Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:29
Mijn vraag:
Ga overstappen naar een andere provider maar zou graag jullie mening/bevindingen willen weten.

Eisen:
minimaal 2/3gb internet bundel (meer mag ook), 4g, minimaal 100 bel en sms,
Eu bundel kunnen aanschaffen, maandelijks opzegbaar (of moet heel aantrekkelijk zijn dan 1 jaar.

Wat ik al gevonden heb:

Tele2, Ziggo mobiel, T-Mobile, Vodafone,
Kpn.

Zelf twijfel ik tussen tele2 en tmobile.
Waarom? Omdat tele2 mooie eu databundels, tmobile door dat er standaart beetje mbs eu in hun bundel zit, maar de data eu bundels in vergelijk best duur is voor wat je krijgt.

Mijn toestel is een lg g3, en woon in de omgeving breda.

mvg,

Dutchnltweaker

[ Voor 53% gewijzigd door dutchnltweaker op 06-04-2016 22:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
daar heb ik al gekeken, maar ik bedoel dus echt meer van bevindingen van mensen die bijvoorbeeld ziggo gebruiken of tele2 of T-mobile en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 10:53
Echt veel informatie geef je ook niet.
Het scheelt ook nogal waar je woont kwa verbinding...
Zoek anders op 4g masten.NL

En kijk wat er in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

dutchnltweaker schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:50:
[...]

daar heb ik al gekeken, maar ik bedoel dus echt meer van bevindingen van mensen die bijvoorbeeld ziggo gebruiken of tele2 of T-mobile en Vodafone.
En daar kunnen wij over oordelen zonder te weten waar je woont, waar je je vaak begeeft, welke telefoon je hebt en wanneer jij verwacht je telefoon veel te gebruiken. :?

Dit is toch echt iets waar je zelf achter aan zal moeten gaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
D4NG3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:45:
[...]

En daar kunnen wij over oordelen zonder te weten waar je woont, waar je je vaak begeeft, welke telefoon je hebt en wanneer jij verwacht je telefoon veel te gebruiken. :?

Dit is toch echt iets waar je zelf achter aan zal moeten gaan.
Heb je gelijk in, hier wat meer informatie.
Ik heb een lg g3, woon in breda, begeef me vaak in breda en de dorpen er om heen.
Dus heb onderweg altijd wel internet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-04-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

dutchnltweaker schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:53:
[...]

Heb je gelijk in, hier wat meer informatie.
Ik heb een lg g3, woon in breda, begeef me vaak in breda en de dorpen er om heen.
Zoek dan eerst eens uit welke provider als beste uit de verf komt in- en rondom Breda. ;)
Dus heb onderweg altijd wel internet nodig.
Laat ik de vraag anders stellen; Wanneer maak je veel gebruik van het internet? Is dat midden in het centrum van Breda of buitenaf waar vaak 1 provider goed bereik heeft en de rest totaal niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
D4NG3R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:01:
[...]

Zoek dan eerst eens uit welke provider als beste uit de verf komt in- en rondom Breda. ;)

[...]

Laat ik de vraag anders stellen; Wanneer maak je veel gebruik van het internet? Is dat midden in het centrum van Breda of buitenaf waar vaak 1 provider goed bereik heeft en de rest totaal niet.
heb al op 4gmasten gekeken en tot nu toe elke provider wel.

het is alleen zo dat richting Baarle Nassau, of richting rucphen tele2 minder 4g masten lijk te dan kpn tmobile en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je wil overstappen op een 'andere' provider, maar we weten niet, welke je nu hebt, wat is dan een 'andere'? Van providers op hetzelfde netwerk weet je bijvoorbeeld al, hoe het bereik is, op de plaatsen, waar je vaak komt, hoewel enkele MVNO's nog geen 4G bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Marly schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:46:
Je wil overstappen op een 'andere' provider, maar we weten niet, welke je nu hebt, wat is dan een 'andere'? Van providers op hetzelfde netwerk weet je bijvoorbeeld al, hoe het bereik is, op de plaatsen, waar je vaak komt, hoewel enkele MVNO's nog geen 4G bieden.
Kom van simyo 3g af.

