Toon posts:

PC hangt soms vast op BIOS Splash Screen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2017 18:43 ]

Alle reacties

Verwijderd

Als je denkt dat de fan kapot is, wat zijn de temperaturen van de cpu?
UEFI resetten door de batterij er 10 tellen uit te houden of de CMOS jumper om te zetten.
Welke voeding heb je?
Heb je de GT220 echt nodig? Voegt namelijk niets toe tov de igpu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:09:
Als je denkt dat de fan kapot is, wat zijn de temperaturen van de cpu?
UEFI resetten door de batterij er 10 tellen uit te houden of de CMOS jumper om te zetten.
Welke voeding heb je?
Heb je de GT220 echt nodig? Voegt namelijk niets toe tov de igpu.
Temps zijn goed. 30 graden celsius idle. Batterij ga ik nog wel proberen thx voor de tip. Voeding is een 450W van Epsilon. Let niet op de GT220 die gaat er binnenkort uit voor een 750Ti.

Verwijderd

Als ik Epsilon 450w psu ggogle kom ik op http://icecat.nl/nl_be/p/...19-25E-450W-24938724.html waar de rillingen van over mijn rug lopen. Een zogenaamde 450w voeding met een piek van 350w en een output van 250w. Je doet er goed aan een degelijke voeding in je systeem te zetten want dit is een erg slechte voeding die een erg slechte kwaliteit stroom levert.
Of is het een Epsilon van FSP welke overigens ook alweer een jaar of 7 op de markt is en aan vervanging toe zal zijn vanwege de matige kwaliteit componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:37:
Als ik Epsilon 450w psu ggogle kom ik op http://icecat.nl/nl_be/p/...19-25E-450W-24938724.html waar de rillingen van over mijn rug lopen. Een zogenaamde 450w voeding met een piek van 350w en een output van 250w. Je doet er goed aan een degelijke voeding in je systeem te zetten want dit is een erg slechte voeding die een erg slechte kwaliteit stroom levert.
Of is het een Epsilon van FSP welke overigens ook alweer een jaar of 7 op de markt is en aan vervanging toe zal zijn vanwege de matige kwaliteit componenten.
Bedankt voor de waarschuwing. Denk jij dat de voeding vervangen het probleem oplost? En weet je toevalling van een goedkope geen troep voeding? Zit een beetje krap met budget.

Verwijderd

Of een nieuwe voeding het probleem oplost weet ik niet maar vervangen is aan te raden. Wil je er een 750Ti in zetten dan zit je minimaal aan een pricewatch: be quiet! System Power B8 350W.

Het 4gb ram, is dat 1x4gb of 2x2? Is het 2x2gb dan elk reepje apart testen in elk geheugenslot. 1x4gb ook testen in elk slot.

Het je de GT220 eruit gehaald? Kan ook de oorzaak zijn. Monitor dan aansluiten op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:00:
Of een nieuwe voeding het probleem oplost weet ik niet maar vervangen is aan te raden. Wil je er een 750Ti in zetten dan zit je minimaal aan een pricewatch: be quiet! System Power B8 350W.

Het 4gb ram, is dat 1x4gb of 2x2? Is het 2x2gb dan elk reepje apart testen in elk geheugenslot. 1x4gb ook testen in elk slot.

Het je de GT220 eruit gehaald? Kan ook de oorzaak zijn. Monitor dan aansluiten op het moederbord.
GT220 heeft z'n aparte BIOSje zegmaar. Bij het opstarten van de PC staat er altijd: 'WinFast GT220 1024MB' en dan gaat 'ie naar het ASRock schermpje. Het RAM is 1x4GB. Memtest86 is nu op Pass 4 zonder errors tot nu toe. Thx voor de tips ik zal het proberen. Al is het wel moeilijk om te zeggen of het dan weg is aangezien het probleem alleen maar soms komt.
Pagina: 1