[W10] Kan geen legale windows installeren over foute Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik had op mijn laptop een legale Windows Vista versie. Deze is vervangen door een Windows 7 Ultimate versie. Na de upgrade naar gratis Window 10 blijkt dat de Windows 7 versie illegaal is. Ik probeer nu een legale versie Windows 10 versie op mijn laptop te installeren.

Ik heb de legale versie Windows 10 Pro gekocht en de files gedownload via de microsoft link. Conform het installatievoorschrift heb ik van de Microsoftsite een USB stick met Windows 10 Pro gemaakt.

Ik heb mijn laptop laten opstarten vanaf de USB stick. Ik krijg het Windows 10 logo te zien. Daarna het “zandlopertje”. Kennelijk wordt er nu een check uitgevoerd. Hierna volgt er een shutdown van mijn laptop. Het programma om een bootable USB stick te maken heb ik 2 maal uitgevoerd en twee maal is de installatie gecontroleerd en in orde bevonden.

Wellicht gaat het hier mis omdat op mijn laptop de niet legale versie van Windows 7 Ultimate staat.

Graag advies hoe ik de legale Windows 10 versie alsnog kan installeren.

Alvast dank.

Mijn topic werd net gesloten omdat jullie schijnbaar niet goed lezen: Ik heb een legale windows 10 pro versie gekocht dus ik vraag niet om illegale tips !!!!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Hoi..

Als je de laatste versie van de microsoft iso hebt zou dat geen probleem moeten zijn.

ik heb deze link http://www.redmondpie.com/download-windows-10-pro-iso-file-without-product-key-from-microsoft/ gevolgd.

windows 7 pro licentie key gebruikt en dat ging in 1 keer goed.
Wat ik hier bij vergeet te melden trouwens.
bij de installatie, heb je een pc waar windows7 of hoger al op stond, kies dezelfde windows 10 versie en bij de vraag om de key voer de windows 7 key niet in. Dit is dus de bij voor geinstalleerde pc's, zoals acer, hp, dell, etc. met een stikker op de pc.

Hebt je een windows key legaal los gekocht, die kan je gelijk invoeren bij de vraag om de key.
Wat je evt. nog kan proberen, is zorgen dat de oude windows parties weg zijn.

suc6.

[ Voor 28% gewijzigd door Thc_Nbl op 05-04-2016 20:25 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
BIOS of UEFI?

Wat je zou kunnen doen is om de install.wim te deployen in een ander systeem door de disk over te zetten. Nadat de install.wim is neergezet en het image nog in sysprep mode staat, kun je de disk terugplaatsen.

[ Voor 93% gewijzigd door Trommelrem op 05-04-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

als je geen upgrade doet zou de installatie niets hoeven te controleren.

Je moet dan gewoon een clean install van w10 uit kunnen voeren.
En je nieuwe productcode invoeren bij installatie.
Zit dan meer te denken aan problemen idd met BIOS of UEFI/secureboot,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Heeft er op de laptop wellicht al eerder Windows 10 gestaan waardoor die key "in de weg" zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Zoals de andere ook zeggen is ook een goede. bios/uefi..
Welk merk/model laptop is het?

En mijn advies als er illegale dingen op gestaan hebben, doe een bios update, indien mogelijk ook de firmware van je harddisk.
En zonder partities op je schijf beginnen.

[ Voor 49% gewijzigd door Thc_Nbl op 05-04-2016 20:24 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-10 20:45
Lopen hier nou 2 draadjes over?! Kan geen legale windows installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Fast boot uitzetten in de bios.
Soms zit er ook een boot sector virus beveiliging in de bios. Die moet ook uit.

Duur grapje overigens om voor een dergelijk oude laptop win10pro te kopen. voor ietsje meer had je een nieuwe laptop kunnen kopen met win10 er al op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thc_Nbl
zoals hij zei, die is gesloten omdat ze "dachten" te lezen over illegale windows keys.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Ik heb deze versie gekocht: Windows 10 Professional NL/Eng 32/64BIT OEM
en wel hier: http://www.gamesync.nl/wi...4-activatie-download.html

[ Voor 41% gewijzigd door xenor op 05-04-2016 21:28 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Reepje schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:26:
Fast boot uitzetten in de bios.
Soms zit er ook een boot sector virus beveiliging in de bios. Die moet ook uit.