Zit te kijken naar tele2 of T-Mobile als serieus overstap, tele2 had ik ervaring begin 2015 mee dat 3g best vaak bagger was net iets buiten breda, dus kon snel 2g ontvangen.

Maar tmobile heeft best goed bereik omdat ze op de 2g plekken 4g aanbieden.
Alleen lijkt me een maandelijks contract fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Simyo draait op het KPN netwerk.. dus daar kan je iig je 3G dekking wel al op baseren.. wat je op dit moment nog nodig hebt om mee te kunnen bellen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
SMSfreakie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:52:
Simyo draait op het KPN netwerk.. dus daar kan je iig je 3G dekking wel al op baseren.. wat je op dit moment nog nodig hebt om mee te kunnen bellen ;)
Dat klopt, maar voor internet is 4g wel belangrijk tegenwoordig ;)
En dit jaar komen alle providers met volte dus gaat bellen over 3g steeds minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 11-07 07:07
Ik heb bij verschillende providers gezeten. Zijn allemaal goed zolang je niet achteraf woont. Tegenwoordig zou je daar bijna geen last meer van mogen hebben maar toch.

Simyo: Ik heb ongeveer 3 jaar naar alle volle tevredenheid bij Simyo gezeten, werkt prima en vooral het netwerk van KPN is echt erg goed! Dat merk je wel hoor als je naar een andere provider gaat. Je moet niet veel verwachten qua service maar toch helpen ze je altijd.

Ziggo Mobiel: Tja, Ziggo Mobiel werkt wel. Het omschakelen van 4G naar 3G werkt niet altijd even goed, en ook vanuit 3G naar 4G blijft hij soms hangen. Het werkt wel, ik weet niet of ze dat al opgelost hebben. Ik ben een groot voorstander maar alles bij een provider neer te zetten. Lekker handig, 1 wachtwoord met alle gegevens. Maar manmanman, het klantenpaneel van Ziggo is zo buggie, dat je er niks aan hebt. Het is al een kunst om een account aan te maken. Voordeel is dat ze per seconden rekenen.

Vodafone: Ik zit nu alweer een tijdje bij deze provider, qua netwerk merk ik dat het steeds beter wordt als van KPN. Weinig terugval naar 4G of het moet erg druk zijn of in een dicht gebouw zitten. De My Vodafone werkt erg goed. De grootste reden dat ik voor Vodafone heb gekozen is omdat de helft van ons gezin bij Vodafone zit waardoor je dus met 1 account alle nummers kunt beheren. Dat werkt zo ontzettend fijn!

Simyo en Ziggo Mobiel hebben geen buitenlandbundels, dat heeft Vodafone wel maar bij Ziggo kun je vanuit de EU gratis bellen naar NL. Dat is opzich ook wel netjes als je dat veel doet. Maar hopelijk worden die EU bundels binnenkort gedag zeggen en dat alles gewoon uit een bundel gaat.

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily dit is de directsales van Vodafone, hier kan je goedkoper een abonnement afsluiten. Heb ik zelf ook gedaan en scheelt toch 2 euro per maand voor een simonly. Als je aan een code wilt komen moet je even hier op het forum rondkijken. Er zijn hier verschillende mensen die bij Vodafone werken of bij een aangesloten bedrijf. Dan kan je via degene een code ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
offtopic:
Zou je je startpost even kunnen aanpassen. Het is nogal onoverzichtelijk door al die enters. Je kan je eisen / wensen beter even opsommen.

Ik geloof niet dat er tegenwoordig echt 'slechte' providers zijn. Vroeger(+10 jaar geleden) was t-mobile ruk, maar tegenwoordig bevalt mij dat in ieder geval prima. Het 4G netwerk van Tele2 is momenteel nog niet klaar, dus het kan zijn dat in jou woonplaats dat nog niet (goed) werkt. Verder maken ze voor 3G gebruik van het netwerk van t-mobile, dus dat is hetzelfde.

Persoonlijk is de volgorde van netwerkkwaliteit:
  1. KPN
  2. Vodafone
  3. T-mobile
Tele2 ontbreekt in dit lijstje, omdat ik hier zelf geen ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:39:
[...]

offtopic:
Zou je je startpost even kunnen aanpassen. Het is nogal onoverzichtelijk door al die enters. Je kan je eisen / wensen beter even opsommen.

