[W10] Wachtwoord wijzigen lokaal account.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:39
Dag allen,

Ik heb iets bijzonders met Windows 10. Enige tijd geleden heb ik een clean install gedaan en een lokaal account aangemaakt. Op dit account heb ik (voor zover ik me kan herinneren) geen wachtwoord gezet (zodat de laptop bij het opstarten direct door start naar het bureaublad.
Dat werkte prima eigenlijk.

Enkele weken later heb ik de laptop een keer meegenomen waarop ik zoiets had, ik wil in ieder geval wel mijn scherm kunnen locken (windows + L) dus ik heb daarop een PIN ingesteld.

Tot zover niets spannends.

Nu gebruik ik de laptop tegenwoordig wat vaker en wil ik het account omzetten naar een Windows 10 account.. Via Settings ga ik naar Account en klik ik op 'Sign in with a Microsoft account instead'
Ik log netjes in met mijn MS account (dat gaat goed) echter loop ik vast op het volgende scherm waar gevraagd wordt om mijn lokale wachtwoord. Als ik deze leeg laat krijg ik de melding 'The password you entered for your device is incorrect".. als ik daar mijn pincode invoer.. dezelfde melding.
Welk wachtwoord ik me eventueel ook denk te herinneren.. werkt allemaal niet.

Ik weet nu dus niet zo goed hoe ik aan mijn wachtwoord kom. En hoe ik anders dat lokale wachtwoord kan resetten. Mind you, ik ben dus gewoon in Windows 10 als Admin ingelogd (hetzij met PIN)

Nu heb ik al een en ander gevonden op het internet maar dat gaat er allemaal vanuit dat je heel Windows niet meer in komt en je het wachtwoord vergeten bent. Dat is niet het geval ik kom gewoon in Windows.

Ben benieuwd of jullie nog ideetjes hebben.

Dank alvast!

*sowieso

Beste antwoord (via DonJunior op 06-04-2016 06:09)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

in local users?
Dus rechtermuisknop op deze computer. Dan manage.
En dan bij local users and computers. Als admin kan ik zo gewoon account resetten zonder het ww te weten.
Net als in ADUC zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Pin eraf halen? Wachtwoord instellen ipv blanko laten? Is er een specifieke reden waarom je nu een MS account wilt, ipv een stand-alone lokaal account houden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Dat wil ik wel proberen, alleen ben ik dan bang dat ik de computer helemaal niet meer in kom daarna?
Wachtwoord instellen ipv blanko laten?
Dat heb ik geprobeerd maar dat lukt niet want W10 vraagt eerst je oude wachtwoord in te typen alvorens je een nieuwe wachtwoord in kan geven. Het veld blank laten werkt niet dan krijg je de melding 'Dit is een verplicht veld'
Is er een specifieke reden waarom je nu een MS account wilt, ipv een stand-alone lokaal account houden?
Maakt het uit wat mijn reden precies is? Maar goed, toch maar even toelichten, ik heb op mijn prive computer ook mijn account gekoppeld en dat werkt gewoon prettig m.b.t synchronisatie van diverse instellingen e.d.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Syncen van settings is een prima reden. :) Als 't "omdat het kan" was, had ik je raar aangekeken. :P

Maar als je bang bent voor het een en ander, dan maak je toch een image met CloneZilla oid? Gaat het down south, dan zet je je backup terug en probeer je opnieuw.
Wel erg dom waar je tegenaan loopt. Je zou toch verwachten dat ze dit gewoon mogelijk maken? In eerdere Windows versies kon je ook zo een wachtwoord maken of verwijderen van een lokaal account. Weet alleen niet wat Windows 8 (en 8.1) deed met pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nieuw lokaal account met admin rechten aanmaken.
Als je dan niet meer met je oude er inkomt kom je er nog met deze in,
Dan kan je daarna als nog een nieuwe wachtwoord op het goede account zetten.
En overstappen op een MS account

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nou heren, hierbij mijn poging tot het verwijderen van de PIN :|

Remove PIN from W10

hahaha.. en nu?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Gewoon in local users en computers Reset password doen.
En daar 2x een nieuwe wachtwoord in typen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21
Probeer dit is
Zoek op youtube .
windows 10 pin login

2de in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je Twitter? Dan even MS tweeten dat ze nogal dom bezig zijn. Misschien dat ze het eens oplossen. Of een oplossing geven. Verders, veel succes, ik ben blij met Linux en ga never nooit meer terug naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

binbero schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:21:
Probeer dit is
Zoek op youtube .
windows 10 pin login

2de in het rijtje.
Daar moet je alsnog je WW invullen. En die weet hij niet\heeft hij niet gezet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
binbero schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:21:
Probeer dit is
Zoek op youtube .
windows 10 pin login

2de in het rijtje.
Heb je mijn topic start toevallig ook gelezen? Jij hebt in ieder geval niet begrepen wat ik zoek aan informatie..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DarkSide schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:12:
Gewoon in local users en computers Reset password doen.
En daar 2x een nieuwe wachtwoord in typen???
Dat kan niet, dan vraagt ie ook eerst om je huidige wachtwoord.. (en leeg laten werkt dus niet)

*sowieso

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

in local users?
En dan bij local users and computers. Als admin kan ik zo gewoon account resetten zonder het ww te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
DarkSide schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:04:
in local users?
Thanks, dat was hem. Ik had via Start gewoon gezocht naar 'Users' en dan kom je in een heel andere omgeving terecht waar je ook het wachtwoord kan resetten (fijn dat Windows 10 die settings overal verspreid heeft)
Anyway! Het is gelukt, mijn dank is groot!! :*)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Is niet alleen w10. Dit is al zo oud....
Maar nog steeds fijner dan die andere users

Pagina: 1