de bijbehorende afstandsbediening.
Ik heb een review bekeken van de Shield, maar ik vind dat het apparaat veel te veel toeters en bellen heeft. Ik wil gewoon, net als met mijn oude Xstreamer, een simpel menu, waar ik met een druk op de knop naar gedeelde netwerken kan gaan en vanaf daar een film of serie kan kijken. Ik heb het idee dat je met de Shield eerst 20 knoppen moet indrukken voordat je zover bent. En die AB is ook vaag. Waar is de play knop? De pauze of ondertiteling knop?

Zijn er nog alternatieven?

De Shield heeft wel een erg mooi design, dat dan weer wel. :)
it0 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:01:
[...]

Het heeft een normaal menu en kodi/plex etc is allemaal optioneel. Je kan er ook een nette afstandsbedieding bij krijgen die spraak ondersteunt.

Waarom vind je dat er geen normaal menu bij zit?
Te rommelig, te veel plaatjes. Ik heb liever simplistisch, met enkel tekst, net als de Xstreamer:

Afbeeldingslocatie: http://forum.xtreamer.net/Support/images/x-menu-main231.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Snowwie op 06-04-2016 22:34 ]

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1