Los toetsenbord voor op school (i.c.m. MacBook Pro)

Pagina: 1
Acties:

• ericje627
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:55
Voor mijn opleiding (HBO-ICT) volg ik de richting software-engineering. Hiervoor gebruik ik een MacBook Pro (retina, 2015) met de Logitech MX Master. Omdat ik veel (lees hele dagen) achter de laptop op school zit en ik regelmatig last krijg van mijn handen en armen (kramp, spanning) ben ik eigenlijk op zoek naar een compact toetsenbord om mee te nemen naar school en daar te gebruiken. Mede omdat mijn MacBook (aluminium) best aan de bak moet, wordt-ie best warm. Ik heb zelf bij de toetsenborden zitten kijken van Bakker Elkhuizen (S-Board 840) (het 'klassieke' toetsenbord), maar die heb ik nog niet kunnen proberen.

Ik zou graag jullie advies willen voor een geschikt toetsenbord. De hotkeys van Apple zijn voor mij niet van belang, die gebruik ik niet zo veel.
Ik weet dat een toetsenbord een persoonlijke keuze is, maar als jullie goede ervaringen hebben met (het liefst compact) een toetsenbord, dan hoor ik het graag!

Ik zoek een?
Compact (niet full-size) toetsenbord voor gebruik met mijn MacBook Pro voor op school.

Wat is je budget?
Maakt niet zoveel uit, wel redelijk (<€100)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur. Mag Apple zijn, maar het Apple Wireless Keyboard heb ik gebruikt en dat heeft dezelfde platte toetsen (weinig travel) als het ingebouwde toetsenbord. Enige verschil is dat het onder een kleine hoek staat.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In combinatie met een MacBook Pro (2015), USB of Bluetooth zijn geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door ericje627 op 05-04-2016 20:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoiets als http://www.duckychannel.com.tw/en/ZERO_DK2087.html Als je een beetje travel wilt op je keyboard is zoiets als dit wel fijn.

Ik had met een Apple keyboard hetzelfde probleem als dat jij had, kramp, spanning, beginnende RSIproblemen. Toen een Ducky Zero gebruikt en sindsdien nergens meer last van. Dus als ik zou moeten kiezen in jouw geval zou ik echt gaan voor een mechanisch ding. Daarbij zijn die dingen ook nog lekker solide, dus als je 'm iedere dag mee moet nemen is dat ook niet echt een issue.

• ericje627
Bedankt, daar ga ik eens naar kijken! Ik kwam er wel achter dat Ducky toetsenborden niet heel breed verkrijgbaar zijn? (Niet dit type in ieder geval). Heb je tips waar ik terecht zou kunnen?

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik gebruik dit mechanische toetsenbord voor de mac, werkt heerlijk:

pricewatch: CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

• ericje627
Na wat twijfelen en uitproberen is het de CM Storm Quickfire (TKL) geworden, wat een fijn toetsenbord!
Het viel me wel op dat de Ducky toetsenborden lastig verkrijgbaar zijn hier.