Ik zoek een BT adapter voor mijn gamepc, zodat ik mijn draadloze hoofdtelefoon, en geluidsinstallatie erop aan kan sluiten. Iedere dag zal er geschakeld worden tussen de devices (na 23u ;-) ).
Aangeschaft:
UE draadloze hoofdtelefoon bluetooth 4.0
Bose soundlink bluetooth 4.0
Trust universal bluetooth adapter compatibel met 1.0, t/m 4.0 Bereik: 15 meter
Probleem 1: Zeer slecht bereik
Als ik opsta, of met mijn hoofd boven het bureau beweeg (pc en dongel staan er onder) hapert de verbinding.
Als ik 1 meter wegloop klikt het geluid en hapert hij nog meer. Bij 3 meter zonder muren is de verbinding verbroken.
Speaker en hoofdtelefoon in combinatie met de bluetooth van mijn smartphone hebben een bereik van ong. 6m.
Probleem2: Wisselen is lastig
Als ik wil wisselen van afspeelapparaat, gaat de 2e keus niet meer aan. Dus eerst gebruik ik de koptelefoon, verbreek de verbinding en wil de Bose speaker aanzetten, dit lukt hij maakt verbinding. Vervolgens zie ik wel groene streepjes geluid verschijnen, maar er komt geen geluid uit! Toch is er wel verbinding, en geeft de pc aan dat er afgespeeld wordt.
Alle instellingen zitten goed, drivers opnieuw geïnstalleerd niets lost dit op. Behalve de hele pc opnieuw aan en uit zetten. Dan plots doet het boxje het. Terwijl de instellingen daarvoor precies hetzelfde zijn.
Deze dongel ga ik dus z.s.m. terugsturen..
Iemand ervaringen met betere dongels / en met het wisselen van devices?
Thanks alvast.
Aangeschaft:
UE draadloze hoofdtelefoon bluetooth 4.0
Bose soundlink bluetooth 4.0
Trust universal bluetooth adapter compatibel met 1.0, t/m 4.0 Bereik: 15 meter
Probleem 1: Zeer slecht bereik
Als ik opsta, of met mijn hoofd boven het bureau beweeg (pc en dongel staan er onder) hapert de verbinding.
Als ik 1 meter wegloop klikt het geluid en hapert hij nog meer. Bij 3 meter zonder muren is de verbinding verbroken.
Speaker en hoofdtelefoon in combinatie met de bluetooth van mijn smartphone hebben een bereik van ong. 6m.
Probleem2: Wisselen is lastig
Als ik wil wisselen van afspeelapparaat, gaat de 2e keus niet meer aan. Dus eerst gebruik ik de koptelefoon, verbreek de verbinding en wil de Bose speaker aanzetten, dit lukt hij maakt verbinding. Vervolgens zie ik wel groene streepjes geluid verschijnen, maar er komt geen geluid uit! Toch is er wel verbinding, en geeft de pc aan dat er afgespeeld wordt.
Alle instellingen zitten goed, drivers opnieuw geïnstalleerd niets lost dit op. Behalve de hele pc opnieuw aan en uit zetten. Dan plots doet het boxje het. Terwijl de instellingen daarvoor precies hetzelfde zijn.
Deze dongel ga ik dus z.s.m. terugsturen..
Iemand ervaringen met betere dongels / en met het wisselen van devices?
Thanks alvast.