Normaal kom ik er toch wel zelf uit. Maar op dit moment een probleem waarvan ik de oorzaak echt niet kan achterhalen.
Na het instellen of aanpassen van een random instelling van de Netgear is deze niet meer te bereiken. Het begon een paar weken geleden. Nadat ik een instelling had aangepast in de VPN server van de Netgear was deze niet meer te bereiken. Herstart heeft niks geholpen. Uiteindelijk heb ik hem moeten resetten naar de factory instellingen om weer terug erop te komen. Internet verbinding is continu actief. Router blijft ook op ping reageren.
Net wat problemen met het internet. Pings deden er lang over en af en toe wat time-outs. Even een instelling veranderd in de router en een herstart gegeven. Daarna bleek de netwerk interface weer onbereikbaar.
Dingen die ik geprobeerd heb::
- Router proberen te bereiken zowel bedraad als draadloos: Geen resultaat
- Router proberen te bereiken via VPN: VPN verbinding word gemaakt. Router is onbereikbaar. Andere netwerkapparaten zijn wel bereikbaar.
- Ipconfig /release /renew: IP adres wordt weer vernieuwd.
- Ipconfig gecheckt: Alles staat nog zoals het hoort
- Herstart van de router: Herstart verloopt goed. Netwerk komt snel weer online.
Pingen van de router:
- Getest vanaf andere apparaten: Zelfde probleem.
- Netgear genie kan wel een deel van de router zien. Ik kan zo bijvoorbeeld zien welke apparaten er verbonden zijn. Wanneer ik probeer in te loggen om een instelling te wijzigen krijg ik de volgende error:
"NETGEAR-router is niet gevonden of wordt niet ondersteund. Zorg er ook voor dat het apparaat niet is verbonden met het gastnetwerk van de router en dat er geen IPv6 verbiding is ingeschakeld.
Extra informatie
- Er heeft een tijdje OpenWRT op gedraaid. Op een gegeven moment ben ik terug gegaan naar de default firmware. Updates worden altijd gedraaid.
- Router is in gebruik sinds December 2014
Op dit moment staat hij nog onbereikbaar aan. Ik ga proberen hem morgen avond opnieuw in te stellen. Mocht iemand nog ideeën hebben om te proberen hoor ik dat dan ook graag! Ik zit aan te denken om er meteen OpenWRT op te zetten en kijken of dit beter draait.
Zijn er nog (andere) manieren om de logs te kunnen bekijken of een mogelijkheid in de router te komen om te kijken wat er fout gaat? Met een factory reset zal alles verloren gaan.
Na het instellen of aanpassen van een random instelling van de Netgear is deze niet meer te bereiken. Het begon een paar weken geleden. Nadat ik een instelling had aangepast in de VPN server van de Netgear was deze niet meer te bereiken. Herstart heeft niks geholpen. Uiteindelijk heb ik hem moeten resetten naar de factory instellingen om weer terug erop te komen. Internet verbinding is continu actief. Router blijft ook op ping reageren.
Net wat problemen met het internet. Pings deden er lang over en af en toe wat time-outs. Even een instelling veranderd in de router en een herstart gegeven. Daarna bleek de netwerk interface weer onbereikbaar.
Dingen die ik geprobeerd heb::
- Router proberen te bereiken zowel bedraad als draadloos: Geen resultaat
- Router proberen te bereiken via VPN: VPN verbinding word gemaakt. Router is onbereikbaar. Andere netwerkapparaten zijn wel bereikbaar.
- Ipconfig /release /renew: IP adres wordt weer vernieuwd.
- Ipconfig gecheckt: Alles staat nog zoals het hoort
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Wireless LAN adapter Wi-Fi: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.10(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 5 april 2016 21:09:59 Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 6 april 2016 21:10:00 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.254 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.254 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.254 NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled |
- Herstart van de router: Herstart verloopt goed. Netwerk komt snel weer online.
Pingen van de router:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Pinging 10.0.0.254 with 32 bytes of data:
Reply from 10.0.0.254: bytes=32 time=2ms TTL=64
Reply from 10.0.0.254: bytes=32 time=1ms TTL=64
Ping statistics for 10.0.0.254:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 2ms, Average = 1ms |
- Getest vanaf andere apparaten: Zelfde probleem.
- Netgear genie kan wel een deel van de router zien. Ik kan zo bijvoorbeeld zien welke apparaten er verbonden zijn. Wanneer ik probeer in te loggen om een instelling te wijzigen krijg ik de volgende error:
"NETGEAR-router is niet gevonden of wordt niet ondersteund. Zorg er ook voor dat het apparaat niet is verbonden met het gastnetwerk van de router en dat er geen IPv6 verbiding is ingeschakeld.
Extra informatie
- Er heeft een tijdje OpenWRT op gedraaid. Op een gegeven moment ben ik terug gegaan naar de default firmware. Updates worden altijd gedraaid.
- Router is in gebruik sinds December 2014
Op dit moment staat hij nog onbereikbaar aan. Ik ga proberen hem morgen avond opnieuw in te stellen. Mocht iemand nog ideeën hebben om te proberen hoor ik dat dan ook graag! Ik zit aan te denken om er meteen OpenWRT op te zetten en kijken of dit beter draait.
Zijn er nog (andere) manieren om de logs te kunnen bekijken of een mogelijkheid in de router te komen om te kijken wat er fout gaat? Met een factory reset zal alles verloren gaan.