Ik geloof niet dat er tegenwoordig echt 'slechte' providers zijn. Vroeger(+10 jaar geleden) was t-mobile ruk, maar tegenwoordig bevalt mij dat in ieder geval prima. Het 4G netwerk van Tele2 is momenteel nog niet klaar, dus het kan zijn dat in jou woonplaats dat nog niet (goed) werkt. Verder maken ze voor 3G gebruik van het netwerk van t-mobile, dus dat is hetzelfde.

Persoonlijk is de volgorde van netwerkkwaliteit:
  1. KPN
  2. Vodafone
  3. T-mobile
Tele2 ontbreekt in dit lijstje, omdat ik hier zelf nog niks over kan zeggen.
toon volledige bericht
Heb het wat overzichtelijker gemaakt, en wat duidelijker. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 14:04
Ben heeft nu wel een hele mooie actie

En 4G is maar 2 euro per maand extra..
Ziet erna uit dat ik sneller bij Youfone weg ben als dat ik er gekomen ben.

Eu bundel ga ik gewoon akkoord met de kosten die gelden na 30 April.
Per maand zit ik hooguit 2-3 dagen in België/Duitsland en die 0.06 cent per MB zijn al een lachertje..

[ Voor 30% gewijzigd door Von Henkel op 08-04-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Mhmm twijfel over de netwerk van tele2, vorig jaar toen deze nog op 3g zat was het niet echt super om zo te zeggen.

T-mobile weet ik het wel zeker maar dan zit je er 1 jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:57:
Mhmm twijfel over de netwerk van tele2, vorig jaar toen deze nog op 3g zat was het niet echt super om zo te zeggen.

T-mobile weet ik het wel zeker maar dan zit je er 1 jaar aan vast.
Tele2 rondom Breda zou ik persoonlijk niet doen (ik woon ook in de regio ;)).

Volgens mij heb je twee keuzes: KPN of Vodafone. Persoonlijk heb ik KPN, dat werkt overal. Met T-mobile heb ik vervelende ervaringen mbt de dekking, maar die dateren van rond 2010 dus dat zal inmiddels vast verbeterd zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat is jouw maandelijkse budget voor een abonnement? Ik kan dat zo niet uit het bovenstaande halen of ik moet er overheen hebben gelezen.

Zelf ben ik erg tevreden over KPN, echter biedt zij geen maandelijks abonnement aan.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
dennisk. schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:42:
Zelf ben ik erg tevreden over KPN, echter biedt zij geen maandelijks abonnement aan.
KPN zelf niet, maar via Simyo bereik je eigenlijk hetzelfde.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
pven schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:47:
[...]

KPN zelf niet, maar via Simyo bereik je eigenlijk hetzelfde.
Heb simyo nu maar wil een provider die zoiezo een buitenland bundel heeft en niet meer dan 23 euro aan kwijt per maand.

Kpn is te duur, tmobile 4g is wel goed heb het mogen testen vorigen maand van tmobile.
Wil zoiezo geen 2 jaar abonnement meer, 1 jaar maximaal liefst maandelijks.

Dus tele2 komt er het dichts in de buurt dan volgends mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-07 20:35
Als je dus een FF code regelt bij Vodafone dan dit
https://directsales.vodaf...ndsfamily/orderform/14475

voor 23 euro, 150 minuten bellen, onbeperkt sms en 5GB data en geen aansluitkosten.
Normaliter is deze 25 euro per maand en 25 euro aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Laatst online: 11-07 07:07
Arjant2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:25:
Als je dus een FF code regelt bij Vodafone dan dit
https://directsales.vodaf...ndsfamily/orderform/14475

voor 23 euro, 150 minuten bellen, onbeperkt sms en 5GB data en geen aansluitkosten.
Normaliter is deze 25 euro per maand en 25 euro aansluitkosten.
Al zijn die pakketten van Vodafone in sommige gevallen veel geld maandelijks hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Iedereen bedankt voor het meedenken, heb nu gekozen voor abonnement bij tele2 4gb met onbeperkt bellen en smsen.
Kijken of dit wat wordt, zo niet dan stap ik over naar T-Mobile of vodafone.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 18-04-2016 12:37 ]

Pagina: 1