Duur grapje overigens om voor een dergelijk oude laptop win10pro te kopen. voor ietsje meer had je een nieuwe laptop kunnen kopen met win10 er al op.
Ga ik proberen thanks

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

xenor schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:07:
[...]
Mijn topic werd net gesloten omdat jullie schijnbaar niet goed lezen: Ik heb een legale windows 10 pro versie gekocht dus ik vraag niet om illegale tips !!!!
Dicht is dicht, en dan is het nog steeds niet de bedoeling om hetzelfde topic te openen met enkel een regeltje dat we 'schijnbaar niet goed lezen'. Neem dan even contact (per DM) op met het modje die je topic sloot.
Wellicht gaat het hier mis omdat op mijn laptop de niet legale versie van Windows 7 Ultimate staat.
Het is niet duidelijk welke Windows10 Pro je kocht. Als je een update-versie had gekocht is het nog steeds hulp bij brakke warez, en zoals je zelf schrijft is dat heel goed mogelijk. :) Ook een OEM versie voor een laptop die oorspronkelijk met Vista is uitgerust is op zijn minst schimmig te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 05-04-2016 21:59 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Na wat uitleg via DM weer open - onder voorwaarde dat restanten van de faudte Win7 (met onbekende manieren om de activatie te slopen) worden verwijderd en wordt gestart (maar dat zei je al) met een via de MS site gemaakte installer. Het is niet de bedoeling dat mensen hier tijd besteden aan iets dat vele posts later bleek te komen door een aangepaste bootloader oid :+

Inhoudelijk: oude hardware dus mogelijk ontbrekende drivers. Check op compatibiliteit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
F_J_K schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:54:
Na wat uitleg via DM weer open - onder voorwaarde dat restanten van de faudte Win7 (met onbekende manieren om de activatie te slopen) worden verwijderd en wordt gestart (maar dat zei je al) met een via de MS site gemaakte installer. Het is niet de bedoeling dat mensen hier tijd besteden aan iets dat vele posts later bleek te komen door een aangepaste bootloader oid :+

Inhoudelijk: oude hardware dus mogelijk ontbrekende drivers. Check op compatibiliteit.
Dank voor weer openen. Wat raden jullie nu doen aan? Hoe krijg ik de Windows geïnstalleerd op mijn pc?
Heb ik een goede Windows (Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM) gekocht? http://www.gamesync.nl/wi...4-activatie-download.html

Ik krijg de link van de officiële Microsoft website voor de download en ik heb een code gekregen.

Dank alvast

[ Voor 14% gewijzigd door xenor op 06-04-2016 13:03 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:00:
[...]

Dank voor weer openen. Wat raden jullie nu doen aan? Hoe krijg ik de Windows geïnstalleerd op mijn pc?
Heb ik een goede Windows (Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM) gekocht? http://www.gamesync.nl/wi...4-activatie-download.html

Ik krijg de link van de officiële Microsoft website voor de download en ik heb een code gekregen.

Dank alvast
Nee, je hebt een OEM versie gekocht en die mogen alleen geleverd worden door hardwareleveranciers bij een nieuw systeem. Op zich is dit net zo illegaal om te gebruiken als een versie die je van een torrentsite plukt. Je had dus een retail versie moeten kopen die een stukje duurder uitvalt.

In de praktijk zal geen hond er wat van merken en ongetwijfeld zal het ook wel werken totdat Microsoft er achter komt en je key ongeldig verklaard.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Standeman schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:41:
[...]

Nee, je hebt een OEM versie gekocht en die mogen alleen geleverd worden door hardwareleveranciers bij een nieuw systeem. Op zich is dit net zo illegaal om te gebruiken als een versie die je van een torrentsite plukt. Je had dus een retail versie moeten kopen die een stukje duurder uitvalt.

In de praktijk zal geen hond er wat van merken en ongetwijfeld zal het ook wel werken totdat Microsoft er achter komt en je key ongeldig verklaard.
Sorry, maar ik begrijp het niet.Waarom kan ik deze versie bijvoorbeeld niet legaal gebruiken/kopen voor een totaal nieuwe pc:

https://www.bol.com/nl/p/...g-64bit/9200000054587624/

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt gewoon een goede key gekocht. Een OEM key.

Maar los van dat alles, windows kan je gewoon instaleren met een goede windows instalatie stick of dvd. Je hebt daarbij geen key nodig.
Pas als je de windows voor die computer wil activeren, moet je de key ingeven.

Waarom het bij jouw niet lukt? Misschien is je computer niet geschikt voor win10 (we weten nog eens niet wat je hebt), misschien zijn er instellingen in de bios fout, misschien is er software die een install in de weg zit (al dan niet legaal).

Je eerste stap is dus niet om je zorgen te maken over de key, maar hoe je windows op je computer krijgt.

Misschien dat het helpt als je ons verteld welke computer je hebt, en welk installatie medium je gemaakt hebt, en hoe je dat gedaan hebt.

Zijn er bijv op google hits te vinden betreffende jouw computer en windows10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 18:55
xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:17:
[...]

Sorry, maar ik begrijp het niet.Waarom kan ik deze versie bijvoorbeeld niet legaal gebruiken/kopen voor een totaal nieuwe pc:

In jouw link is in de omschrijving OEM te vinden.
Als je vervolgens dit leest weet je denk ik genoeg:
https://www.reddit.com/r/...etween_oem_and_retail_cd/

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:17:
[...]

Maar je hebt helemaal geen totaal nieuwe PC, je hebt een laptop waar eerst vista op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Q.. Op welke verschillende manieren kunnen mijn klanten legale licenties voor Windows-desktopbesturingssystemen verkrijgen?

A. Een klant kan op maar twee manieren een Windows-desktopbesturingssysteem op een nieuwe pc verkrijgen:

1. Vooraf geïnstalleerde software van OEM-systeembouwers op een pc

2. Retailproduct

https://www.microsoft.com.../Pages/licensing_faq.aspx

https://www.microsoft.com...icensing/Pages/index.aspx

[ Voor 52% gewijzigd door Breezers op 06-04-2016 14:46 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
1) Welke licentie moet ik kopen voor een oude laptop (bijvoorbeeld vista) waar ik W10 op wil hebben?
Dat voldoet toch gewoon een nieuwe Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM key?

2) Welke licentie moet ik kopen voor een totaal nieuwe, hardmatige pc?
Dat voldoet toch ook gewoon een nieuwe Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM key?

Als dat zo is, is het de vraag waarom mijn laptop uitgaat na de installatie... Bios heb ik al gereset

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Wat voor laptop heb je dan?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:48:
1) Welke licentie moet ik kopen voor een oude laptop (bijvoorbeeld vista) waar ik W10 op wil hebben?
Dat voldoet toch gewoon een nieuwe Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM key?

2) Welke licentie moet ik kopen voor een totaal nieuwe, hardmatige pc?
Dat voldoet toch ook gewoon een nieuwe Windows 10 Professional NL/ENG 32/64-Bit OEM key?
Officieel de retail versie

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Officieel moet je dus schijnbaar als consument een retail versie kopen, OEM zal wel werken maar dit is niet 100% legaal. Dat is volgens mij de conclusie, zie ik dat goed?

Vraag is dus nog steeds waarom mijn aangeschafte licentie (OEM) voor W10 pro niet werkt, althans de installatie stopt ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door xenor op 06-04-2016 14:57 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:56:
Officieel moet je dus schijnbaar als consument een retail versie kopen, OEM zal wel werken maar dit is niet 100% legaal. Dat is volgens mij de conclusie, zie ik dat goed?
Dat klopt, het gaat in tegen de licentievoorwaarden die Microsoft stelt
Vraag is dus nog steeds waarom mijn aangeschafte licentie (OEM) voor W10 pro niet werkt, althans de installatie stopt ermee.
We hebben geen glazen bol, dus wat voor laptop heb je? Dit is al een aantal keer gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Legaal of in het grijze gebied, OEM zou normaal moeten werken.

Als je nog een oude Windows 7 CD hebt, zou ik die er in stoppen, dan wanneer je de schijf kan selecteren je partitie formatteren en opnieuw aanmaken. Daarna sluit je de PC en start op met de Windows10 Disk/USB. Dan is Windows 7 weg en kan dat als het goed is niet daaraan refereren.

Maar een andere vraag is nog niet beantwoordt. Om welke laptop gaat het?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

xenor schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:56:

Wat voor laptop heb je dan? Grote kans dat het niet aan de key ligt. Maar aan de gemaakte USB stick of eventueel dat je laptop het niet ondersteund.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Ik zal even kijken, heb het type nummer niet bij de hand, moment

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 16:42
Of het nou een retail of OEM key is dat zou niet zo heel veel uit mogen maken, zolang je op de juiste manier installeert komt dat wel goed.

Wat gaat er fout bij die installatie, want zomaar afsluiten dat is waarschijnlijk geen installatie probleem, maar eerder een hardware probleem in mijn ogen.
Dus, krijg je een foutmelding, wat maak je voor keuzes in de installatie, wat krijg je voor laad/selectie schermen, enz enz.

Windows 10 moet je gewoon schoon kunnen installeren over een legale of illegale windows heen, zolang je in de installatie gewoon de partitie waar windows nu op staat weggooit en een nieuwe aanmaakt.

En wellicht deed je dat nu niet, maar ik zou gewoon direct vanaf USB starten in plaats van de installatie via Windows opstarten, dan heb je namelijk niets met je oude windows meer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 15:19
Ik heb mijn laptop laten opstarten vanaf de USB stick. Ik krijg het Windows 10 logo te zien. Daarna het “zandlopertje”. Kennelijk wordt er nu een check uitgevoerd. Hierna volgt er een shutdown van mijn laptop. Het programma om een bootable USB stick te maken heb ik 2 maal uitgevoerd en twee maal is de installatie gecontroleerd en in orde bevonden.
Een dergelijk probleem heb ik al eens meegemaakt op een RV711 laptop. Daar bleek het probleem te worden veroorzaakt door de Broadcom WiFi kaart.

Die heb ik destijds vervangen door een Intel kaart en daarna werd Windows 10 zonder problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
Asus x70f is het

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Laatst online: 02-10 00:13
1 GB RAM? Heb je 32 of 64-bits installatie gedownload , want 64-bits eist minimum 2 GB RAM?
Pagina: 1